این نیکوکاران قلابی کلاهبردارند!
کد خبر: ۲۶۴۴۳۹
تاریخ انتشار: 2022 December 04    -    ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در خصوص کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی با ترفند کمک به افراد نیازمند به‌بهانه شب یلدا هشدار‌داد.
 سرهنگ الوانی افزود : با‌ توجه‌ به نزدیک شدن شب یلدا مجرمان سایبری با کلاهبرداری با ترفند کمک به افراد نیازمند انتشار آگهی به‌بهانه کمک به افراد نیازمند از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند.
 
 
وی گفت :  مجرمان سایبری با‌تبلیغات فریبنده و انتشار عکس از زندگی افراد نیازمند سعی دارند احساسات کاربران فضای مجازی را تحریک کرده و از آنان کلاهبرداری کنند.  
 
رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی افزود :در این روش، کلاهبرداران سایبری با‌انتشار آگهی‌های فریبنده، قراردادن شماره حساب و شماره کارت در آن از کاربران فضای مجازی می‌خواهند به این شماره حساب‌ها و شماره کارت‌ها پول واریز کنند.
 
سرهنگ الوانی با‌اشاره به‌این‌که مجرمان سایبری همیشه در‌کمین هستند تا از کاربران فضای سایبر کلاهبرداری کنند، به شهروندان توصیه کرد: با‌ توجه‌ به نزدیکی شب یلدا و افزایش چشمگیر تبلیغات مجرمان سایبری در فضای مجازی، به تبلیغات فریبنده تبهکاران سایبری در این خصوص توجه نکنند  و فریب آنان را نخورند و چنانچه قصد دارند مبلغی را برای تامین نیازمندی‌های خانواده‌های مستمند واریز کنند، حتما این مبلغ را به شماره حساب‌هایی که از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری معتبر کشور معرفی می‌شود، واریز نمایند.
 
وی گفت : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت نمایند وهمچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است .
رکنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار