طرز تهیه خوشمزه‌ترین شام تابستانی سبک و مغذی
کد خبر: ۲۵۰۷۴۹
تاریخ انتشار: 2022 July 15    -    ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
سالاد‌ها جزو بهترین گزینه‌های غذایی برای شب‌های گرم تابستان هستند. بعضی از سالاد‌ها می‌توانند حاوی تمام گروه‌های غذایی باشند و یک وعده غذایی کامل محسوب شوند. سالاد نخود با زیتون و پنیر فتا، یکی از خوشمزه‌ترین و مغذی‌ترین سالاد‌های مدیترانه‌ای است که می‌تواند شام جذاب و کاملی برای شما باشد.

رمزگشایی از معمایی عجیب / چرا زنان قاجار سبیل داشتند؟«تابناک با تو» - سالاد‌ها جزو بهترین گزینه‌های غذایی برای شب‌های گرم تابستان هستند. بعضی از سالاد‌ها می‌توانند حاوی تمام گروه‌های غذایی باشند و یک وعده غذایی کامل محسوب شوند. سالاد نخود با زیتون و پنیر فتا، یکی از خوشمزه‌ترین و مغذی‌ترین سالاد‌های مدیترانه‌ای است که می‌تواند شام جذاب و کاملی برای شما باشد. در ادامه این مطلب، به طرز تهیه و ارزش تغذیه‌ای این سالاد خواهیم پرداخت که به شرح زیر است:

طرز تهیه خوشمزه‌ترین شام تابستانی سبک و مغذی

مواد لازم برای ۴ نفر

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

سرکه قرمز یا سفید: ۲ قاشق غذاخوری

پودر سیر: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

نمک: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

فلفل سیاه نیم‌کوب: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

نخود پخته و کم‌نمک: ۴۲۵ گرم

خیار مکعبی خرد شده: ۱ لیوان

گوجه‌فرنگی مکعبی خرد شده: ۱ لیوان

جعفری تازه و ساطوری: یک‌سوم لیوان

پیاز قرمز یا سفید خرد شده: یک‌چهارم لیوان

زیتون بدون هسته و خرد شده: یک‌چهارم لیوان

پنیر فتای خرد شده: یک‌چهارم لیوان

طرز تهیه سالاد نخود با پنیر فتا

۱- ابتدا روغن زیتون، سرکه، پودر سیر، نمک و فلفل نیم‌کوب را با همدیگر ترکیب کنید و به‌عنوان سس سالاد کنار بگذارید.

۲- نخود پخته، خیار، گوجه‌فرنگی، زیتون، جعفری و پیاز را با همدیگر ترکیب کنید تا تمامی مواد به‌طور یکسان در همه‌جای ظرف پخش شوند.

۳- سس را روی مواد داخل ظرف بریزید و یک‌بار دیگر تمام مواد را همراه با سس با یکدیگر ترکیب کنید.

۴- پنیر فتای خرد شده را روی تمام مواد بریزید تا سالاد آماده مصرف شود.

۵- بهتر است که برای تهیه این سالاد از خیار قلمی بدون تخمه و گوجه‌فرنگی کاملا سفت استفاده کنید. بهترین حالت برای این سالاد، این است که از گوجه‌فرنگی‌های گیلاسی که از وسط نصف شده‌اند استفاده کنید.

ارزش تغذیه‌ای

هر وعده مصرفی از این سالاد که حدودا معادل با یک لیوان می‌شود، تقریبا ۲۵۶ کیلوکالری انرژی، ۱۴ گرم چربی، ۸ میلی‌گرم کلسترول، ۴۹۵ میلی‌گرم سدیم، ۲۴ گرم کربوهیدرات، ۵ گرم فیبر غذایی، ۹ گرم پروتئین، ۳ گرم قند، ۱ میلی‌گرم نیاسین، ۸۰۸۱ واحد بین‌المللی ویتامین A و ۳۷۲ میلی‌گرم پتاسیم دارد.

نقش نخود در کنترل وزن

نخود عضو ثابت بیشتر سالاد‌های مدیترانه‌ای است. مصرف هر نصف لیوان از نخود پخته می‌تواند حدود ۱۳ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن، ۱۲ درصد به روی (زینک)، ۱۱ درصد به فسفر، ۵ درصد به پتاسیم، ۵ درصد به سلنیوم و ۷ درصد به ویتامین B ۶ را تامین کند. از این‌رو، شما می‌توانید نخود پخته را در وعده ناهار یا شام بگنجانید.

بد نیست بدانید که نخود در میان حبوبات مختلف، حجم بالایی از پروتئین و فیبر غذایی را در خود جای داده است و مصرف آن می‌تواند برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه دارد. اگر رژیم کاهش وزن دارید، باید بدانید که هر نصف لیوان از نخود پخته کمتر از ۱۴۰ کیلوکالری به بدن می‌رساند، اما می‌تواند شدیدا باعث کنترل اشتها و پیشگیری از ریزه‌خواری در طول روز شود.

سلامت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار