مجازات قانونی فرار از صحنه تصادف
کد خبر: ۲۵۹۶۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 October 15    -    ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
bato-adv
bato-adv
رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به ماده۷۱۹ قانون مجازات اسلامی به تبیین مجازات های فرار از صحنه تصادف رانندگی پرداخت.

سرهنگ محمد رضا محمدی گفت: برابر با ماده 719 قانون مجازات اسلامی هرگاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته باشد و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مامورین انتظامی از این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند؛ حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در موارد ۷۱۴ و ۷۱۵ و ۷۱۶ قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد.

 
 

مجازات های تعیین شده:

برابر با ماده ۷۱۴ قانون مجازات اسلامی:

هرگاه بی احتیاطی یا بی مبالاتی راننده (اعم از وسایط نقلیه زمینی یا آبی یا هوایی) منتهی به قتل غیرعمد شود؛ مرتکب به 6 ماه تا 3 سال حبس و نیز پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه اولیای دم محکوم می شود.

برابر با ماده ۷۱۵ قانون مجازات اسلامی:

هرگاه یکی از جهات مذکور در ماده 714 موجب مرض جسمی یا دماغی که غیرقابل علاج باشد و یا از بین رفتن یکی از حواس یا از کار افتادن عضوی از اعضای بدن که یکی از وظایف ضروری زندگی انسان را انجام می دهد یا تغییر شکل دائمی عضو یا صورت شخص یا سقط جنین شود مرتکب به حبس از 2 ماه تا یکسال و به پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه مصدوم محکوم می شود.

برابر با ماده ۷۱۶ قانون مجازات اسلامی:

هرگاه یکی از جهات مذکور در ماده 714 موجب صدمه بدنی شود که باعث نقصان یا ضعف دائم یکی از منافع یا یکی از اعضای بدن شود و یا باعث از بین رفتن قسمتی از عضو مصدوم گردد، بدون آن که عضو از کار بیفتد یا باعث وضع حمل زن قبل از موعد طبیعی شود مرتکب به حبس از 2ماه تا 6 ماه و پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه مصدوم محکوم خواهد شد.

رکنا

bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
0
4
تمام این مواد قانونی برای جراحت و آسیب جسمی افراد است
ولی اگر کسی به خودرو دیگری تصادف و خسارت زیادی وارد نماید و از صحنه فرار کند خسارت دیده برای دریافت هزینه مشکلات زیادی خواهد داشت و در نهایت فقط خسارت را دریافت می کند نه مجازاتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv