ادعای عجیب پاپاراتزی ها: افراد مشهور خودشان با ما تماس می‌گیرند!
کد خبر: ۲۵۴۵۲۳
تاریخ انتشار: 2022 August 23    -    ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
اما فینی و اندرسون در این زمینه تنها افرادی نبودند که تن به اعتراف دادند. جسال پرشوتام، ۳۲ ساله، یکی از پاپاراتزی‌هایی است که در لندن و لس‌آنجلس کار می‌کند. او در این باره بیان داشت: «وقتی کسی از برنامه Love Island خارج می‌شود، یک سال فرصت دارد تا فصل بعدی برنامه، از پروژه‌های عکس برداری و فیلم برداری درآمد کسب کنند.»

ادعای عجیب پاپاراتزی ها: افراد مشهور خودشان با ما تماس می‌گیرند!

ادعای عجیب پاپاراتزی ها: افراد مشهور خودشان با ما تماس می‌گیرند!اختصاصی تابناک باتو ــ مدت‌هاست که ما در عصر پاپاراتزی‌ها زندگی می‌کنیم، با این حال عموم مردم نسبت به واقعیت پشت پرده خلق تصاویر جنجالی از افراد مشهور آگاهی چندانی ندارند. بسیاری از مردم بر این باورند که عکاسان به طور تصادفی با ستاره‌های تلویزیون و افراد مشهور برخورد می‌کنند و از لحظه به لحظه زندگی آن‌ها عکس برداری می‌کنند؛ افراد مشهوری که با گریم کامل ورزش می‌کنند، یا نوازندگانی که خیلی آهسته به سمت ماشین هایشان در خارج از هتل‌های پنج ستاره راه می‌روند، یا حتی بازیگرانی که در حال موج سواری در دبی دیده می‌شوند. اما چیزی که مردم نمی‌بینند آن است که پاپاراتزی‌ها همراه با افراد مشهور به تعطیلات می‌روند.

ادعای عجیب پاپاراتزی ها: افراد مشهور خودشان با ما تماس می‌گیرند!

با این حال، در ماه‌های اخیر شاهد حضور عجیب پاپاراتزی‌ها در کانون توجه بوده‌ایم. برای مثال، در پرونده افترای «واگاتا کریستی» که اخیراً به پایان رسیده است، خبر‌هایی به دادگاه داده شد، مبنی بر اینکه ربکا واردی و مدیر برنامه‌های سابقش، کارولین وات، خبر دستگیری فوتبالیست معروف، دنی درینک واتر را به بخش عکس اسپلش نیوز و نیز به عکاسان پاپاراتزی اطلاع داده بودند.

با این حال، علاقه عمومی برای عکس‌های پاپاراتزی‌ها همچنان رو به افزایش است. در ماه ژانویه، ریحانا، ستاره پاپ، بارداری خود را با مجموعه‌ای از عکس‌های صحنه‌سازی شده از راه رفتن او با دوست پسرش، A$AP Rocky، در هارلم شهر نیویورک اعلام کرد. در ماه ژوئن، مارگو رابی و رایان گاسلینگ نیز در حین فیلمبرداری فیلمشان در لس آنجلس از ترفند به کارگیری پاپاراتزی‌ها برای بیشتر دیده شدن فیلم جدیدشان استفاده کردند.

ادعای عجیب پاپاراتزی ها: افراد مشهور خودشان با ما تماس می‌گیرند!

آرون پارفیت، پاپاراتزوی ساکن منچستر، بیان داشت: «من فکر می‌کنم بسیاری از مردم نسبت به نحوه کارکردن پارپاراتزی‌ها بی اطلاع هستند. بسیاری از مردم بر این باورند که ما همواره به دنبال سلبریتی‌ها هستیم و از در و دیوار منزل آن‌ها بالا می‌رویم تا بتوانیم سوژه مناسبی پیدا کنیم و از آن عکس بگیریم. اما اصلا این نوع تفکر در رابطه با پاپاراتزی‌ها درست نیست! باید بگویم که این سلبریتی‌ها هستند که به ما زنگ می‌زنند.» او تخمین زد که حدود ۸۰ درصد از سوژه‌های عکس برداری او از قبل هماهنگ شده بودند. پارفیت ۲۲ ساله می‌گوید: «من در تعطیلات با افراد مشهور سفر می‌کنم. بیشتر آن‌ها سبلریتی‌های بزرگ و مشهوری هستند. در طی این مسافرت‌ها همیشه من در کنار آن‌ها هستم و از آن‌ها عکس برداری می‌کنم.»

مالین اندرسون، اینفلوئنسر ۲۹ ساله و پادکستر سلامت روان از بدفوردشایر، می‌گوید: «هیچ یک از سلبریتی‌ها علاقه‌ای ندارند تا درباره این موضوع صحبت کنند. اما من آشکارا به آن اعتراف می‌کنم.» این اینفلوئنسر معروف بیان داشت که پس از ترک برنامه معروف Love Island در سال ۲۰۱۶، او به طور معمول برای عکس‌های از پیش تنظیم شده، ژست می‌گرفت. او می‌گوید: «این کار برای من خیلی عجیب بود. من وانمود می‌کردم که در حال پاسخ دادن به تلفنم یا مشغول انجام کار دیگری هستم. در ابتدا من از انجام این کار احساس ناخوشایندی داشتم. اما پس از مدتی برای من به یک هنجار تبدیل شد.»

راشل فینی، ۳۰ ساله، یکی از شرکت کنندگان دیگر برنامه تلویزیونی Love Island نیز همچون مایل اندرسون از پیشنهاد این شیوه عجیب برای کسب شهرت بیشتر توسط یکی از دوستانش خبر داد. او بیان داشت که در حال صرف شام با یک فرد مشهوری بود که به تازگی برنامه Love Island را به عنوان یکی از شرکت کنندگان این برنامه ترک کرده بود. فینی بیان داشت که در طی گفت و گوهایشان، این فرد مشهور به او گفته است که: «عزیزم، برای شهرت تو به پاپاراتزی‌ها نیاز داری و پاپاراتزی‌ها فقط در صورتی می‌آیند که به آن‌ها زنگ بزنی!» فینی بیان داشت که از آن زمان به بعد، به طور معمول برنامه‌های خود را به پاپاراتزی‌ها اطلاع می‌دهد. فینی می‌گوید: «دیدن خودم در روزنامه‌ها و مجلات مختلف، آن هم یک روز در میان، یکی از باورنکردنی‌ترین حس‌هایی است که تا به الان تجربه کرده ام.».

ادعای عجیب پاپاراتزی ها: افراد مشهور خودشان با ما تماس می‌گیرند!

اما فینی و اندرسون در این زمینه تنها افرادی نبودند که تن به اعتراف دادند. جسال پرشوتام، ۳۲ ساله، یکی از پاپاراتزی‌هایی است که در لندن و لس‌آنجلس کار می‌کند. او در این باره بیان داشت: «وقتی کسی از برنامه Love Island خارج می‌شود، یک سال فرصت دارد تا فصل بعدی برنامه، از پروژه‌های عکس برداری و فیلم برداری درآمد کسب کنند.»

با این حال، تنها ستاره‌های سطح پایین نیستند که به طور معمول با پاپاراتزی‌ها تماس می‌گیرند. امیلی رز، یکی از پادکستر‌های معروف شبکه‌های اجتماعی رابطه بین سلبریتی‌ها و پاپاراتزی‌ها را تشریح می‌کند و می‌گوید: «کیم کارداشیان رابطه منحصر به فردی با پاپاراتزی‌ها دارد. کارداشیان اعتراف کرده است که برای کسب شهرت به دنبال پاپاراتزی بوده است. به نظر می‌رسد که او عکاسان اختصاصی برای خود استخدام کرده است.»

ریحانا، خواننده معروف نیز رابطه نزدیکی با مایلز دیگ، پاپاراتزی معروف دارد که عکس‌های خبر بارداری او را گرفته است. پرشوتام می‌گوید: «مایز دیگ یکی از پاراپاراتزی‌های قابل اعتماد است. او بیش از ۱۰ سال است که با ریحانا کار می‌کند.»

ادعای عجیب پاپاراتزی ها: افراد مشهور خودشان با ما تماس می‌گیرند!

چه پاپاراتزی‌ها معروف باشند چه نباشند، افراد مشهور به دلایلی مشابه آن‌ها را به خدمت می‌گیرند. چاد تیکسیرا، رئیس شرکت مشهور روابط عمومی Daddy the Agency می‌گوید: «این یک بازی نمایشی است. این کار‌ها صرفا به منظور کسب و حفظ شهرت انجام می‌شود.» چاد تیکسرا اغلب به نمایندگی از مشتریان خود با پاپاراتزی‌ها تماس می‌گیرد. تکسیرا می‌گوید: «آنچه که همه باید به خاطر بسپارند این است که پاپاراتزی بودن نیز یک شغل است و این افراد صرفا کار خود را انجام می‌دهند. افراد مشهور برای تبلیغ کار‌های خود به شبکه‌ای از افراد نیاز دارند. در مقابل، روزنامه‌ها و مجلات نیز برای کسب درآمد به افراد مشهور نیاز دارند. یکی بدون دیگری نمی‌تواند وجود داشته باشد.»

برای سلبریتی‌های سطح پایین‌تر، حضور پاپاراتزی‌ها سبب می‌شود تا آن‌ها دنبال‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی خود را افزایش دهند و حتی برند‌های خود را گسترش دهند. این در حالی است که سلبریتی‌های رده بالاتر برای تبلیغ تور‌ها و حتی پروژه خود از پاپاراتزی‌ها کمک می‌گیرند. رز می‌گوید: «یکی از داستان‌های رایج در بین سلبریتی‌ها این است که، برخی از افراد مشهور که به نسبت سایر سلبریتی‌ها چندان در انظار عموم ظاهر نمی‌شوند یا برند خاصی ندارند هر روز در حال عکس گرفتن با عشق جدیدشان هستند که اتفاقاً در فیلمشان نیز همبازی است. در شرایط دیگر، از پاپاراتزی‌ها برای بازسازی چهره عمومی افراد مشهور پس از یک جنجال استفاده می‌شود.»

پرشوتام می‌گوید: «من یک فوتبالیست سرشناس را می‌شناسم که رابطه پنهانی با شخص دیگری داشت. او برای از بین بردن شایعات پیش آمده و کمرنگ کردن این موضوع، پروژه عکس برداری را ترتیب داد تا از او در حالی که دست در دست خانواده‌اش در حال قدم زدن بود، عکس و فیلم گرفته شود و در رسانه‌های اجتماعی منتشر شود.»

با این حال، عموم مردم درک متفاوتی از پاپاراتزی‌ها دارند؛ آن‌ها بر این باورند که پاپاراتزی‌ها افراد ظالمی هستند و تا حد آزار و اذیت رساندن، مزاحم سلبریتی‌ها می‌شوند. گیلز هریسون ۵۳ ساله، کهنه کار صنعت پاپاراتزی‌ها که در لس آنجلس زندگی می‌کند، می‌گوید: «من بخشی از این صنعت عجیب و غریب بوده ام. زمانی که من مشغول به این کار بودم یکی از تاریک‌ترین دوران‌های این صنعت بود.» جیمی هریس، ۳۱ ساله، ویراستار تصویر پاپاراتزی‌ها از اسکس می‌گوید: «ما بیشتر از مأموران راهنمایی و رانندگی متنفریم. در انگلستان مردم بر سر من فریاد می‌زدند: "شما پرنسس دایانا را کشتید! ".» هریس در یک دهه فعالیت حرفه‌ای خود، رفتار‌های بسیار سرزنش آمیزی را مشاهده کرده است. او می‌گوید: «تعقیب و گریز با سرعت بالا و عبور از چراغ‌های قرمز یکی از معضلاتی است که با آن درگیر هستیم.»

هریسون می‌گوید که سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ یک "دوران طلایی" برای پاپاراتزی‌ها بود. درآن زمان پاپاراتزی‌ها می‌توانستند درآمد بیشتری کسب کنند. شرکت او سالانه حدود ۱.۵ میلیون دلار از فروش عکس در آن زمان به دست آورد. با این حال، در بریتانیا، تحقیقات Leveson در سال ۲۰۱۱ شواهدی را ارائه کرد که در آن سلبریتی‌ها بیان داشتند که خانواده‌های آن‌ها مورد آزار و اذیت پاپاراتزی‌ها قرار گرفته است.

ادعای عجیب پاپاراتزی ها: افراد مشهور خودشان با ما تماس می‌گیرند!

اما با ظهور رسانه‌های اجتماعی، موضوع کاملا تغییر کرد. روزنامه‌ها و مجلات کمتر حاضر به پرداخت هزینه برای عکس‌ها هستند، زیرا می‌توانند این عکس‌ها را رایگان از اینستاگرام پیدا کنند. سلبریتی‌هایی که از شهرت کمی برخوردارند می‌توانند با انتشار تصاویری از خود در شبکه‌های اجتماعی بدون هیچ هزینه‌ای شهرت خود را روز به روز افزایش دهند. از این رو، در طی سال‌های اخیر صنعت پاپاراتزی‌ها با رکود مواجه شده و بسیاری از آن‌ها بیش از چند صد پوند درآمد ندارند. هریس می‌گوید: «من افراد زیادی را می‌شناسم که این کار را رها کرده اند یا تنها با درآمد کم آن گذران زندگی می‌کنند.»

ادعای عجیب پاپاراتزی ها: افراد مشهور خودشان با ما تماس می‌گیرند!

با این حال، هر کس در این اکوسیستم ملزم به انجام یک بازی پیچیده است. سلبریتی‌ها وانمود می‌کنند که با پاپاراتزی‌ها تماسی نداشته اند و در مقابل عکاسان دوست نداشتن مردم را به عنوان بهایی ضروری برای انجام کار خود می‌پذیرند.

ادعای عجیب پاپاراتزی ها: افراد مشهور خودشان با ما تماس می‌گیرند!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار