چه عواملی باعث سندرم خشکی چشم می شوند؟
کد خبر: ۲۵۱۶۳۵
تاریخ انتشار: 2022 July 25    -    ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
سندرم خشکی چشم وضعیتی است که در آن چشم به اندازه کافی اشک نمی‌سازد یا اشک خیلی سریع تبخیر می‌شود. این حالت می تواند منجر به خشک شدن چشم و ملتهب شدن آن شود. ابتلا به خشکی چشم، بسیار متداول است و با افزایش سن، به ویژه در زنان شایع تر می شود.

چه عواملی باعث سندرم خشکی چشم می شوند؟

چه عواملی باعث سندرم خشکی چشم می شوند؟«تابناک با تو» - سندرم خشکی چشم وضعیتی است که در آن چشم به اندازه کافی اشک نمی‌سازد یا اشک خیلی سریع تبخیر می‌شود. این حالت می تواند منجر به خشک شدن چشم و ملتهب شدن آن شود. ابتلا به خشکی چشم، بسیار متداول است و با افزایش سن، به ویژه در زنان شایع تر می شود. مبتلایان به خشکی چشم علائم دیگری از جمله درد، خستگی چشم، سوزش، و احساس خارش در چشم را نیز تجربه می‌کنند. تاری دید نیز اغلب در اول صبح ها، ممکن است رخ دهد.

عوامل موثر در افزایش احتمال سندرم خشکی چشم چیست؟

چه عواملی باعث سندرم خشکی چشم می شوند؟

سندرم خشکی چشم چیست؟شرایطی که احتمال سندرم چشم خشک را افزایش می دهند عبارتند از:
– داروی فشار خون
– یائسگی
– گرما
– مصرف زیاد الکل
– روماتیسم مفصلی
– مشکل تیروئید
– سندرم شوگرن

چه عواملی باعث سندرم خشکی چشم می شوند؟

طبق تحقیقات، زنان بیشتر از مردان از مشکلات چشمی رنج می برند. نتایج یک نظرسنجی درباره خشکی چشم، نشان داد که بیش از نیمی از زنان، یعنی ۵۳.۱ درصد در مقایسه با ۴۱.۴ درصد از مردان از چشم درد رنج می برند. سوزش چشم برای ۳۲.۶ درصد از زنان در مقایسه با ۱۸.۴ درصد از مردان شایع تر است.
از هر ۱۰ زن، ۶ نفر ، یعنی ۶۰.۳ درصد، از خستگی چشم رنج می برند در حالی که خستگی چشم در ۴۰.۳ درصد مردان دیده شده است. احساس سوزش برای ۲۰ درصد زنان در مقابل ۱۴.۱۴درصد مردان، مشهود بود.

چه عواملی باعث سندرم خشکی چشم می شوند؟

بسیاری از زنان نمی دانند که یائسگی می تواند بر چشم هایشان تأثیر بگذارد. نوسانات هورمونی باعث تحریک، خشکی، قرمزی ویا خارش چشم در بیش از ۶۰ درصد از زنان یائسه می شود. این خشکی مزمن که به عنوان خشکی چشم شناخته می شود، اگر درمان نشود، می تواند بینایی و سلامت کلی چشم را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. خشکی چشم می تواند ناشی از ساعت های طولانی سپری کردن در مقابل نمایشگرها باشد، بنابراین استراحت منظم و فاصله گرفتن از رایانه هر ۲۰ دقیقه یکبار حیاتی است.

منبع: روزیاتو

برچسب ها: سندرم ، خشکی ، چشم ، سندرم چشم ، اشک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار