طرز تهیه کتلت بدون گوشت و تخم مرغ، یک گزینه خوب برای شام
کد خبر: ۲۶۲۷۳۳
تاریخ انتشار: 2022 November 19    -    ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کتلت بدون گوشت و پیاز یکی از کتلت‌های بسیار خوشمزه است که نیاز به تخم مرغ نیز ندارد و با سیب زمینی پخته شده تهیه می‌شود. بافت این کتلت بسیار ترد و پوک است که اگر یک بار آن را تهیه کنید عاشق طعم و مزه آن خواهید شد.

«تابناک با تو» - کتلت بدون گوشت و پیاز یکی از کتلت‌های بسیار خوشمزه است که نیاز به تخم مرغ نیز ندارد و با سیب زمینی پخته شده تهیه می‌شود. بافت این کتلت بسیار ترد و پوک است که اگر یک بار آن را تهیه کنید عاشق طعم و مزه آن خواهید شد.

طرز تهیه کتلت بدون گوشت و تخم مرغ، یک گزینه خوب برای شام

کتلت بدون گوشت و پیاز را می‌توانید سرخ کنید و داخل نان تازه یا باگت قرار دهید و یک ساندویچ خوشمزه برای شام یا ناهار تهیه کنید و یا یک گزینه خوب برای میان وعده و خوراکی بچه‌ها در مدرسه است.

برای تهیه این کتلت بدون گوشت و پیاز شما به دو قلم مواد نیاز دارید که از این نظر نیز بسیار اقتصادی و به صرفه است.

مواد لازم برای تهیه کتلت بدون گوشت و تخم مرغ

سیب زمینی: ۲ عدد

نشاسته ذرت: ۴ قغذا خوری

روغن مایع: ۳ ق غذا خوری

سبزی خشک معطر: ۴ ق غذا خوری

نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا، زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت بدون گوشت و تخم مرغ
مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا باید سیب زمینی‌ها را بشویید و داخل قابلمه به همراه کمی نمک و آب بگذارید تا پخته شود و یا می‌توانید برای ۱۰ دقیقه با دمای ۹۰۰ وات در سولاردم قرار دهید تا زودتر آیپز شود. سپس صبر کنید تا کاملا خنک شود و پوست روی سیب زمیین را بگیرید.

در ادامه باید سیب زمینی را بعد از خنک شدن کاملا رنده یا پوره کنید و داخل کاسه بریزید و به آن نشاسته ذرت و سبزی خشک و ادویه‌ها را اضافه کنید. دستکش انداخته و مواد را خوب ورز دهید تا یکدست و مسنجم شود. افزودن سبزی خشک معطر دلخواه است، ولی عطر بی‌نظیری به کتلت می‌دهد.

در ادامه باید داخل تابه مورد نظر کمی‌روغن ریخته و صبر کنید تا کاملا داغ شود. از مواد کتلت بردارید و در دست به آن به شکل گرد یا بیضی شکل دهید و داخل تابه قرار دهید و صبر کنید تا یک طرف آن سرخ شود و بعد برگردانید و طرف دیگر را نیز سرخ کنید تا طلایی شود و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به همراه نان تازه یا گوجه و خیارشور سرو کنید.

نکات کلیدی تهیه کتلت بدون گوشت و تخم مرغ

می‌توانید این کتلت را داخل سرخ‌کن کم روغن یا سولاردم نیز تهیه کنید تا روغن کمتری جذب شود.

بهتر است از نشاسته ذرت استفاده کنید، زیرا باعث پوک و ترد شدن کتلت بدون گوشت و پیاز می‌شود.

نکته مهم تهیه این کتلت بدون گوشت و پیاز این است که سیب زمینی باید کاملا سرد شده باشد و بعد رنده یا پوره کنید و داغ رنده کردن باعث خمیر شدن کتلت می‌شود.

منبع: برترین‌ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار