واکنش وزیر ارتباطات به ارسال «هشدار زلزله»
کد خبر: ۲۶۴۷۵۷
تاریخ انتشار: 2022 December 08    -    ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی ارسال «پیام هشدار زلزله» دستور پیگیری موضوع و برخورد با مقصرین احتمالی را داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی ارسال «پیام هشدار زلزله» دستور پیگیری موضوع و برخورد با مقصرین احتمالی را داد.

 

 

در پی خطای انسانی بخش تحقیق و توسعه اپراتور همراه اول در فعال کردن سامانه هشدار و ارسال «پیام هشدار زلزله» برای تعدادی از مشترکین این اپراتور در شهر تهران و ایجاد نگرانی برای برخی از هموطنان، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات دستور پیگیری موضوع و برخورد با مقصرین احتمالی را داد.

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حوالی ظهر امروز، در گوشی تلفن همراه برخی از مشترکین همراه اول در شهر تهران، پیامی مبنی بر وقوع زلزله و لزوم بیرون رفتن سریع از منزل و محل کار ارسال شد که موجب نگرانی برخی از هموطنان عزیز شد که بررسی اولیه نشان می دهد این اتفاق ناشی از خطای بخش تحقیق و توسعه شرکت همراه اول در حین تست «سامانه هشدار» بوده است.

به دنبال انتشار این خبر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم طی یک اطلاعیه‌ای هک شبکه تلفن همراه کشور را تکذیب کرد. بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هر گونه هک شبکه تلفن همراه کشور را تکذیب کرد و افزود وضعیت شبکه تلفن همراه کشور به صورت دائم توسط مراکز پایش امنیت اپراتورها و وزارت ارتباطات مورد پایش قرار می‌گیرد و هیچ گونه شواهدی مبنی بر هک این شبکه وجود ندارد و ادعاهای مطرح شده در حال بررسی است.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار