راهنمای خرید بهترین چای ساز در بازار ایران
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۴۸۰۵۲
تاریخ انتشار: 2022 June 16    -    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv

راهنمای خرید بهترین چای ساز در بازار ایران 

چای سازها یکی از لوازم برقی بسیار کاربردی هستند که توانسته اند در صرفه جویی زمان نقش بسزایی ایفا کنند و چای که یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها است در کمترین زمان آماده کنند. خرید چای ساز یکی از مقوله هایی است که نکات زیادی دارد و برای خرید چای ساز باید به نکات زیادی توجه کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی مهم ترین نکات در انتخاب و خرید چای ساز بپردازیم.

در انتخاب چای ساز به چه فاکتورهایی باید توجه کرد؟

یکی از مهم ترین اقداماتی که باید پیش از خرید چای ساز به آن توجه کنید، شناخت برندهای چای ساز و بررسی ویژگی ها و توجه به قیمت چای ساز است تا شما بتوانید با توجه به این نکات و با توجه به نیازتان بهترین و مناسب ترین دستگاه را خریداری کنید. به طور کلی انواع چای ساز به دسته بندی زیر تقسیم می شود:

  1. چای ساز های دم آور
  2. چای ساز استند دار
  3. چای ساز بدون قوری

راهنمای خرید بهترین چای ساز در بازار ایران

  1. چای ساز های دم آور:

چای سازهای دم آور نوعی از چای ساز است که قوری آن بر روی کتری قرار می گیرد و دم آوری چای مانند روش های سنتی تهیه چای انجام می شود. این نوع از چای سازها مناسب افرادی است که تهیه ی چای به روش سنتی را به سایر روش ها ترجیح می دهند.  

  1. چای سازهای استند دار:

یکی از معروف ترین و محبوب ترین نوع چای ساز، چای سازهای استند دار است. طراحی چای ساز های استند دار به ‌گونه ‌ای است که قوری و کتری هردوی بر روی صفحه ‌ای قرار می گیرند و چای در قوری به صورت مجزا دم می کشد.

 

  1. چای سازهای بدون قوری(کتری برقی ها)

این نوع چای ساز در حقیقت همان کتری برقی های موجود در بازار می باشد. قیمت کتری برقی به نسبت چای سازهای استند دار و دم آور ها بسیار مناسب تر است و از آن می توان تنها برای تهیه ی آب جوش در کمترین زمان ممکن استفاده کرد.

 

انواع چای ساز از نظر متریال مصرفی:

همانطور که می دانید یکی از فاکتورهای مهم در خرید چای ساز و یکی از موثر ترین فاکتورها بر قیمت چای ساز، جنس چای ساز و متریال مصرفی آن است. شاید برایتان جالب باشد که جنس چای ساز می تواند تاثیر زیادی بر روی طعم چای نیز داشته باشدذ.

انواع چای ساز های موجود در بازار از نظر جنس شامل موارد زیر است:

  1. چای ساز با بدنه پلاستیکی
  2. چایساز با بدنه فلزی
  3. چای ساز با بدنه شیشه ای

 

1- چای ساز بدنه پلاستیکی:

چای سازهای پلاستیکی یکی از مناسب ترین چای ساز ها از نظر قیمت است که به علت قیمت مناسبی که دارد، طرفداران زیادی نیز دارد. در هنگام خرید چای ساز پلاستیکی باید این موضوع را بدانید که جنس این دستگاه از پلاستیک است و به نسبت چای ساز های دیگر به سرعت دچار رسوب و جرم می‌شود. علاوه بر این ممکن است در صورت استفاده از پلاستیک نامرغوب، طعم چای تحت تاثیر قرار بگیرد.

2- چای ساز بدنه شیشه ای

چای سازهای شیشه ای به علت ظاهر جذابی که دارد توانسته به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. برای خرید چای ساز شیشه ‌ای باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این دستگاه با گذشت زمان دچار رسوب و جرم می‌شود و تمیز کردن آن بسیار دشوار است.

راهنمای خرید بهترین چای ساز در بازار ایران

3- چای ساز با بدنه فلزی

چای ساز های استیل یکی از بهترین و پرفروش ترین نوع چای ساز در بازار لوازم خانگی است. به دلیل اینکه این نوع چای سازها معمولا به‌ کندی دچار رسوب و جرم می‌شود و طعم و مزه چای را  تغییر نمی‌دهد، یکی از بهترین گزینه ها در بین چای ساز ها به حساب می آید.علاوه بر این، چای ساز های فلزی برای افرادی که به ظاهر چای ساز اهمیت می دهند گزینه ی بسیار مناسبی به حساب می آید.

 

انواع چای ساز بر اساس قابلیت ها و تکنولوژی‌های به کار رفته:

یکی از دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید چای ساز، تکنولوژی ‌های به کار رفته شده در این دستگاه است. از مهم ترین ویژگی ها و خصوصیات چای سازها می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. قابلیت تنظیم دما
  2. خاموش شدن اتوماتیک
  3. نشانگر میزان آب
  4. گرم نگه‌ دارنده آب

اگر شما از آن دسته از افراد هستید که به دنبال خرید بهترین چای ساز هستید، باید به این موضوع توچه داشته باشید که هرچه امکانات چای ساز بیشتر باشد، قیمت چای ساز نیز افزایش می‌یابد.

نکات کلی برای خرید چای ساز:

  • در هنگام چای ساز باید به ابعاد دستگاه و فضای قرارگیری آن در آشپزخانه توجه داشته باشید.
  • همانطور که گفته شد جنس دستگاه نیز یکی از عوامل مهم در هنگام خرید این نوع دستگاه است که باید با توجه به نیازهایتان به آن توجه ویژه ای داشته باشید.
  • در هنگامانتخاب و خرید چای ساز حتما به میزان مصرف برق دستگاه توجه کنید.معمولا برخی از دستگاه ‌ها مصرف برق زیادی دارند و هزینه ‌های شما را به میزان قابل ‌توجهی افزایش می‌دهند.
  • در هنگام خرید چای ساز استیل توجه داشته باشید از دستگاه هایی از جنس استیل ضد زنگ بهره ببرید.
  • داشتن فیلتر آب و فیلتر قوری نیز در دستگاه نقش مهم و اساسی دارد. بنابراین توصیه می کنیم این موضوع را جدی بگیرید.

راهنمای خرید بهترین چای ساز در بازار ایران

همانطور که در این مطلب گفتیم، در صورتی که شما  قصد خرید چای ساز را با بهترین قیمت چای ساز را دارید بهتر است چای سازی مطابق نیازهای خود در نظر بگیرید و خریداری کنید. برای مثال؛ چای ساز های دم آور برای افرادی مناسب است که طعم چای برایشان مهم است. یا اینکه چای ساز هایی که دارای استند هستند، چای را به سرعت آماده می کند ولی از طرفی طعم و عطر کم تری از چای باقی می ماند. در آخر شما باید چای مناسبی را تهیه کنید تا بهترین استفاده را از چای ساز خود ببرید. فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر به عنوان یکی از معتبر ترین فروشگاه ها در زمینه انواع لوازم برقی با  متنوع ترین قیمت مخلوط کن ، خردکن ، اسپرسوساز و ...می باشد. شما برای خرید با کیفیت ترین لوازم برقی می توانید به فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر مراجعه کرده و با توجه به نیاز خود به بررسی و خرید محصول مورد نظر خود کنید.

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv