شکست قهرمان شطرنج با تقلب به وسیله بی سیم مقعدی!
کد خبر: ۲۵۸۷۹۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2022 October 08    -    ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۸
هانس نیمن ۱۹ ساله، استاد بزرگ شطرنج، به سبب اتهام تقلب در بازی شطرنج، در قلب رسوایی است؛ رسوایی که دنیای شطرنج را می‌تواند تکان دهد. نیمن در رسانه‌های اجتماعی مورد اتهاماتی قرار گرفته است که نشان می‌دهد او در مسابقات شطرنج در برابر استاد بزرگ برتر جهان، مگنوس کارلسن، به وسیله‌ی یک بی سیم مقعدی به پیروزی رسیده است.

شکست قهرمان بزرگ شطرنج با تقلب به وسیله یک بی سیم مقعدی!

اختصاصی تابناک باتو ــ شاید برخی از افراد بر این باور باشند که بازی شطرنج یک بازی خسته کننده است. اما تماشای سریال The Queen's Gambit در نتفلیکس می‌تواند قطعا نظر شما را درباره این موضوع عوض کند. با این حال، برخی از اتهامات تقلب که اخیراً در مسابقات بزرگ صورت گرفته است، این رشته را به یک جهنم تو در تو تبدیل کرده است. در یکی از مسابقات اخیر در این رشته، هانس نیمن ۱۹ ساله، استاد بزرگ شطرنج، به سبب اتهام تقلب در بازی شطرنج، در قلب رسوایی است؛ رسوایی که دنیای شطرنج را می‌تواند تکان دهد. نیمن در رسانه‌های اجتماعی مورد اتهاماتی قرار گرفته است که نشان می‌دهد او در مسابقات شطرنج در برابر استاد بزرگ برتر جهان، مگنوس کارلسن، به وسیله‌ی یک بی سیم مقعدی به پیروزی رسیده است.

مگنوس کارلسن، قهرمان بزرگ شطرنج جهان، سرانجام پس از شکست عجیب و غریب خود در ۴ سپتامبر در جام Sinquefield در سنت لوئیس از هانس نیمن ۱۹ ساله، که متهم به تقلب آنلاین و استفاده از بی سیم مقعدی برای افزایش شانس برنده شدنش می‌باشد، نهایتاً بیانیه‌ای را منتشر کرد.

شکست قهرمان بزرگ شطرنج با تقلب به وسیله یک بی سیم مقعدی!

او در ۲۶ سپتامبر در توییتر اعلام کرد که فکر می‌کند نیمن یک کلاهبردار و متقلب است. علاوه بر این، او اعلام داشت که هرگز با او رقابت نخواهد کرد.

کارلسن نوشت: «من معتقدم که نیمن بیشتر از آنچه که علناً اعتراف کرده، تقلب کرده است. حرکت‌های او بر روی تخته شطرنج غیرمعمول بود. در طول بازی در جام سینکوفیلد من حس کردم که او در موقعیت‌های حساس هیچ تنش و اضطرابی نداشت و حتی در موقعیت‌های حساس تمرکز نمی‌کرد. فکر می‌کنم فقط تعداد کمی از بازیکنان می‌توانند این کار را انجام دهند.»

متن کامل بیانیه او بدین شرح است؛

در جام سینکوفیلد ۲۰۲۲، پس از بازی دور سوم مقابل هانس نیمن، تصمیم حرفه‌ای بی‌سابقه‌ای گرفتم که از مسابقات کناره‌گیری کنم. یک هفته بعد در طول تور شطرنج قهرمانان، من در برابر هانس نیمن پس از انجام تنها یک حرکت از بازی کناره گیری کردم.

من می‌دانم که این کار من جامعه شطرنج را ناامید کرده است. خود نیز به شخصه بسیار علاقه دارم تا همچنان شطرنج بازی کنم. من می‌خواهم در بهترین رویداد‌ها شرکت کنم و به بازی شطرنج در بالاترین سطح ادامه دهم.

شکست قهرمان بزرگ شطرنج با تقلب به وسیله یک بی سیم مقعدی!

من معتقدم که تقلب در شطرنج یک کلاهبرداری بزرگ و یک تهدید وجودی برای بازی است. من همچنین معتقدم که برگزار کنندگان بازی شطرنج و همه کسانی که به قداست بازی مورد علاقه ما اهمیت می‌دهند باید به طور جدی اقدامات امنیتی و روش‌های تشخیص تقلب را برای مسابقات افزایش دهند. وقتی نیمن در آخرین لحظه به جام سینکوفیلد ۲۰۲۲ دعوت شد، به شدت به این فکر افتادم که قبل از این رویداد کنار بکشم. با این حال، در نهایت مسابقه دادن را انتخاب کردم.

من معتقدم که نیمن بیشتر از آنچه علنا ​​اعتراف کرده، تقلب کرده است. حرکت‌های او بر روی تخته شطرنج غیرمعمول بود. در طول بازی در جام سینکوفیلد من حس کردم که او در موقعیت‌های حساس هیچ تنش و اضطرابی نداشت و حتی در موقعیت‌های حساس تمرکز نمی‌کرد. فکر می‌کنم فقط تعداد کمی از بازیکنان می‌توانند این کار را انجام دهند.

ما باید کاری در مورد تقلب انجام دهیم و به سهم خودم در آینده، نمی‌خواهم با افرادی بازی کنم که در گذشته مکرراً تقلب کرده‌اند، زیرا نمی‌توان کار‌هایی را که این افراد می‌توانند در آینده انجام می‌دهند، پیش بینی کنم.

امیدوارم حقیقت در این مورد هر چه که باشد آشکار شود.

مگنوس کارلسن - قهرمان شطرنج جهان


کارلسن هنوز هیچ مدرک واقعی برای این ادعا‌ها ارائه نکرده است و به نظر می‌رسد که کارلسن به دلایل قانونی از اعلام برخی اطلاعات محدود شده است.

قهرمان پنج دوره شطرنج جهان همچنین ویدئویی از سخنرانی ژوزه مورینیو مربی فوتبال در کنفرانس خبری ۲۰۲۰ که پس از یک بازی که ممکن است تیمش به دلیل قضاوت مشکوک شکست خورده باشد را به متن خود اضافه کرد: «ترجیح می‌دهم صحبت نکنم. اگر صحبت کنم، در دردسر بزرگی خواهم بود... و نمی‌خواهم به دردسر بزرگی برسم.»

شکست قهرمان بزرگ شطرنج با تقلب به وسیله یک بی سیم مقعدی!

استاد بزرگ هیکارو ناکامورا در استریم توییچ خود گفت: «یک دوره بیش از شش ماهه بود که هانس در Chess.com هیچ تورنمنت پولی بازی نکرد. این تنها چیزی است که در مورد این موضوع می‌گویم.»

اگرچه هنوز هیچ مدرک مشخصی برای اثبات اتهامات تقلب ارائه نشده است، اما مصاحبه اخیربا نیمن نشان داد که او در گذشته با استفاده از کمک سیستم‌های کامپیوتری در بازی‌های آنلاین قوانین را زیر پا گذاشته است. با این حال، نیمن گفت که او هرگز IRL را فریب نداده است.

اما هر چه باشد، اگر فدراسیون شطرنج بخواهد بازیکنان را پیش از بازی‌ها مورد بازرسی بدنی قرار دهد تا از هرگونه ادعای تقلب جلوگیری کند، ممکن است آمار تماشای این مسابقات را بیشتر کند! فقط امیدواریم که فصل دوم The Queen's Gambit هیچ ایده‌ای از این حماسه فریبکارانه نگیرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
15
توضیح بیشتر نیاز است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
12
8
بابا زشته تیتر این خبر
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
1
4
بیسیم مقعدی دیگه چه جورش هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
1
8
برای دوستانی که سئوال دارند عرض می کنم
منظور از گیرنده مقعدی گیرنده ای هست که مثلا به صورت تسبیح دو مهره ای به هم فشرده هست که یکی از مهره ها داخل میفته و یکی بیرون و بر حسب سیگنال دریافتی تعداد یا نوع لرزش های مشخصی را خواهد داشت.
برای بازی شطرنج چون هر حرکت با نام مهره و یک کد دو حرفی مشخص میشه که هر حرفش بین یک تا 8 میتونه باشه و نام مهره رو هم میشه کد کرد. برای هر کدوم از اینها تعداد یا نوع لرزش میتونه تعیین کننده باشه و یک فرستنده میتونه این لرزشها رو به گیرنده بفرسته و شخص بر مبنای نوع و یا تعداد لرزش حرکت بعدی رو بفهمه.
البته اینها همش گمانه زنی های اینترنتی است ولی از نظر تکنولوژی امکانش هست.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
بشرط آنکه صفحه شطرنج و مهره های آن هم هوشمندباشند و قابلیت گرفتن و ارسال سیگنال را هم داشته باشند.یا اینکه کسی بازی را میبینند و سیگنال به آن مهره های تسبیحی میفرستند که بازیکن مهره خاصی را به حرکت دربیاره؟
ناشناس
| |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
خوب از نانو چیپ استفاده کنند افکار طرف را بخونند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار