حکم دادگاه آمریکا درباره ریش و عمامه سیک‌ها
کد خبر: ۲۶۶۴۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 December 25    -    ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
 دادگاه امریکایی حکم داد افراد سیک عضو نیروهای تفنگدار دریایی می توانند ریش و عمامه خود را نگه دارند.

 دادگاه امریکایی حکم داد افراد سیک عضو نیروهای تفنگدار دریایی می توانند ریش و عمامه خود را نگه دارند.

 
 

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه واشنگتن حکم داد فرماندهی نیروی تفنگدار دریایی امریکا (مارینز)‌ باید به اعضای سیک اجازه بدهد ریش و عمامه خود را حفظ کنند. دادگاه همچنین استدلال فرماندهی مارینز درباره اینکه این استثناها به دلیل دیانت افراد به پایبندی نیروها به روحیه جمعی آسیب می زند را رد کرد.

براساس تعالیم دین سیک، کوتاه نکردن موی سر و ریش و داشتن عمامه برای پیروان مرد الزامی است.

 

حکم دادگاه آمریکا درباره ریش و عمامه سیک‌ها

در حال حاضر نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و مرزبانی امریکا به نیروهای سیک خود اجازه می دهد قوانین دینی شان درباره حفظ ریش و عمامه را رعایت کنند.

اما فرماندهی نیروهای تفنگدار دریایی امریکا با عضویت 3 فرد سیک مخالفت کرد زیرا آنها اصرار داشتند عمامه و ریش خود را حفظ کنند. 
 
آنها آزمایش های  قبل از ورود به مارینز را سال گذشته با موفقیت گذرانده بودند اما از ورود آنها به دوره 13 هفته ای آموزش اساسی مخالفت شد زیرا آنها می خواستند عمامه و ریش خود را حفظ کنند.

براساس مدارک قضایی،‌ فرماندهی تفنگداران دریایی درباره موضع خود گفته است: "اعضای جدید نیازمند آن هستند در مسیر فداکاری مشترک، از فردیت خود جدا شوند".

دادگاه تجدیدنظر در واشنگتن متشکل از 3 قاضی با اعتراض به این اقدام نیروی مارینز اعلام کرد "فرماندهی تفنگداران دریایی هیچ دلیلی ارائه نکرد که نشان دهد ریش و عمامه تاثیری بر سلامت و ایمنی افراد دارد یا مانع از آموزش های جسمی نیروها می شود".

دادگاه همچنین گفت اجازه فرماندهی مارینز به نیروهای دارای بیروی پوستی برای معافیت از اصلاح و کوتاه کردن موی سر،‌ اجازه به زنان برای بلندنگه داشتن موی سر و اجازه دادن به نیروها برای نگه داشتن خالکوبی نشانه ای از تعبیر فردگرایی است.

قاضی دادگاه (خانم پاتریسیا میلیت) اضافه کرد:‌ "احکام مربوط به ریش مربوط به سال 1976 هستند و از زمان انقلاب امریکا تا دوره معاصر مارینز افراد عضو مارینز که موی زیادی داشتند با مشکلی دچار نشدند".
  هم اکنون بخشی از اعضای نیروهای مسلح در کشورهای غربی سیک های هندوتبار هستند. وزیر دفاع کانادا هم سیک است و عمامه و ریش خود را حفظ کرده است.
سیک های عضو در نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد هم ریش و عمامه خود را نگه می دارند.

جمعیت سیک های جهان حدود 30 میلیون نفر است که 20 میلیون نفر در هندوستان و بقیه در کشورهای دیگر زندگی می کنند. آمار سیک های امریکا بین 500 هزار تا 700 هزار نفر اعلام شده است.

وزیر دفاع کانادا از سیک های هندی تبار است

حکم دادگاه آمریکا درباره ریش و عمامه سیک‌ها

عصرایران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
0
11
ازادی در انتخاب پوشش در تمام جهان بعنوان بخشی از حقوق اولیه انسان ها شناخته میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار