بیشترین طلای جهان، اینجا پنهان شده
کد خبر: ۲۶۴۱۷۸
تاریخ انتشار: 2022 December 02    -    ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۱
اقیانوس‌ها یا همان دریا‌های آبی عمیق چیز‌های شگفت انگیز زیادی در خودشان جای داده اند که دانستنش متعجبیتان خواهد کرد. اقیانوس یا همان دریای آبی عمیق، یکی از عجایب کره زمین محسوب می‌شود و همه ما جذب عظمت و بزرگی اقیانوس‌ها می‌شویم و از طرفی هم جالب است بدانید که اقیانوس‌ها حقایق عجیب و غریبی دارند که در این قسمت راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

بیشترین طلای جهان، اینجا پنهان شده (نمناک)

بیشترین طلای جهان، اینجا پنهان شده (نمناک)«تابناک با تو» - اقیانوس‌ها یا همان دریا‌های آبی عمیق چیز‌های شگفت انگیز زیادی در خودشان جای داده اند که دانستنش متعجبیتان خواهد کرد.

حقایق شگفت انگیز درباره اقیانوس‌ها

اقیانوس یا همان دریای آبی عمیق، یکی از عجایب کره زمین محسوب می‌شود و همه ما جذب عظمت و بزرگی اقیانوس‌ها می‌شویم و از طرفی هم جالب است بدانید که اقیانوس‌ها حقایق عجیب و غریبی دارند که در این قسمت راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

اقیانوس سرشار از طلاست

داخل اقیانوس‌ها طلای زیادی یافت می‌شود که خیلی از افراد از این موضوع خبر ندارند. تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از ۱۳ میلیارد گرم طلا می‌تواند داخل آب اقیانوس‌ها یافت شود و در واقع بیشترین طلای جهان، در اقیانوس‌ها پنهان شده است.

بیشترین طلای جهان، اینجا پنهان شده (نمناک)

۹۹ درصد محل زندگی موجودات زنده، اقیانوس است

۷۰ درصد کره زمین با آب پوشانده شده است و ۹۹ درصد از محل زندگی موجودات زنده، همان اقیانوس است.

غواصی ۲۵۳ متری داخل اقیانوس اتفاق افتاده است

شاید برایتان عجیب باشد؛ اما ۲۵۳ متر در عمق اقیانوس، بر خلاف آنچه تصور می‌کنید، خیلی عمیق است و یک نفر توانست به صورت آزاد، غواصی را تا عمق دریا به انجام برساند.

فشار کف اقیانوس بسیار زیاد است

فشار در کف اقیانوس، حدوداً برابر با ۸ تن در شش و نیم سانتی متر مربع است؛ یعنی برابر با وزن ۱۰۰ عدد فیل بالغ.

اقیانوس به قدرت اینترنت کمک می‌کند

اکثر کابل‌های قدرتی اینترنت، به خاطر انرژی اقیانوس کار می‌کنند. این‌ها همان کابل‌های ارتباطی زیر دریایی هستند. ۹۹ درصد از حجم داده‌های اینترنت از طریق کابل‌های زیر دریایی منتقل می‌شود. برای جلوگیری از آسیب جدی کابل‌ها آن‌ها را تا جای ممکن در عمیق‌ترین بخش بستر دریا قرار می‌دهند.

بیشترین طلای جهان، اینجا پنهان شده (نمناک)

بزرگ‌ترین آبشار جهان زیر آب است

این موضوع خیلی عجیب است؛ اما جالب است بدانید که زیر آب دنیای خودش را دارد و کاملاً متفاوت از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم؛ حتی بزرگ‌ترین آبشار جهان هم زیر اقیانوس است. بزرگترین آبشار زیرآبی جهان در تنگه دانمارک در بین گرینلند و ایسلند با ارتفاع ۳,۵۰۵ متر قرار دارد که اقیانوس منجمد شمالی را به شمال اقیانوس اطلس متصل می‌سازد.

بلند‌ترین کوه زیر اقیانوس است

۷۰ درصد زمین با آب پوشانده شده است و در نتیجه عجیب نیست که دنیای دیگری زیر اقیانوس‌ها وجود داشته باشد؛ همان طور که بلند‌ترین کوه زیر اقیانوس قرار گرفته است.

محلی در اقیانوس آرام وجود دارد که شما را نزدیک به فضا می‌کند

یک نقطه منحصر به فرد در اقیانوس وجود دارد که در کل کره زمین، نزدیک‌ترین نقطه به فضای ماورا است.

دریانورد پرتغالی نام اقیانوس آرام را انتخاب کرد

فردیناند ماژلان دریانورد پرتغالی که رهبری ناوگان دریایی را برای دور زدن زمین بر عهده داشت، اولین فردی بود که از سمت غرب اروپا به‌سمت آسیا رفت و در اقیانوس آرام کشتی راند و به دلیل آرامش عجیب این اقیانوس نام آرام را بر روی آن قرار داد.

بیشترین طلای جهان، اینجا پنهان شده (نمناک)

حجم بیشتری از اکسیژن از اقیانوس‌ها می‌آید

حجم زیادی از اکسیژن از اقیانوس‌ها و به خاطر زندگی موجودات دریایی است. این موجودات کربن دی اکسید را جذب می‌کنند و اکسیژن تولید می‌کنند و برای زنده ماندن ما اهمیت بسیاری دارند.

صدا‌های عجیب و غریب زیر اقیانوس وجود دارد

هنوز هیچ کس نمی‌داند که منشا این صدا‌ها از کجاست؛ اما در سال ۱۹۹۷، طبق تحقیقات انجام شده، صدا‌های عجیب و غریبی از اقیانوس شنیده شد. انگار که جانورانی صدا‌هایی از گرسنگی سر می‌دهند و البته تئوری‌های دیگری هم در این باره بیان شده است که معلوم نیست کدام یک حقیقت دارد.

یک تصادف دریایی چیز‌های زیادی را برملا کرد

در سال ۱۹۹۲ یک تصادف دریایی باعث شد تا محققان زیادی به زیر آب بروند و متوجه اختلافات مختلفی زیر آب شوند و مرز‌های آبیِ بسیاری را کشف کنند.

علت آبی بودن دریا به‌دلیل جذب نور خورشید در آب است

نور خورشید از رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی و بنفش تشکیل شده است که به‌ترتیب طول موج از قرمز به بنفش کم می‌شود. آب دریا رنگ‌های دارای طول موج بسیار مانند قرمز را به خود جذب می‌کند و نور آبی که در آخرین طیف قرار دارد کمتر جذب می‌شود و ما به همین دلیل دریا را آبی می‌بینیم.

بیشترین طلای جهان، اینجا پنهان شده (نمناک)

عمق اقیانوس‌ها بسیار زیاد است

۱۱۰,۳۴ متر عمیق‌ترین عمق اقیانوس شناخته شده است که به «درازگودال ماریانا» (Mariana Trench) معروف است.

در اقیانوس‌ها دریاچه قرار دارد

نشست زمین باعث به وجود آمدن بخش‌هایی در سطح اقیانوس می‌شود که رفته رفته این بخش‌ها با آب شیرین پر می‌شوند و قرار گرفتن آب شور در بخش پایین به دلیل تفاوت چگالی بین آب شور و شیرین باعث ایجاد دریاچه‌ها و رودخانه‌هایی می‌شود که حتی به مانند سطح دریا دارای موج هستند.

اطلاعات ما از اقیانوس‌ها اندک است

برخلاف آنچه ما تصور می‌کنیم اطلاعات ما از کف اقیانوس‌ها کمتر از ۰.۰۵ درصد است و رمز و راز زیادی در اقیانوس‌ها وجود دارد.

منبع: نمناک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار