راهنمای خرید تخت یک نفره
کد خبر: ۲۶۴۲۳۴
تاریخ انتشار: 2022 December 03    -    ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
بعد از خرید تخت خواب یک نفره و گذاشتن آن در اتاقتان، همه‌چیز عوض می‌شود و تازه می‌توانید تصمیم بگیرید که بقیه دکوراسیون را چگونه بچینید. اگر به برخی نکات ریز توجه نکنید، برای تختی پول داده‌اید که به دردتان نمی‌خورد و مجبورید سال‌ها از آن استفاده کنید. به همین دلیل قصد داریم به‌صورت خلاصه، مهم‌ترین و حیاتی‌ترین نکات خرید تخت خواب را با هم مرور کنیم.

راهنمای خرید تخت یک نفره؛ خواب آرامش بخش با انتخاب مناسب (بیتوته)

راهنمای خرید تخت یک نفره؛ خواب آرامش بخش با انتخاب مناسب (بیتوته)«تابناک با تو» - بعد از خرید تخت خواب یک نفره و گذاشتن آن در اتاقتان، همه‌چیز عوض می‌شود و تازه می‌توانید تصمیم بگیرید که بقیه دکوراسیون را چگونه بچینید. اگر به برخی نکات ریز توجه نکنید، برای تختی پول داده‌اید که به دردتان نمی‌خورد و مجبورید سال‌ها از آن استفاده کنید. به همین دلیل قصد داریم به‌صورت خلاصه، مهم‌ترین و حیاتی‌ترین نکات خرید تخت خواب را با هم مرور کنیم. پس آماده باشید و برای خرید بهترین تخت یک نفره، تیک هر کدام از این گزینه‌ها را بزنید تا خیالتان تخت شود!

 
انواع تخت‌خواب یک نفره؛ اولین و مهم‌ترین نکته خرید تخت

به‌طور طبیعی پیش از خرید، اولین چیزی که به آن فکر می‌کنید، نوع و کارایی تخت است. قیمت تخت خواب یک نفره باتوجه‌به مدل‌های آن متفاوت است. به جز تخت یک نفره ساده، انواع دیگری نیز وجود دارند که در ادامه بررسی‌شان می‌کنیم. 

• تخت کشودار: تخت کشودار نعمتی است که شما را از شر بقچه‌های لباس راحت می‌کند و دیگر نیاز نیست که زیر تختتان، وسایل را به‌زور جا دهید. این تخت‌ها گاهی کتابخانه، میز تحریر و فضاهای دکوری هم دارند و به معنای واقعی کلمه، کارراه‌اندازند.

• تخت یک‌نفره تاشو: تخت‌های تاشو برای فضاهای کوچک بسیار مناسب‌اند و در سوئیت یا خانه‌های بدون اتاق وسیله‌ای ضروری به حساب می‌آیند. البته توجه کنید که باز و بسته کردن مداوم، ممکن است به پایه‌های تخت آسیب برساند. 

• تخت دوطبقه: تخت‌های دو‌طبقه برای فضاهای کوچک بهترین گزینه‌اند. البته امروزه تنوع تخت‌های دوطبقه بسیار بالا رفته است و دیگر مثل قدیم نیست که با دیدنشان یاد تخت‌های سربازخانه بیفتید! 

• تخت‌خواب زمینی یک‌نفره: اگر طرفدار رختخواب‌های سنتی هستید؛ ولی می‌‌خواهید اتاقتان ظاهری مدرن داشته باشد، تخت‌خواب‌های زمینی بهترین گزینه‌اند.

• تخت‌خواب دخترانه و پسرانه: اندازه، رنگ و طرح تخت‌خواب‌های دخترانه و پسرانه با هم متفاوت است. تخت‌خواب‌های دخترانه تنوع فوق‌العاده‌ای دارند؛ از مدل‌های کارتونی گرفته تا مدل پرنسسی. تخت‌های پسرانه نیز غالباً طرح‌های ماشینی و کارتونی دارند و در طیف رنگی آبی و طوسی قرار می‌گیرند.

یادتان باشد که حتماً نوع تخت‌خواب خود را با توجه به سن، جثه و اندازه اتاق‌خواب انتخاب کنید. نکته بسیار مهم دیگر، جنس تخت خواب است که در ادامه آن را با هم بررسی می‌کنیم.

راهنمای خرید تخت یک نفره؛ خواب آرامش بخش با انتخاب مناسب (بیتوته)

جنس تخت‌خواب؛ خطری مهم در خرید تخت خواب یک نفره ارزان

یادتان باشد که پایه‌های تخت مهم‌ترین بخش آن‌اند و پیش از خرید تخت خواب یک نفره، باید از محکم بودن جنس آن اطمینان پیدا کنید. جنس بدنه و قاب تخت‌ها را می‌توان در دسته‌های زیر جا داد:

• تخت چوبی: به علت دوام بالا و طرح‌های یونیک و خاص هر چوب، محبوب‌ترین مدل تخت‌خواب، تخت‌ یک نفره چوبی است. در مقایسه با تخت‌های فلزی، تخت‌های چوبی قیمت بالاتری دارند.

• تخت ام دی اف: ام دی اف ترکیبی از رزین، چوب و موم است که دوام و کیفیت بالایی دارد. هرچقدر لایه‌های ام دی اف ضخامت بیشتری داشته باشد، دوام بالاتری دارد. بر خلاف چوب، MDF طرح خاصی ندارد؛ اما رنگ‌های متنوع و گوناگون فراوانی دارد که به‌ویژه برای اتاق کودکان و نوجوانان مناسب است. 

• تخت فلزی: تخت‌های فلزی دوام بسیار بالایی دارند و از نظر قیمت مناسب‌ترند؛ اما باید توجه کنید که سنگین‌ترند و ممکن است به پارکت‌های چوبی‌تان آسیب برسانند. یکی دیگر از مزایای تخت‌های فلزی، سرهم کردن آسان آن‌هاست. 

• تخت پارچه‌ای: تخت‌های پارچه‌ای همان نوع چوبی‌اند که روی تاج یا کل قسمت‌های آن‌ها، پارچه کشیده می‌شود. این مدل برای تکیه دادن بسیار راحت است و در عین حال رنگ‌وآب بیشتری دارد. 

• تخت چرمی: در این نوع تخت‌ها، روی چوب لایه‌ای از چرم کشیده شده است. تخت‌های چرمی می‌توانند لمسه یا ساده باشند یا با نگین و دکمه تزیین شوند. 

یادتان باشد که اگر برای خرید تخت یک نفره هزینه بیشتری بپردازید و جنس مناسبی بخرید، تختتان عمر بیشتری خواهد کرد و در آینده مجبور به خرید مجدد تخت نخواهید شد. 

اندازه و ابعاد تخت‌خواب یک نفره؛ استفاده بهینه از فضا

اندازه تخت را باید باتوجه‌به جثه فرد و اندازه اتاق‌خواب انتخاب کرد. در ضمن، سایز تشک نیز باتوجه‌به ابعاد تخت انتخاب می‌شود؛ پس اگر از قبل تشک دارید، دقت زیادی به این مورد بکنید. رایج‌ترین ابعاد عرض تخت خواب یک نفره از این قرار است:

• ۹۰ سانت: این نوع تخت خواب برای جثه‌های متوسط مناسب است و اندازه استانداردی به حساب می‌آید؛ اما افرادی که جثه بزرگ تری دارند، باید از تخت‌های عریض‌تری استفاده کنند.  


• ۱۱۰ سانت: عرض این مدل تخت‌خواب، برای افرادی که قدبلندترند یا جثه بزرگی دارند مناسب است.


• ۱۲۰ سانت یا تخت یک و نیم‌نفره: این تخت‌ها جادارترند و می‌توانید چند کوسن و بالشت را روی آن قرار دهید. اگر اتاق‌خواب بزرگی دارید، این مدل بسیار مناسب است.  


• اندازه سفارشی: این تخت، باتوجه‎به جثه فرد یا اندازه اتاق تولید می‌شود و می‌توانید علاوه‌بر اندازه، طرح یا رنگ مورد نظر خود را نیز سفارش دهید. در وب‌سایت بلج می‌توانید یک تخت سفارشی ویژه برای خودتان سفارش دهید.


نگاهی به اتاق خواب خود بیندازید و باتوجه‌به ابعاد اتاق و جثه خود، عرض مناسبی را انتخاب کنید. به‌طورکلی، عرض ۹۰ سانت، اندازه‌ای استاندارد برای تخت‌های یک‌نفره محسوب می‌شود.

راهنمای خرید تخت یک نفره؛ خواب آرامش بخش با انتخاب مناسب (بیتوته)

انواع مدل تخت‌خواب یک‌نفره؛ ساده یا تجملاتی؟

تخت‌ها از هر جنسی که باشند، مدل‌های گوناگونی دارند. شاید نتوان روی همه مدل‌ها اسم گذاشت؛ اما نام معروف‌ترین مدل‌ها، از این قرار است:


• تخت کلاسیک: منظور از کلاسیک همان تخت‌های معمولی است که همه‌جا می‌بینیدشان و همیشه محبوب بوده‌اند. این تخت‌ها ساده و مینیمال‌اند و به‌راحتی با وسایل دیگر اتاق ست می‌شوند. البته گاهی به غلط، تخت‌های سلطنتی را در این دسته جای می‌دهند.  


• تخت لمسه‌ای یا لمسه‌دار: همان تخت پارچه‌ای یا چرمی است که فرم خاص برجسته یا فرورفته‌ای دارد. تخت‌ها می‌توانند تمام‌لمسه باشند یا فقط در قسمت تاج طرح لمسه پارچه‌ای یا چرم داشته باشند.


• تخت چستر: تاج این تخت‌های چوبی با پارچه یا چرم پوشانده می‌شود و طرح‌های فرورفته لمسه دارند که گاهی روی آن، دکمه یا نگین کار شده است. البته تخت‌های تمام‌چستر نیز وجود دارند که علاوه‌بر تاج، کل قاب تخت با پارچه و طرح لمسه پوشانده می‌شود.  


• تخت سلطنتی: قاب این تخت‌ها کنده‌کاری متعددی دارد و به اصطلاح بسیار پرزرق‌وبرق‌اند. رنگ طلایی و نقره‌ای در این مدل بسیار پرطرفدار است.  


اگر طرفدار مدل‌های مینیمال و ساده هستید، از مدل کلاسیک استفاده کنید؛ اما اگر تجمل بیشتر را می‌پسندید، باید سایر مدل‌های گفته‌شده را بخرید.

راهنمای خرید تخت یک نفره؛ خواب آرامش بخش با انتخاب مناسب (بیتوته)

منبع: بیتوته

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار