علائم خطرناک کمبود چربی در بدن را بشناسید
کد خبر: ۲۶۴۴۴۹
تاریخ انتشار: 2022 December 04    -    ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
هر بیماری قبل از حاد شدن نشانه‌هایی در بدن بروز می‌دهد که با تشخیص سریع‌تر علامت‌ها می‌توانید مانع از آسیب دیدن‌تان شوید.

 هر بیماری قبل از حاد شدن نشانه‌هایی در بدن بروز می‌دهد که با تشخیص سریع‌تر علامت‌ها می‌توانید مانع از آسیب دیدن‌تان شوید.

 
 
 

این روزها افراد بیشتر به دنبال رژیم های غذایی فاقد چربی یا کم چرب می گردند و می دانند که مصرف زیاد چربی های اشباع برای سلامت قلب آن ها مفید نیست؛ اما جالب است بدانید که چربی دشمن نیست، بلکه چربی می تواند دوست بدن شما هم باشد و بدونِ آن نمی توانید زندگی کنید؛ بنابراین باید مراقب باشید که این ماده مغذی را به اندازه کافی به بدنِ خود برسانید و در مصرفِ آن افراط و تفریط نداشته باشید. به خاطر همین در این قسمت علائمی را به شما معرفی می کنیم که نشان می‌ دهد بدن تان به اندازه کافی چربی دریافت نمی کند.

همیشه گرسنه هستید

گرسنگی مداوم علامت کمبود چربی در بدن است. چربی نقش زیادی در سیر نگه داشتن بدن دارد، زیرا فرآیند گوارشی آن کُند و آرام است و طول می کشد تا بدن بتواند آن را گوارش کند.

همیشه خسته هستید

کمبود چربی در بدن باعث می‌ شود که شما همیشه احساس خستگی کنید؛ زیرا چربی انرژی بدن را تامین می کند و شبیه به کالری است و اگر بدن چربی نداشته باشد، احساس خستگی مداوم وجود خواهد داشت.

درد مفاصل دارید

درد مفصلی و استخوان هایی که حالت شکننده دارند، یعنی با کمبود چربی سالم در بدن مواجه هستید و التهابات بدن علت اصلی این درد های مفصلی می باشد. پس سعی کنید به اندازه کافی چربی به بدن تان برسانید تا میزانِ این التهابات کاسته شود و درد از بین برود.

خیلی زیاد بیمار می شوید

شاید باور نکنید؛ اما اگر چربی به اندازه کافی به بدن تان نرسد، خیلی زیاد بیمار می‌ شوید. مصرف نکردن چربی به اندازه کافی باعث می‌ شود تا مواد مغذی به بدن تان نرسد. بعضی از ویتامین ها فقط داخل چربی ها هستند و فقط از طریق مصرف چربی جذب می شوند؛ بنابراین اگر این ویتامین ها در بدن نباشند، بیمار می شوید که یکی از آن ها ویتامین e است که آنتی اکسیدان بسیار مهمی محسوب می شود.

ریزش مو دارید

اگر موی شما خشک و شکننده است؛ یعنی به اندازه کافی چربی مصرف نمی کنید. مو نیاز به بعضی از مواد مغذی خاص دارد تا محکم و سالم بماند و اگر چربی به اندازه کافی به آن نرسد، خشک و شکننده می شود.

علائم خطرناک کمبود چربی در بدن را بشناسید

توهم ذهنی دارید

اگر احساس شادابی ندارید و توهمات ذهنی به شما غلبه کرده است؛ یعنی چربی به اندازه کافی به بدن تان نمی رسد. مصرف رژیم غذایی با چربی تک رشته های غیر اشباع مانند روغن زیتون، آجیل و آووکادو باعث می شود که تولید انتقال دهنده عصبی برای افزایش قدرت حافظه در بدن افزایش پیدا کرده و اگر آن را کم مصرف کنید، قطعاً دچار مشکلات ذهنی خواهید شد.

پوست تان خشک است

کمبود چربی در بدن باعث می شود که پوست نرم و لطیفی نداشته باشید. چربی ها نقش مهمی در سلامت و کیفیت پوست دارند. اسید چرب امگا ۶ و اسید چرب امگا ۳ حاوی مولکول هایی هستند که به سلامت پوست کمک می کنند و از التهابات جلوگیری خواهند کرد که باید به بدن برسند.

پریود نامنظم دارید

اگر به اندازه کافی چربی مصرف نکنید؛ پریود و عادات ماهانه تان به هم می ریزد، زیرا ناتعادلی هورمونی اتفاق می افتد. چربی ها حاوی استروژن و پروژسترون هستند و اگر در بدن به اندازه کافی وجود نداشته باشند، چرخه قاعدگی و تخمک گذاری به هم می ریزد.

دیگر اثرات کمبود چربی در بدن

کمبود ویتامین آ

کمبود ویتامین دی

کمبود ویتامین ای

کمبود ویتامین کا

صدآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار