کشف یک گور دسته‌جمعی از زائرین ایرانی و عراقی در بغداد+عكس
کد خبر: ۲۵۳۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 January 22    -    ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵

کشف یک گور دسته‌جمعی از زائرین ایرانی و عراقی در بغداد+عكس

پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق با اعلام این خبر نوشت: نیروهای بسیج مردمی جنگ با داعش در منطقه شاخات در نزدیکی لطیفیه در جنوب بغداد از رسانه ها دعوت کردند که از یک گور دسته جمعی در این منطقه که قربانیان داعش در آن مدفون شده اند، بازدید کنند.

یکی از رهبران این نیروهای مردمی گفت که این گروه توانسته گوری دسته جمعی در این منطقه در جنوب بغداد پیدا کند که معلوم شده که در آن زائران عراقی و ایرانی که با پای پیاده عازم حرم مطهر سالار شهیدان (ع) در کربلا بوده اند، مدفون شده اند.

به گفته ابوکرار این افراد با لباس های خود دفن شده اند و مدارک شناسایی خود را همراه داشته اند و از این طریق می توان آنان را شناسایی کرد.

پیش از این خبری دال بر کشتار زائران ایرانی توسط داعش در رسانه ها منتشر نشده بود و این اولین بار است که ارگان رسمی مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، به این مسأله می پردازد.

در واکنش به کشف گور دسته جمعی زائران ایرانی : هیچ گزارشی از عدم بازگشت زائرین نداشته‌ایم

محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت کشور در گفت‌و‌گویی در خصوص خبری در رابطه با کشف اجساد تعدادی از زائران ایرانی عتبات عالیات در یک گور دسته‌جمعی در بغداد، اظهار داشت: این اتفاق مربوط به سال‌های اخیر نیست چرا که ما در سال‌های اخیر هیچ عدم برگشت زائری نداشته‌ایم.

وی افزود: رفت و آمد زائران به صورت کاروانی است و چنانچه یک نفر هم از این زائرین ناپدید شود کاملا مشخص خواهد شد و ما هیچ گزارشی از عدم بازگشت زائرین نداشتیم.

اصل خبر هنوز کامل تایید نشده است

به گفته مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت کشور اصل خبر هنوز در دست بررسی است و کامل تایید نشده است.

نظافتی گفت: چنانچه چنین خبری نیز صحت داشته باشد این اجساد باید متعلق به سال‌های اول سقوط صدام باشد که مردم به صورت خودجوش با پای پیاده به زیارت کربلا می‌رفتند؛ چرا که مسیر پیدا شدن این اجساد نزدیک بغداد بوده و این مسیر‌‌ همان مسیر سال اول سقوط صدام بوده است.

این اجساد باید متعلق به سال‌های اول سقوط صدام باشد

نظافتی همچنین گفت: در سال اول سقوط صدام یک عده‌ای بدون گذرنامه برای زیارت کربلا به عراق رفتند و در آن زمان نیز عراق دولت و قانون و سامانی نداشت که البته در آن دوران نیز خیلی از ایرانی‌هایی که برای زیارت به عراق رفته بودند به کشور بازگشتند.

Xt3ZWTDAx9uy

گروه تروریستی داعش (دولت اسلامی عراق- شام) در 15 اکتبر 2006 و پس از نشست شماری از گروه‌های مسلح در عراق شکل گرفت. در این نشست "ابوعمر البغدادی" به عنوان سرکرده آن تعیین شد.
این گروه از زمان تشکیل در سال 2006 عملیات و حملات تروریستی بسیار را در عراق برعهده گرفت.

پس از هلاکت "ابوعمر البغدادی" در 19/4/2010 "ابوبکر البغدادی" به عنوان جایگزین وی معرفی شد.
با روی کار آمدن ابوبکر البغدادی، دامنه عملیات و حملات این گروه تروریستی وسعت گرفت و همزمان با آغاز بحران در سوریه، عناصر این گروه در سوریه نیز فعال شدند.
فاطر24
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
1
0
اینکه پتوی دسته جمعی بود. گور کو؟ کو گور؟.
آخرین اخبار