کشف جسد ۷۶ کودک با قلب‌های خارج شده از بدن
کد خبر: ۲۵۸۹۹۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: 2022 October 11    -    ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۷
چندین سال است که حفاری در ناحیه پامپا لا کروز در حال انجام است. تاکنون ۳۲۳ جسد کودک در این مکان پیدا شده اند. علاوه بر این ۱۳۷ جسد کودک و اسکلت سه بزرگسال دیگر در محلی به نام لاس لاماس پیدا شده اند. شواهد موجود بر روی اسکلت این اجساد نیز حاکی از خروج قلب از بدن کودکان است.

کشف جسد 76 کودک با قلب های خارج شده از بدن در پرو

کشف جسد ۷۶ کودک با قلب‌های خارج شده از بدن در پرواختصاصی تابناک باتو ــ باستان شناسان می‌گویند که توانسته اند بقایای اجساد ده‌ها کودک را در پرو کشف کنند و احتمالا در روز‌های آینده بر تعداد اجساد کشف شده نیز افزوده می‌شود.

گابریل پریتو، استادیار انسان‌شناسی در دانشگاه فلوریدا که در پامپا لا کروز، محلی در نزدیکی هوانچاکو، رهبری حفاری‌های را بر عهده دارد، گفت: «شواهد به دست آمده از اسکلت‌های کشف شده نشان می‌دهند که قلب کودکان از بدن خارج شده است.»

پریتو افزود که همه ۷۶ اسکلت دارای یک برش عرضی تمیز بر روی جناغ سینه بودند، که نشان می‌دهد احتمالا قفسه سینه کودکان باز و قلب آن‌ها بیرون آورده شده است.

پریتو در ایمیلی به لایو ساینس گفت: «اجساد در یک محل وسیع و به صورت دسته جمعی دفن شدند؛ به گونه‌ای که پا‌های تمام اسکلت‌ها به سمت شرق قرار دارد. این اجساد در بالای یک تپه مصنوعی دفن شدند. اما همچنان مشخص نیست که چرا قربانیان در این مکان دفن شدند.» پریتو ادامه داد: «ما فکر می‌کردیم که این منطقه و به ویژه این تپه، عاری از اجساد کودکان چیمو باشد، اما برعکس آن را دریافتیم.»

چیمو نام فرهنگی قدیمی و پیشاکلمبی در کشور پرو است که توسط سرخپوستان بومی این کشور در سال ۹۰۰ میلادی پدید آمده بودند.

چندین سال است که حفاری در ناحیه پامپا لا کروز در حال انجام است. تاکنون ۳۲۳ جسد کودک در این مکان پیدا شده اند. علاوه بر این ۱۳۷ جسد کودک و اسکلت سه بزرگسال دیگر در محلی به نام لاس لاماس پیدا شده اند. شواهد موجود بر روی اسکلت این اجساد نیز حاکی از خروج قلب از بدن کودکان است.

پریتو گفت که بر اساس یافته‌های باستان‌شناسی که تاکنون کشف شده است، احتمالاً تعداد زیادی جسد کودک در نزدیکی هوانچاکو در انتظار کشف هستند. او گفت: «ممکن است این تعداد به بیش از ۱۰۰۰ قربانی برسد.»

پریتو گفت که باید روی ۷۶ اسکلت تازه کشف‌شده تاریخ‌گذاری رادیوکربن انجام شود، اما قربانیانی که قبلاً در پامپا لا کروز پیدا شده بودند، مربوط به سال‌های ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ میلادی بودند. تقریباً در همین زمان بود که مردم چیمو که به خاطر صنعت فلزکاری خوب و شهر چان چان خود معروف بودند، در این منطقه شکوفا شدند.

پریتو گفت که دلیل آنکه چیمو‌ها در چنین مقیاس وسیعی در این منطقه کودکان را قربانی می‌کردند، همچنان مشخص نیست؛ اما باید بیان داشت که چیمو‌ها یک سیستم آبیاری مصنوعی و مزارع کشاورزی در نزدیکی این منطقه ساخته بودند و برخی از قربانی‌ها ممکن است برای "تقدس" دادن به این ناحیه کشته شده باشند.

ریچارد ساتر، استاد مردم‌شناسی در دانشگاه پوردو فورت وین، که بخشی از تیم باستان شناسی هوانچاکو است، گفت: «افرادی که در هزاره اول پس از میلاد در هوانچاکو زندگی می‌کردند، انسان‌های زیادی را در این منطقه قربانی می‌کردند.» ساتر افزود: «این بدان معناست که قوم چیمو ممکن است سنت قربانی کردن را در مدت زمان طولانی در این منطقه انجام می‌دادند.»

کشف جسد 76 کودک با قلب های خارج شده از بدن در پرو

چرا کودکان قربانی شدند؟

محققانی که در کاوش‌ها شرکت نداشتند در مصاحبه به لایو ساینس گفتند که یافته‌های هوانچاکو مهم هستند. پیتر اِککوت، استاد هنر و باستان شناسی پیش از کلمبیا، در دانشگاه آزاد بروکسل در بلژیک، به لایو ساینس گفت: «موارد دیگری از قربانی کردن کودکان در منطقه آند نیز شناخته شده اند، اما آنچه در اینجا قابل توجه است میزان زیادی از قربانی‌هاست.»

ایکخوت گفت که یافتن دلیل قربانی شدن کودکان در این منطقه دشوار است. شاید مشکلات مربوط به تغییرات آب و هوایی یا محیطی که ممکن است سبب مشکلات کشاورزی در این منطقه شده بوده، دلیل این حجم از قربانی کردن کودکان بوده باشد.

کاترین گیتر، زیست باستان شناس مستقل، در ایمیلی به لایو ساینس گفت: «کاوش این ناحیه می‌تواند کمک شایانی در درک بهتر آنچه در ماقبل تاریخ در این مرحله روی داده است، داشته باشد. من بر این باورم که علت قربانی کردن‌ها احتمالاً به نوعی به واکنش فرهنگی این قوم نسبت به تغییرات محیطی مرتبط بوده که تحولات فرهنگی قابل توجهی را نیز به همراه داشته است. برای مثال این حجم از قربانی کردن‌ها ممکن است با رویداد‌های محیطی مانند ال نینو مرتبط باشد.» او گفت که نزدیک شدن آب گرم اقیانوس آرام به آمریکای جنوبی، علت تغییرات آب و هوایی در این منطقه بوده است.

این تیم به دنبال درخواست مجوز از وزارت فرهنگ پرو برای انتقال برخی از نمونه‌ها به خارج از کشور هستند تا بتوانند نمونه‌ها را برای تعیین دقیق قدمت آزمایش کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
55
31
در مورد نسل کشی کانادا بیشتر بنویسید . نباید جنایت وحوش فراموش شود .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
اروپایی ها در وحشی گری و قساوت قلب پرونده های سیاهی در تاریخ دارند‌.
ناشناس
| |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
شماها یعنی اینقدر بی سوادید که نمیدونید قاره آمریکا سال 1100 1200 میلادی هنوز پای اروپاییها به قاره جدید نرسیده بوده ؟ حیف پولی که واسه کامنت گذاشتن بهتون دادن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
22
10
غرب وحشی
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
نفهمی بد دردیه
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
5
9
احتمالا بچه یکی از پادشاهان اونجا قلبش مشکل داشته و فرمان داده قلب یک بچه دیگه را به جاش بگذارند منتهی به دلیل ابتدایی بودن علم پزشکی و سخت بودن چنین عملی، تعداد زیادی قربانی از بین رفتن تا دست آخر احتمالا فرزند اون پادشاه هم مرده و بی خیال شدن!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
1
24
یعنی عرضه نداشتین اینو به امریکا و سیاستهای مداخله جویانش در ایران ربطش بدین؟ سوژه از این بهتر؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
خخخخخ.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
3
7
این ایین مربوط به مایاها و ازتکها بوده قلب اسیران را در حالی زنده بوده در میاوردن و روی زغال می انداختن برای هدیه به خدای خورشید از نظر من اومدن اسپانیاییها و قلع و قمع این اقوام غضب خدا بود بر این اقوام که ظلم و خونریزی را به نهایتش رسونده بودن حداقل الان مسیحی هستند کشتار نمیکنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار