افزایش قیمت پراید و ۳خودرو دیگر در ۴۵ روز
کد خبر: ۲۶۴۷۶۴
تاریخ انتشار: 2022 December 08    -    ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
بررسی بازار خودرو حاکی از توقف نوسانات قیمتی در این بازار همزمان با کاهش نوسانات نرخ ارز در بازار آزاد و توقف معاملات است.

بررسی بازار خودرو حاکی از توقف نوسانات قیمتی در این بازار همزمان با کاهش نوسانات نرخ ارز در بازار آزاد و توقف معاملات است.

 

افزایش قیمت پراید و ۳خودرو دیگر در ۴۵ روز

 نوسانات قیمتی در بازار خودرو در روزهای پایانی هفته متوقف شده‌است و در ۲۴ ساعت گذشته هیچ کدام از خودروهای موجود در بازار افزایش قیمت را تجربه نکرده‌اند؛ گفتنی است که از ابتدای آبان ماه اوایل آذر ماه روند قیمت‌ها در بازار خودرو به شدت صعودی بوده‌است و برخی از خودروهای داخلی در بازه زمانی ۴۵ روزه افزایش قیمت بیش از ۵۰ میلیون تومانی را تجربه کردند.

بررسی نوسانات قیمتی در بین خودروهای پراید در بازه زمانی ۴۵ روزه حاکی از آن است که خودروهای این گروه در این مدت به طور میانگین ۲۱ میلیون تومان گران شده‌اند و خودروهای پژو نیز در این مدت به طور میانگین افزایش قیمت ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را تجربه کردند به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز از ابتدای آبان ماه تا امروز ۳۸ میلیون تومان گران شده‌است و این خودرو در حال حاض ۴۱۲ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

جهش این چنینی قیمت‌ها در سایر گروه‌های خودروهای داخلی از ابتدای آبان ماه تا امروز نیز قابل مشاهده‌است؛ خودروهای دنا در بازه زمانی ۴۵ روزه به طور میانگین ۵۱ میلیون تومان گران شده‌اند و خودروهای تیبا نیز در این بازه زمانی به طور میانگین ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان گران شده‌اند و در بین خودروهای رانا نیز در این مدت به طور میانگین افزایش قیمت ۳۹ میلیون تومانی اتفاق افتاده‌است.

نوسانات قیمتی در بازار خودروهای داخلی در حالی در روزهای پایانی هفته متوقف شده‌است که روند صعودی نرخ ارز در این روزها متوقف شده‌است؛ به گفته کارشناسان در حال حاضر نرخ ارز به طور دستوری بر روی کانال 35 هزار تومان نگه داشته‌است و فنر تورم در رفته‌است.

این افزایش قیمت‌ها اما تنها به خودروهای داخلی محدود نمی‌شود بلکه به ترتیب خودروهای مونتاژ و خودروهای وارداتی در این بازه زمانی 45 روزه افزایش قیمت بیشتری را تجربه کردند؛ در بین خودروهای مونتاژ پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۸ از یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان در ابتدای آبان ماه امروز به یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان رسیده‌است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز از ابتدای آبان ماه تا امروز ۱۷۰ میلیون تومان گران شده‌است و یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

در بین خودروهای وارداتی نیز می‌توان گفت که خودروهای گروه هیوندای در بازه زمانی 45 روزه به طور میانگین 425 میلیون تومان گران شدند و در بین خودروهای کیا نیز این افزایش قیمت‌ها به طور میانگین 460 میلیون تومان بوده‌است؛ جدای از خودروهای کره‌ای موجود در بازار، خودروهای آلمانی و ژاپنی نیز در این بازه زمانی افزایش قیمت نزدیک به 500 میلیون تومان را تجربه کردند.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار