ماجرای شگفت انگیز رپرهای زن در کشمیر هند
کد خبر: ۲۵۵۲۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 September 01    -    ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۱
در اقدامی، بخش فرهنگی خبرگزاری یورونیوز با چندین زن ساکن بخش هندی نشین ایالت کشمیر تماس گرفت تا درباره ظهور هنرمندان زن سبک‌های هیپ هاپ و رپ، چگونگی مواجهه با موانع ناشی از تب و تاب تبلیغات آشکار و رونق گرفتن این هنر در کشوری محافظه کار صحبت کند.

رپرهای زن در کشمیر هنداختصاصی تابناک باتو ــ در اقدامی، بخش فرهنگی خبرگزاری یورونیوز با چندین زن ساکن بخش هندی نشین ایالت کشمیر تماس گرفت تا درباره ظهور هنرمندان زن سبک‌های هیپ هاپ و رپ، چگونگی مواجهه با موانع ناشی از تب و تاب تبلیغات آشکار و رونق گرفتن این هنر در کشوری محافظه کار صحبت کند.

رپرهای زن در کشمیر هند

محک اشرف، ۲۱ ساله، برای آن که در زیر باران خیس نشود، با عجله به سمت آلاچیق در یک پارک عمومی واقع در محله نسیم باغ سرینگار در کشمیر تحت کنترل هند حرکت کرد. او در حالی که در یکی از گوشه‌های این آلاچیق ایستاده بود، یک تلفن همراه را از جیبش بیرون آورد و یک آهنگ بی کلام پخش کرد. سپس او شروع به خواندن همراه با این اهنگ کرد و ترانه‌هایی را که سروده بود با این آهنگ اجرا کرد. اشرف گفت: «احتمالاً هفته آخر ماه آگوست این آهنگ را منتشر خواهم کرد.»

اشرف با الهام از آهنگ رپ رپر مشهور آمریکایی مارشال بروس ماترز که معمولاً با نام امینم نیز شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۶ به عنوان اولین هنرمند هیپ هاپ زن در منطقه کشمیر با نام هنری منیم ظاهر شد.

ردیف کردن قافیه های انتقادی در یک کشور محافظه کار

سبک هیپ هاپ در بخش هندی کشمیر پس از قیام سال ۲۰۱۰ که با کشته شدن ۳ نفر توسط ارتش هند در یک درگیری مسلحانه انجام شده بود، پدیدار شد. "I-Protest"، یک آهنگ رپ انگلیسی است که توسط روشن اللهی، معروف به ام سی کش، خوانده شد و به سرود هزاران معترض خیابانی تبدیل شد که خواهان آزادی و جدایی از هند شدند. MC Kash این آهنگ را به یاد ده‌ها تن از کشته شدگان در جریان قیام منتشر کرد.

اشرف به بخش فرهنگی یورونیوز گفت: «من پس از الهام گرفتن از مبارزات امینم، تصمیم گرفتم تا صدای بی‌صدا‌ها باشم. تبدیل شدن از یک دختر معمولی به منیم سفری پر از چالش و مبارزه بود؛ زیرا در وهله اول با انتقادات زیادی از سوی والدینم روبرو شدم. اما من امیدم را از دست ندادم و علیرغم همه مشکلات، به عنوان یک خواننده رپ زن شناخته شده در کشمیر ظاهر شدم.»

اشرف به بخش فرهنگی یورونیوز گفت که حضور او روی صحنه بسیاری از مردم را عصبانی کرد. به سبب آنکه او در اجرا‌های خود شلوار جین و تی شرت به تن کرده بود، به اتهام ترویج «ابتذال و فرهنگ غربی» در این جامعه محافظه کار مورد آزار و اذیت زیادی قرار گرفته است.

اشرف توضیح می‌دهد: «من در مقابل چنین افرادی سر تعظیم نکردم و اجرای این سبک از موسیقی را در مقابل تماشاگران زیادی در رویداد‌های متعدد در مناطق مختلف کشمیر به عنوان یک چالش پذیرفتم. شجاعت من الهام بخش بسیاری از زنان جوان شد تا قدمی رو به جلو بردارند و از رپ به عنوان رسانه‌ای برای گفتن داستان‌های خود استفاده کنند.»

ظهور MC‌های زن

موسیقی رپ در این منطقه جنگ زده برای تقریبا یک دهه تنها محدود به مردان بود. با این حال، در چند سال گذشته، حداقل ده‌ها بازیگر زن وارد صحنه شده‌اند تا داستان‌های خود را به طریقی روایت کنند که در سراسر اروپا، آمریکا و بسیاری از نقاط دیگر جهان بسیار محبوب است.

رپرهای زن در کشمیر هند

آنام نصیر، ۱۹ ساله، که با نام هنری رپر آنی شناخته می‌شود، از کودکی آرزوی اجرای برنامه را در سر می‌پروراند.

نصیر می‌گوید: «در سال ششم دبستان بود که با سبک رپ آشنا شدم و بلافاصله متوجه شدم که تنها پس از رپر شدن می‌توانم رویای خود را دنبال کنم. من تمرین این سبک از موسیقی را با تماشای ویدیو‌ها در یوتیوب شروع کردم و در سن ۱۸ سالگی آهنگم را منتشر کردم و آن را به یکی از دوستانم که در تصادف جان باخت هدیه کردم تا به او ادای احترام کنم.»

نصیر بیان داشت که اولین چالش برای او در این مسیر، متقاعد کردن پدرش بود که معتقد بود رپ برای دختران در جایی مانند کشمیر گزینه مناسبی نیست. او می‌گوید: «پدرم با دقت به حرف‌های من گوش داد پس از آنکه از اشتیاق من برای کار در سبک رپ آگاه شد به من قول داد تا از من حمایت کند.» نصیر همچنین افزود: «پدرم در همه جا، از استودیو در حین ضبط گرفته تا در برنامه‌های دیگر، مرا همراهی می‌کند.»

نصیر گفت که با تمرین منظم مهارت‌های خود را تقویت می‌کند و هدفش تبدیل شدن به یک هنرمند برجسته زن هیپ هاپدر کشمیر است. او می‌گوید: «من به خارج از کشمیر نقل مکان خواهم کرد تا اصول حرفه‌ای رپ خواندن را بیاموزم و مهارت‌هایم را تقویت کنم، زیرا به‌طور جدی می‌خواهم حرفه رپ را دنبال کنم.»

نصیر می‌گوید که اکثر رپر‌های مرد از دخترانی مانند او به دلایلی همچون حسادت حمایت نمی‌کنند، زیرا آهنگ‌های تولید شده توسط زنان رپر محبوب‌تر است. او در مطاحبه خود بیان داشت: «بیشتر زنان، با اشعاری که هنرمندان زن هیپ هاپ می‌نویسند ارتباط برقرار می‌کنند. تنها تعداد انگشت شماری از رپر‌هایی که استعداد ما را درک می‌کنند، از ما حمایت می‌کنند. دیگران نمی‌خواهند ما در زمینه هیپ هاپ رشد کنیم.»

یک رسانه قدرتمند

Ahmer Jawed، خواننده رپ معتبر اهل کشمیر و یکی از حامیان هنرمندان زن سبک هیپ هاپ است. او معتقد است که هیپ هاپ یک رسانه قدرتمند است که از طریق آن یک فرد می‌تواند بسیاری از مسائل را برجسته کند. او خاطرنشان می‌کند که نیاز است زنان برای ارائه نظرات خود در مقابل جمعیت بزرگتر حاضر شوند.

او بیان داشت: «احساس می‌کنم به حضور زنان در صنعت هیپ هاپ نیاز داریم. در جامعه ما مسائل زیادی وجود دارد که زنان می‌توانند آن‌ها را برجسته کنند. دیدگاه زنان نیز در این مسائل بسیار مهم است. هیپ هاپ بسیار قدرتمند است، زیرا به شما اجازه می‌دهد تا افکار خود را بیان کنید و من بر این باورم که رپر‌های زن باید صحبت کنند.»

اقرا نثار، ۱۴ ساله، با نام مستعار "یونگ ایلا"، پس از نشر اولین آهنگ خود در سال گذشته، بیش از ده آهنگ خوانده است. در حال حاضر، او جوانترین خواننده رپ زن از زادگاهش در منطقه بارامولا در شمال کشمیر است.

رپرهای زن در کشمیر هند

اقرا به بخش فرهنگی یورونیوز گفت: «اولین آهنگی که من ساختم علیه خشونت جنسی بود.» او می‌گوید: «من نیزدر این مسیر با مخالفت والدینم، به‌ویژه پدرم مواجه شدم؛ اما با گذشت زمان او نیز از من حمایت کرد و به من اجازه داد که رپر شوم.»

او گفت: «من رپر‌های زن دیگر را دوست دارم. من یک هنرمند خود آموخته هستم. من زمانی که فقط هفت هشت ساله بودم، شعر می‌نوشتم. من مهارت‌های نویسندگی و خوانندگی‌ام را بهبود بخشیده‌ام و امیدوارم با گذشت زمان پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه داشته باشم، زیرا انتخاب کرده‌ام که حرفه رپ را انجام دهم.»

اقرا بیان داشت با اینکه در این مسیر افراد زیادی وجود دارند که از رپر‌ها زن سوء استفاده می‌کنند، اما تعداد زیادی از مردم نیز از آن‌ها حمایت می‌کنند. او ترجیح می‌دهد روی نظرات مثبتی که دریافت می‌کند تمرکز کند. او می‌گوید: «حمایت و دعای خیرخواهان به من کمک می‌کند تا این مسیر را ادامه دهم. به تک تک کسانی که در این مسیر مانع زنان می‌شوند قول می‌دهم که روزی به نفع من تمجید کنند و به من افتخار کنند.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
5
13
تابی جون حالا اگه این دختران جوان در ایران بودن پلیس مقتدر شما در عرض یک ساعت همه را دستگیر و مجبور به اعتراف می کرد . وضعیت اینها درکشمیر اشغالی بسیار بهتر از دختران ایران در کشور مثلا مستقل ایران است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار