شیوه جالب برای جذب مشتری در رستورانی خاص
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۵۴۶۹۸
تاریخ انتشار: 2022 August 24    -    ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
در توکیو نمایشگاهی منحصر به فرد خلاقیت‌های دست ساز عجیب و شگفت‌انگیز صنعتگران غذای جعلی ژاپنی را به نمایش می‌گذارد.

در توکیو نمایشگاهی منحصر به فرد خلاقیت‌های دست ساز عجیب و شگفت‌انگیز صنعتگران غذای جعلی ژاپنی را به نمایش می‌گذارد.

 
شیوه جالب برای جذب مشتری در رستورانی خاص
 
 

از برج کج پیزا گرفته تا اژدهای رنگارنگی که از میوه اژدها بیرون می‌آید این نمایشگاه قصد دارد خلاقیت تولید مواد غذایی پلاستیکی را که در ژاپن با نام «سامپورو» شناخته می‌شود به نمایش بگذارد.

شیوه جالب برای جذب مشتری در رستورانی خاص

شیوه جالب برای جذب مشتری در رستورانی خاص

در سرتاسر ژاپن ویترین بسیاری از رستوران‌ها تولیدات پلاستیکی فوق العاده‌ای از ظروف شبیه غذا را به نمایش می‌گذارند که مشتریان می‌توانند شکل واقعی آن را در منوی خود پیدا کنند.

سامپورو که در فرهنگ آشپزی ژاپنی تبدیل به یک هنر واقعی شده نزدیک به صد سال مورد استفاده قرار گرفته است.

در این نمایشگاه در مجموع ۶۰ مدل غذا به نمایش گذاشته شده است که همگی توسط متخصصان گروه «ایوازاکی» سازنده پیشرو ژاپنی سامپورو طراحی شده اند.

«شینیچیرو هاتاسا» هنرمند ۵۷ساله مواد غذایی پلاستیکی به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «به طور معمول ما باید از دستورات مشتریان پیروی کنیم. ما نظرات آنان را هنگام ساخت اقلام مورد توجه قرار می‌دهیم اما زمانی که رویای طرح‌های سرگرم کننده را می‌بینید نحوه پایان آن کاملا به شما بستگی دارد».

هاتاسا برای شرکت در نمایشگاه یک ذرت درست کرد که به آرامی در ساحل آفتاب می‌گرفت. دیگر ساخته‌های به نمایش گذاشته شده عبارتند از میگوی سرخ شده با چهار پای نان دار که مانند ببر روی کوهی از کلم خرد شده پرسه می‌زند و هم چنین یک کاسه اسپاگتی که زیر یک بطری شناور سس کچاپ نشسته است.

 

غذای تقلبی چگونه ساخته می‌شود؟

در کارخانه ایوازاکی در یوکوهاما در نزدیکی توکیو صنعتگران ابتدا قالب‌های سیلیکونی مواد را از غذاهای واقعی پخته شده توسط مشتریان رستوران این شرکت می‌گیرند.

سپس کار پر دردسر رنگ‌آمیزی و برس کشیدن نمونه‌ها را آغاز می‌کنند تا حد امکان واقعی به نظر برسند از قطرات رطوبت روی یک لیوان سرد گرفته تا کبودی‌های ظریف روی سطح میوه. غذای تقلبی یک بازار چند میلیون دلاری در ژاپن است اما تولید سامپورو تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته چرا که باعث کاهش مشتریان رستوران‌ها شده است. سازندگان سامپورو امیدوارند به زودی گردشگران بیش‌تری برای رونق صنعت رستوران داری اجازه ورود به ژاپن را پیدا کنند.

 

 

یورونیوز

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv