ابوبکر البغدادی زنده و در عراق است
کد خبر: ۲۵۹۲۵
تاریخ انتشار: 2016 January 28    -    ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵

ابوبکر البغدادی زنده و در عراق است

هادی العامری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رویترز درباره آخرین ارزیابی‌ها از گروه تروریستی داعش گفت: «داعش همچنان قدرتمند است و قدرتش را از طریق عضوگیری از جوانان سراسر جهان حفظ کرده است. با وجود کشته شدن تعداد زیادی از رهبران داعش، این گروه تروریستی تا امروز همچنان قدرتمند باقی مانده و هیچ گروه تروریستی وجود ندارد که مثل داعش بتواند جوانان را جذب کند.»

دبیرکل سازمان بدر عراق همچنین درباره سرنوشت ابوبکر البغدادی، رهبر داعش گفته است: «او همچنان زنده است و در عراق به سر می‌برد.»

پیشتر خبرهایی از نقل مکان البغدادی به لیبی منتشر شده بود.

دبیر کل سازمان بدر عراق در این گفت‌و‌گو همچنین به حمایت‌های خارجی از داعش پرداخت و گفت: «عربستان و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس حمایت مالی و تسلیحاتی از داعش می‌کنند،. عربستان منشأ تندروی و تروریسم است.»

العامری عربستان را مسئول گسترش تفکرات افراطی نه فقط در خاورمیانه بلکه در سراسر جهان دانست و گفت: «تندروی در پاریس از کجا نشأت گرفت. ما می‌دانیم که منشأ اساسی تندروی عربستان است. باید پیش از خشکاندن منابع مالی داعش با افکار افراطی مقابله کرد.»

وی افزود: «ترکیه عبور تروریست‌ها در مرزها و عملیات فروش و قاچاق نفت و آثار باستانی را تسهیل می‌کند.»

العامری همچنین اعلام کرد: «من بیش از ۲۰ سال با صدام مخالف بودم اما به شخصه باید بگویم که اگر می‌دانستم جایگزین صدام القاعده، النصره و داعش خواهند بود در کنار صدام علیه اینها می‌جنگیدم.»

وی همچنین درباره حضور نیروهای ایرانی در کشورش گفت: «ایران هیچ‌گونه نیرویی در عراق ندارد و تنها چند مشاور ایرانی در عراق هستند.»

آنا
آخرین اخبار