استفاده از روانگردان‌ها به بالاترین حد خود رسید
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۵۵۰۱۵
تاریخ انتشار: 2022 August 29    -    ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
داده‌های جدید یک نظرسنجی سالانه مصرف مواد مخدر که توسط مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده پشتیبانی می‌شود، نشان می‌دهد که استفاده از روان‌گردان‌ها در میان افراد مسن در ایالات متحده در بالاترین سطح ثبت شده در تاریخ تقریباً ۴۰ ساله این نظرسنجی قرار گرفته.

استفاده از روانگردان‌ها در آمریکا به بالاترین حد خود رسیده، ادامه روند نزولی استفاده از سیگار

داده‌های جدید یک نظرسنجی سالانه مصرف مواد مخدر که توسط مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده پشتیبانی می‌شود، نشان می‌دهد که استفاده از روان‌گردان‌ها در میان افراد مسن در ایالات متحده در بالاترین سطح ثبت شده در تاریخ تقریباً ۴۰ ساله این نظرسنجی قرار گرفته. این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که در حالی که مصرف الکل و تنباکو همچنان رو به کاهش است، مصرف ماری جوانا افزایش یافته است.

در نظرسنجی امسال ۸.۱ درصد از افراد بین ۱۹ تا ۳۰ سال گزارش دادند که در ۱۲ ماه گذشته از یک داروی توهم‌زا استفاده کرده اند. این افزایش ۳.۴ درصد افزایش نسبت به یک دهه قبل و ۵.۱ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد.

جالبتر اینکه میزان مصرف اخیر توهم‌زا در بین افراد ۳۵ تا ۵۰ ساله نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است و از ۱.۱ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۲.۵ درصد در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

در حالی که افراد ۱۹ تا ۳۰ ساله رکورد مصرف LSD را گزارش می‌کنند (۴.۷ درصد در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با ۱.۴ درصد در سال ۲۰۱۲)، افرادی که “توهم‌زاهای غیر از LSD” مصرف می‌کنند اخیراً افزایش چشمگیری داشته است.

۶.۳ درصد از افراد ۱۹ تا ۳۰ ساله در سال ۲۰۲۱ گزارش دادند که توهم‌زایی غیر از LSD مصرف کرده‌اند که ۳.۲ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد.
خرید ساک پارچه ای
آزمایشگاه
خرید سرور مجازی

شاید بخشی از این افزایش مصرف تحت تأثیر پوشش رسانه‌ای گسترده اخیر در مورد داروهای روانگردان بوده. برای مثال، نادیده گرفتن داستان‌های نقل شده در آنها مربوط به اثرات درمانی سیلوسایبین در چند سال گذشته برای مردم غیرممکن بوده است.

جالب اینجاست که میزان مصرف همه داروهایی که در رسانه‌های مدرن با برچسب‌هایی مانند «رنسانس روانگردان» از آنها صحبت شده،افزایش نیافته است. به عنوان مثال، میزان استفاده از MDMA که در حال حاضر در مراحل پیشرفته آزمایشات بالینی به عنوان درمانی برای PTSD مطرح شده، از ۴.۸ درصد به ۲.۶ درصد رسیده است.

مصرف “مواد مخدر غیر از هروئین” از رکورد ۸.۹ درصد در بین افراد ۱۹ تا ۳۰ ساله در سال ۲۰۰۶ به ۱.۷ درصد در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته. میزان مصرف در افراد مسن نیز از ۵.۱ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۳.۴ درصد در سال ۲۰۱۰ کاهش یافت.

استعمال سیگار در بین افراد ۱۹ تا ۳۰ ساله در سال ۲۰۲۱ به کمترین میزان خود یعنی ۲.۴ درصد رسید و شیوع کلی مصرف الکل به پایین ترین سطح خود یعنی ۸۱.۸ درصد کاهش یافت. از سوی دیگر، مصرف ماری‌جوانا در دهه گذشته به‌طور شگفت‌انگیزی افزایش یافته است، به طوری که ۴۲.۶ درصد از جوانان گزارش کرده‌اند که در مقطعی از این ماده در ۱۲ ماه گذشته استفاده کرده‌اند، در حالی که این میزان در سال ۲۰۱۲، ۲۸.۶ درصد بوده است.

یک پزشک

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv