تصمیم احتمالی دولت رئیسی درباره بنزین
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۵۲۱۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 July 28    -    ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: یکی از راه‌های تامین بنزین واردات است، یعنی اگر نتوانیم با سیاست‌های سهمیه‌بندی، تشویق مردم، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و شیوه‌های مرسوم مصرف را کنترل کنیم حتما باید به واردات اقدام کنیم که البته این احتمال کم است.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: یکی از راه‌های تامین بنزین واردات است، یعنی اگر نتوانیم با سیاست‌های سهمیه‌بندی، تشویق مردم، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و شیوه‌های مرسوم مصرف را کنترل کنیم حتما باید به واردات اقدام کنیم که البته این احتمال کم است.

 
 

فریدون عباسی درباره زمزمه‌های واردات بنزین اظهار داشت: زمان کرونا مسافرت‌ها کم بود مصرف نیز کاهش پیدا کرده بود اکنون با توجه به کم شدن شیوع بیماری و همچنین فصل تعطیلات به یکباره تقاضا و مصرف رشد پیدا کرده به طوری که در استان‌هایی مثل اردبیل و یا شهرهای شمالی مصرف فزونی گرفته است. ضمن اینکه در ۲ تا ۳ سال گذشته تعداد خودروها هم در کشور اضافه شده بنابراین با رشد مصرف بنزین مواجه هستیم.

وی افزود: یکی از راه‌های تامین بنزین واردات است، یعنی اگر نتوانیم با سیاست‌های سهمیه‌بندی، تشویق مردم، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و شیوه‌های مرسوم مصرف را کنترل کنیم حتما باید به واردات اقدام کنیم که البته این احتمال کم است و شاید به صورت جزئی و در حد ۵ تا ۱۰ درصد باشد و بعد از تعطیلات که مسافرت با خودروی شخصی کم می‌شود و مصرف پایین می‌آید، متوقف خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه گفت: در کوتاه‌مدت تمرکز روی سی‌ان‌جی برای جبران کسری بنزین جواب نمی‌دهد، ضمن اینکه امکان سرویس‌دهی سوخت سی‌ان‌جی بیشتر در شهرها وجود دارد، از این بابت باید تامل داشته باشیم و با موضوع شعاری برخورد نکنیم، باید بخش‌های فنی نظر بدهند و امکان‌سنجی لازم انجام، تمام تمهیدات صفر تا صد دیده شود بعد سی‌ان‌جی جایگزین بخشی از مصرف بنزین شود چون فعلا تمایل به سوخت سی‌ان‌جی چندان بالا نیست.

وی درباره موضوع توقف طرح پایلوت بنزین در کیش گفت: برای هر تصمیمی در حوزه سوخت و سهمیه‌بندی بنزین نباید دنبال اقدامات شتاب‌زده باشیم، یک بحثی در مجلس مطرح و پیشنهاداتی ارائه شد. بنا بر این بود که در کمیسیون انرژی بحث شود، اما متوقف شد، در این مسائل نباید تک‌روی می کردند و شتابزده طرح ارائه بنزین به هر نفر را مطرح نمی‌کردند، اجازه می‌دادند روی حامل‌های انرژی به طور کلی کار شود و قبل از تعمیم عمومی در کل جامعه چند سال به صورت پایلوت و در حد نرم‌افزاری کار شود.

عباسی تاکید کرد: در هر تصمیمی در زمینه بنزین باید همه جوانب دیده، اشکالات رفع شود و وقتی به صورت تجربی و در یک مقیاس کوچک نرم‌افزار اجرا شد و مسئولین مربوطه قبول کنند و موضوع را امضا کنند به اجرا برسیم. چه دلیلی دارد هر موضوعی را به صورت شتاب‌زده اجرا کنیم؟ باید کار کارشناسی دقیق در محل‌های خاص صورت گیرد و مجموعه‌ای از دولت نیز در صورتی که در مقیاس کوچک و آزمایشگاهی جواب داد، عهده‌دار اجرا شوند تا در جامعه تنش ایجاد نشود.

ایلنا

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
4
مسخره های بیسواد .............هشتاد درصد ماشین های تولیدی شما یا به عبارتی فرقون سازی ها پر مصرف وخارج از استاندارد جهانی هستند و معلومه که بنزین بیشتر مصرف میشود .......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
0
4
تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی!!!
اینها واقعا کجا زندگی می کنند
اول اینکه تعداد وسایل نقلیه عمومی به نسبت جمعیت بسیار کم هست
دوم اینکه اصلا نظم ندارند و شما نمی توانید برنامه ریزی روی آن داشته باشید حتی مترو
سوم اینکه در تمام دنیا برای تشویق بسته های تشویقی برای کارمندان دانش آموزان معلمان و کلا کسانی که زیاد رفت و آمد دارند می گذارند
ولی در ایران فقط سود و زیان مالی را حساب می کنند و سالیانه به مبلغ کرایه اضافه می شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv