۱۰ ترفند برای تبدیل بحران میانسالی به یک شروع جدید
کد خبر: ۲۵۷۹۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 September 29    -    ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
بحران میانسالی آنقدر رایج و گسترده است که اغلب از آن به عنوان طرح سریال و فیلم‌های تلویزیونی استفاده می‌شود. احتمالاً لازم نیست خیلی سخت فکر کنید تا اپیزودی را در مورد مردی میانسال که از روی هوی و هوس یک ماشین اسپورت قرمز می‌خرد یا به یاد آوردن جوکی در یک فیلم که رابطه یک شخصیت را گردن بحران میانسالی او می‌اندازند، فکر کنید.

۱۰ ترفند برای تبدیل بحران میانسالی به یک شروع جدید

۱۰ ترفند برای تبدیل بحران میانسالی به یک شروع جدید«تابناک با تو» -‌ بحران میانسالی آنقدر رایج و گسترده است که اغلب از آن به عنوان طرح سریال و فیلم‌های تلویزیونی استفاده می‌شود. احتمالاً لازم نیست خیلی سخت فکر کنید تا اپیزودی را در مورد مردی میانسال که از روی هوی و هوس یک ماشین اسپورت قرمز می‌خرد یا به یاد آوردن جوکی در یک فیلم که رابطه یک شخصیت را گردن بحران میانسالی او می‌اندازند، فکر کنید.

شما احتمالاً آن را در زندگی واقعی نیز دیده‌اید، یا حداقل شنیده‌اید که وقتی یک همکار طلاق می‌گیرد یا یکی از اقوام به طور ناگهانی کار خود را ترک می‌کند، زیاد در مورد آن صحبت می‌شود.

بنابراین، ممکن است تعجب کنید که بدانید بحران میانسالی یک تشخیص سلامت روان نیست. در واقع، کارشناسان ده‌ها سال است که در مورد واقعی بودن بحران‌های میانسالی بحث می‌کنند. هنوز جواب خوبی وجود ندارد

آنچه ما می‌دانیم این است که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد به نظر می‌رسد شادی گزارش شده برای افراد بین ۴۰ تا ۶۰ سال کاهش می‌یابد. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)همچنین گزارش می‌دهد که این گروه سنی بالاترین میزان افسردگی را دارد.

چرا نرخ افسردگی اینقدر بالاست؟ و ایده «بحران میانسالی» از کجا آمد؟ چند پاسخ برای این وجود دارد.

تصور می‌شود یک دلیل این است که میانسالی اولین باری است که بسیاری از مردم دیگر نمی‌توانند خود را «جوان» بدانند. این تغییر در تفکر می‌تواند افراد را وادار کند که در مورد زندگی خود، از جمله ازدواج و شغل خود تجدید نظر کنند. این ممکن است بخشی از دلیل ارتباط میانسالی با نرخ بالای طلاق و مشکلات ازدواج باشد.

علاوه بر این، افراد در میانسالی عموماً در حرفه خود مستقر هستند و ممکن است متوجه شوند که به چیز‌هایی که می‌خواستند دست نیافته‌اند.

خوشبختانه، میانسالی اصلاً نباید بحرانی باشد. در واقع، میانسالی زمان فوق‌العاده‌ای برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی شماست. بنابراین به جای خرید یک ماشین اسپورت یا رابطه دردسرآفرین از روی هوس، سعی کنید نکات ما را دنبال کنید تا بهترین استفاده را از میانسالی ببرید.

شما می‌توانید روابط خود را بهبود بخشید و در عین حال برای شادتر و سالم‌تر بودن تلاش می‌کنید. سپس شاید بتوانید مطمئن شوید که یک ماشین اسپرت واقعاً در بودجه شماست.

۱۰ ترفند برای تبدیل بحران میانسالی به یک شروع جدید

۱- مقداری از انرژی تان را روی خودتان متمرکز کنید

معمولاً افراد در می‌نسالی فرسودگی شغلی را گزارش می‌کنند.

ممکن است احساس کنید بیش از حد کار کرده‌اید. ممکن است در مراقبت از فرزندان خود استرس داشته باشید. ممکن است رابطه خود را به خاطر مشکلات مالی و دیگر مشکلات بهم بزنید.

متخصصان سلامت روان موافقند که تمرکز بر خود بسیار مهم است. وقت گذاشتن برای اینکه از خود بپرسید چه می‌خواهید و چه احساسی دارید می‌تواند اولین قدم برای دانستن این باشد آیا نیاز به ایجاد تغییر دارید یا خیر.

بنابراین، قبل از انجام هر کار دیگری، کمی وقت بگذارید و به این فکر کنید که در چند سال گذشته اوضاع برای شما چگونه بوده است. این بهترین راه برای شروع تازه‌سازی میانسالی است.

۱۰ ترفند برای تبدیل بحران میانسالی به یک شروع جدید

۲- تغییرات زندگی خود را ثبت یادداشت کنید

میانسالی می‌تواند تغییراتی ایجاد کند. اغلب، این تغییرات به سرعت و بدون دوره تعدیل یا فرصتی برای پردازش آن‌ها اتفاق می‌افتد.

بسیاری از متخصصان سلامت روان موافق هستند که یکی از بهترین کار‌هایی که می‌توانید انجام دهید این است که زمانی را برای بررسی این تغییرات اختصاص دهید. ایده خوبی این است که به طور فعال از تغییرات آگاه باشید.

در برخی از افراد،نوشتن خاطرات و تغییرات ممکن است خوب باشد. به جای نوشتن حتی کافی است که زمانی را برای فکر کردن اختصاص بدهید.

برای هر تغییر مثبتی وقت بگذارید و سپاسگزار باشید.

۳- هنر و مهارت جدیدی یاد بگیرید

یادگیری چیز‌های جدید مزایای متعددی دارد. می‌تواند ذهن شما را فعال نگه دارد، چیزی برای هیجان‌ به شما بدهد و حس شگفت‌انگیزی از غرور و موفقیت به شما بدهد. به همین دلیل است که توسط متخصصان بهداشت روان برای افراد میانسال بسیار توصیه می‌شود. همچنین این یک راه عالی برای استراحت و صرف زمان کمی برای خود است.

شما می‌توانید طیف شگفت‌انگیزی از چیز‌ها را در همان خانه خود بیاموزید. شما می‌توانید یک زبان جدید یاد بگیرید یا نوشتن کد‌های برنامه‌نویسی یاد بگیرید. شما می‌توانید کل دوره‌ها را از دانشگاه‌های برتر در مورد هر موضوعی که تصور کنید بگذرانید. برخی از برنامه‌های دوره آنلاین حتی به شما امکان می‌دهند اعتبار یا گواهینامه کسب کنید.

اگر ترجیح می‌دهید از خانه بیرون بروید کلی کلاس آموزش هنر و زبان و مهارت وجود دارد.

۱۰ ترفند برای تبدیل بحران میانسالی به یک شروع جدید

 

۴- دوباره با دوستان و خانواده ارتباط برقرار کنید

درمانگران و محققان قویاً پیشنهاد کرده‌اند که ارتباطات اجتماعی برای سلامت روان مهم است. داشتن افرادی که می‌توانید اوقات خوش و جشن‌ها را با آن‌ها به اشتراک بگذارید، افرادی که می‌توانید برای گفتگوی خوب با آن‌ها تماس بگیرید و افرادی که می‌توانید در مواقع سخت برای حمایت از آن‌ها حساب کنید، می‌تواند تفاوت زیادی در زندگی شما ایجاد کند.

همچنین احساس انزوا، به ویژه در میانسالی، رایج است. تماس با خانواده و دوستان و تلاش برای حفظ ارتباط می‌تواند کمک‌کننده باشد. برای ارتباط مجدد نیازی به برنامه‌ریزی یک مهمانی یا رویداد مهم ندارید. بهتر است با یک سلام ساده شروع کنید، چه ارسال یک پیام متنی به خواهرتان، یک پیام فیس بوک برای یک دوست قدیمی یا یک ایمیل به دوستی که سال‌هاست ندیده‌اید.

۱۰ ترفند برای تبدیل بحران میانسالی به یک شروع جدید

۵- برای زندگی عاشقانه خود وقت بگذارید

متأسفانه، مشکلات ازدواج اغلب با میانسالی همراه است. معمولاً به درمانگران گزارش می‌شود که طلاق، روابط عاشقانه یا صرفاً کاهش احساسات عاشقانه و جنسی وجود دارد.

البته، این بدان معنا نیست که افول روابط بخشی اجتناب ناپذیر از میانسالی است. درمانگران ازدواج و خانواده توصیه می‌کنند که در این مرحله کمی وقت بگذارید و به آنچه از خود، زندگی و شریک زندگی خود می‌خواهید فکر کنید. اگر هنوز به آن‌ها وقف دارید، ممکن است زمان خوبی باشد.

اقداماتی، مانند برنامه‌ریزی برای تعطیلات عاشقانه، رفتن به قرار، یا مراقبت بیشتر از یکدیگر، می‌تواند به یک زندگی عاشقانه شاد در میانسالی کمک کند.

این بدان معنا نیست که برای تمرکز بر زندگی عشقی خود باید متاهل باشید. میانسالی می‌تواند زمان خوبی برای تمرکز بر روی آنچه از روابط آینده می‌خواهید باشد یا تصمیم بگیرید که آیا اصلاً به داشتن یک رابطه آینده علاقه دارید یا خیر.

۶- راه‌های جدیدی برای فعال ماندن پیدا کنید

ورزش مهم است. علاوه بر فواید فیزیکی فراوان، می‌تواند سلامت روان شما را بهبود بخشد، تمرکز شما را افزایش دهد و استرس شما را کاهش دهد. همچنین می‌تواند شروع به احساس کسل‌کننده کند، به خصوص اگر در حال حاضر احساس بی‌قراری می‌کنید یا با افکار منفی در زندگی خود مبارزه می‌کنید.

بنابراین، حتی اگر چندین روز در هفته به باشگاه می‌روید، یافتن راه‌های جدید برای فعال ماندن می‌تواند به شما کمک کند. می‌تواند انگیزه شما را حفظ کند، خلق و خوی شما را تقویت کند و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

بعضی‌ها چون تناسب اندام اولیه خوبی ندارند می‌هراسند که یک دفعه به باشگاه بروند و خود را در احاظه انبوهی از آدم‌های عضلانی و خوش‌اندام ببینند. اما سالن‌های ورزش همگانی و گروه‌های پیاده‌روی یا ورزش‌های محلی هم وجود دارد. علاوه بر این ممکن است در این کلاس‌ها چند دوست پیدا کنید.

۷- یک عادت سالم را در خود شکل دهید

مینسالی زمان ایده‌آلی برای شروع یک عادت سالم جدید است.

شما مجبور نیستید کل سبک زندگی خود را اصلاح کنید – می‌توانید یک تغییر کوچک را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید. شما از مزایای سلامتی ناشی از تغییر و رضایت حاصل از حفظ یک عادت جدید برخوردار خواهید شد. این به معنای تقویت سلامت روان و سلامت جسمی.

مثلا می‌توانید هر روز در محل کار از پله‌ها بالا بروید، یک ناهار برنامه‌ریزی شده از خانه بیاورید، هر روز صبح میوه بخورید یا مطمئن شوید که آب کافی می‌نوشید. همچنین می‌توانید برخی از عادات غیر سالم مانند نوشیدن نوشابه یا سیگار کشیدن را کنار بگذارید.

۱۰ ترفند برای تبدیل بحران میانسالی به یک شروع جدید

۸- بیشتر به فضای باز بروید

گذراندن وقت در خارج از منزل فواید سلامت روان را اثبات‌شده دارد. درمانگران اغلب توصیه می‌کنند که بیماران در می‌نسالی حداقل چند بار در هفته پیاده روی در فضای باز داشته باشند.

پیاده‌روی در اطراف محله‌تان می‌تواند راهی عالی برای دریافت هوای تازه و پمپاژ خون شما باشد، اما لازم نیست در همین‌جا متوقف شوید. اگر می‌خواهید بیشتر پیش بروید، روز را به پیاده‌روی در مسیر‌های پیاده‌روی در یک پارک محلی در نظر بگیرید. می‌توانید دوستی را برای ایجاد انگیزه بیاورید یا از زمان خود برای پاکسازی ذهن خود استفاده کنید.

البته، لازم نیست فقط پیاده روی کنید تا از مزایای فضای باز عالی بهره‌مند شوید. قایق سواری، شنا، کمپینگ، یا فقط استراحت در یک روز خوب، همگی می‌توانند خلق و خوی شما را تقویت کنند.

۹- زمانی را به پروژه‌ای اختصاص دهید که به آن علاقه دارید

احساس نارضایتی از کار در دوران میانسالی معمول است. ممکن است احساس کنید خسته، بی‌حوصله شده‌اید، یا وقت خود را در شغلی که دوست ندارید تلف کرده‌اید.

کارشناسان معتقدند می‌انسالی زمان ایده‌آلی برای کار روی چیزی است که به آن علاقه دارید.

شاید همیشه می‌خواستید رمان بنویسید یا شاید همیشه کنجکاو بوده‌اید که جواهرات خانگی خود را به صورت آنلاین بفروشید. مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، تمرکز بر پروژه‌ای که واقعاً به آن اهمیت می‌دهید می‌تواند انرژی و خوش بینی شما را افزایش دهد. به علاوه، ممکن است منبع درآمد اضافی برای شما به ارمغان بیاورد یا حتی شغل شما را تغییر دهد.

۱۰ ترفند برای تبدیل بحران میانسالی به یک شروع جدید

۱۰- به دنبال درمان (تراپی) باشید

ممکن است فکر کنید که درمان فقط برای مواقع پریشانی، تروما یا بحران است، اما اینطور نیست. درمان نیز ابزاری عالی برای دوران‌گذار است. میانسالی می‌تواند زمان خوبی برای صحبت با یک درمانگر باشد.

یک درمانگر می‌تواند به شما کمک کند تا احساسات مربوط به رویداد‌های گذشته را مرتب کنید، استرس فعلی خود را مدیریت کنید و برای آینده خود برنامه‌ریزی کنید. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا از سال‌های میانسالی خود بهترین استفاده را ببرید و نسبت به مسیر پیش رو خود اطمینان داشته باشید.

علاوه بر این، اگر میانسالی تغییرات عمده‌ای مانند طلاق، مشکلات ازدواج یا مرگ را به همراه داشته باشد، یا اگر بازتاب قابل توجهی در گذشته شما ایجاد کرده باشد، یک درمانگر می‌تواند شما را از طریق افکار و احساساتتان راهنمایی کند.

نتیجه‌گیری

میانسالی زمان فوق‌العاده‌ای برای شروع مجدد چیز‌هایی است که ممکن است در زندگی هیچ وقت برایشان وقت نگذاشته باشید. چه درمورد روابط باشد و چه سلامتی ، اکنون می‌توانید کنترل را در دست بگیرید و تغییرات مثبتی ایجاد کنید.

در حال حاضر بهترین زمان برای برداشتن گام‌هایی است که زندگی شما را برای سال‌های آینده ارتقا می‌دهند. لازم نیست اجازه دهید میانسالی بحرانی باشد که شما را به پایین بکشاند.

در عوض، مدتی را در خارج از منزل بگذرانید، با یک دوست تماس بگیرید، با کسی قرار ملاقات بگذارید، دوباره گیتار خود را بردارید، در کلاس آشپزی آنلاین شرکت کنید، به یک باشگاه ورزشی بپیوندید و در نظر داشته باشید که با یک درمانگر قرار ملاقات بگذارید تا به شما در انجام همه این کار‌ها کمک کند.

منبع: یک پزشک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
0
4
بسیار عالی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار