شرایط ثبت برند الی ثبت در سال جدید
کد خبر: ۲۴۶۶۵۸
تاریخ انتشار: 2022 June 02    -    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
bato-adv
bato-adv

در سال‌های اخیر شاهد تأسیس شرکت‌های متعدد با توانایی کار در زمینه‌های مختلف هستیم. در این راستا ثبت برند و شرکت گام نخست برای این شروع کار دسته از بنگاه‌های اقتصادی است. زیرا با استفاده از یک نام و برند خاص خود، خدمات و محصولات‌شان را به مشتریان و بازار هدف عرضه می‌کنند. البته برای ثبت برند و دریافت نام و نشان تجاری جهت راه‌اندازی شرکت می‌بایست با اصول و شرایط آن آشنایی داشته باشید. تا براساس آن بتوانید بهترین و سریع‌ترین راه را برای ثبت شرکت یا اعمال تغییرات در ساختار آن انتخاب نمایید. در این بخش برای آشنایی بیشتر شما عزیزان به بررسی شرایط ثبت انواع برند مؤسسه «الی ثبت» در سال جدید می‌پردازیم.

/ثبت-برند/https://elisabt.ir

ثبت برند در elisabt.ir

ثبت برند چیست؟

به‌طور کلی برند یا نام تجاری همان علامتی است که به زبان فارسی یا لاتین در فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این‌خصوص برای ثبت انواع شرکت می‌بایست یک پروسه مشخص و از پیش تعیین شده توسط اشخاص متقاضی طی شود، که به آن ثبت برند می‌گویند. پس از ثبت نام و نشان تجاری شرکت، تمامی مخاطبان شما را به آن می‌شناسند و ویژگی، خصوصیات و کیفیت ارائه خدمات و محصولات شما با نام برند شناخته می‌شود. به همین سبب نام برند باید متناسب با زمینه فعالیت و نوع کسب‌و‌کار باشد.

بررسی‌های به عمل آمده در این زمینه نشان داده که بیشترین تغییرات ثبت شرکت با ویرایش نام برند در ارتباط است. زیرا افراد در ابتدا به اهمیت و جایگاه نام تجاری محصولات یا خدمات خود توجهی نمی‌کنند و پس از مدتی متوجه عدم ارتباط نام برند با حوزه فعالیت خود می‌شوند. از همه مهمتر اینکه اعمال تغییرات در ثبت برند نیز موانع و مشکلات خاص خود را دارد. که موجب صرف وقت زیاد و هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی از سوی متقاضیان خواهد شد.

هدف از ثبت برند

همان‌گونه که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم ثبت برند پروسه‌ای است که طی آن یک نام و نشان تجاری انحصاری برای کالا و خدمات خود انتخاب می‌کنید. تا مشتریان با دیدن نام یا لوگوی برند شما، متوجه این موضوع شوند که از خدمات یا محصولات چه شرکتی استفاده می‌کنند. علاوه بر این ثبت برند موجب افزایش اعتماد بین تولیدکننده و مصرف کننده می‌شود. بدین ترتیب تمامی فرآیندهای خرید و فروش محصول (خدمات)، پرداخت‌های الکترونیکی و غیره در یک بستر امن انجام می‌شود و ارزش صاحب برند تا زمان فعالیت و پابرجا بودن شرکت حفظ خواهد شد.

با این توصیف می‌توان گفت ثبت برند برای افزایش مخاطب و فروش بیشتر اهمیت فراوانی دارد و ثبت شرکت یک پله ترقی برای تمامی کسب‌و‌کارها محسوب می‌شود. در صورت تمایل به ثبت انواع برند می‌توانید با مراجعه به سایت «الی ثبت» از خدمات بهینه و باکیفیت این مجموعه فعال و پویا در زمینه ثبت انواع برند و شرکت استفاده نمایید. کارشناسان و مشاوران الی ثبت به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات بازدیدکنندگان و ارائه خدمات گوناگون در زمینه ثبت نام و نشان تجاری، ثبت تغییرات شرکت، تغییر اساسنامه و غیره هستند.

https://sabtorotbe.ir/

نکات مهم درخصوص انتخاب نام و عنوان برند

تناسب نام و عنوان برند با زمینه فعالیت شرکت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. از این‌رو قبل از ثبت برند برای انتخاب نام و عنوان مناسب می‌بایست یک‌سری اصول و نکات را مدنظر قرار دهید. تا پس از آن بتوانید با تعیین یک نام شایسته سبب افزایش کیفیت و بهره‌وری مجموعه کاریتان شوید. بعضی از مهمترین نکات در زمینه انتخاب نام برند عبارتند از:

ثبت شرکت با elisabt.ir

 

  • از اسامی و علائم مشهور به‌عنوان نام برند خودداری کنید؛ زیرا این دسته از اسامی مورد تأیید سازمان ثبت شرکت‌ها نیستند و به نوعی غیرقابل ثبت محسوب می‌شوند. 
  • اسامی غیر اسلامی، نامتعارف و مخالف به موازین و شئونات اسلامی قابلیت ثبت ندارند. بنابراین از انتخاب این دسته از اسامی و عنوان نیز خودداری نمایید.
  • اسامی و صفاتی که جنبه توصیفی و عام دارند، به تنهایی قابل ثبت نیستند و در صورت انتخاب پیشوند یا پسوند می‌توانید از آنها به‌عنوان نام برند استفاده کنید.
  • نام‌های چند سیلابی و ترکیبی برای برای ثبت برند مناسب تر هستند و امکان پذیرش آنها نیز از ناحیه مؤسسات ثبت شرکت بیشتر است.
  • برای انتخاب نام برند از اسامی ساختگی و خاص استفاده نمایید. این دسته از اسامی نیز شانس پذیرش نام تجاری را افزایش می‌دهند.
  • در صورتی‌که اسامی انتخاب شده شباهت نزدیک به 50 درصد با نام‌های تجاری دیگر داشته باشند، امکان ثبت نام تا حد زیادی کاهش می‌یابد. (از انتخاب نام و ترکیب‌های تکراری تا حد امکان خودداری کنید.)
  • اگر در زمینه فروش لوازم‌خانگی، مواد غذایی و نوشیدنی فعالیت دارید، نهایت دقت را برای انتخاب نام برند به خرج دهید. چرا که انتخاب نام تجاری برای این دسته از مشاغل به دلیل ثبت علایم بسیار زیاد، مشکل بوده و محدودیت زیادی را برای متقاضیان ایجاد می‌کند.
  • ثبت برند فقط به‌صورت حقیقی و حقوقی (ایرانی و غیر ایرانی) امکان‌پذیر است. بدین جهت می‌توانید از نام‌خانوادگی و سایر پسوندهای آن برای انتخاب نام برند مناسب استفاده نمایید. همواره به یاد داشته باشید که به کار بردن نام‌خانوادگی در برند تجاری، موجب افزایش کیفیت نام برند و کلاس کاری شما خواهد شد. 
  • برای انتخاب نام برند تجاری می‌توانید از کلمات فارسی، انگلیسی و یا ترکیبی از کلمات و حروف فارسی و لاتین استفاده کنید.
  •  هنگام انجام تغییرات ثبت شرکت، در صورتی‌که نام برند مورد پذیرش قرار نگرفته است؛ حتماً علت اصلی عدم موافقت با نام و نشان تجاری را بررسی نمایید و پس از آن با انتخاب یک نام شایسته، مشکل به وجود آمده را برطرف سازید.

/ثبت-شرکت/https://elisabt.ir

ثبت برند تجاری چگونه است؟

در صورتی‌که قصد ثبت نام و برند تجاری برای کسب‌و‌کارتان دارید؛ باید بدانید که دو روش کلی برای ثبت شرکت یا اعمال ثبت تغییرات شرکت وجود دارد. اول اینکه فرد متقاضی شخصاً نسبت به ثبت درخواست در سامانه ثبت نام تجاری اقدام کند. که این کار مستلزم داشتن مهارت و دانش کافی در‌خصوص قوانین ثبت نام برند است. در غیر این‌صورت هنگام ثبت نشان تجاری با مشکل مواجه خواهید شد. البته به یاد داشتن باشید که با مطالعه و کسب مهارت لازم و آگاهی نسبت به قوانین موجود به راحتی می‌توانید پروسه ثبت برند را انجام دهید.

روش دوم بدین صورت است که تمامی مراحل تعیین نام، تنظیم اساسنامه، اطلاعات مربوط به هیئت مدیره و مدیرعامل و غیره به یک شرکت یا مؤسسه فعال و با تجربه در این زمینه سپرده می‌شود. به‌طوری که صفر تا صد مراحل توسط مؤسسات انجام شده و در آخر نتیجه نهایی به متقاضی اعلام می‌گردد. در این روش امکان بروز هرگونه نقص و مشکل به حداقل می‌رسد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پروسه ثبت نام و برند تجاری طی می‌شود.

مراحل ثبت برند پس از تشکیل پرونده

طبق استعلامات، قوانین و تحقیقتت صورت گرفته در زمینه ثبت نام تجاری، پس از مرحله تشکیل پرونده، سه حالت کلی برای درخواست متقاضیان به وجود می‌آید. خاطر نشان می‌شود که مدت زمان بررسی وضعیت پرونده بین 45 روز تا 120 روز به طول می‌انجامد. این حالت‌های سه‌گانه به قرار زیر عبارت است از:

الف: تأیید پرونده

در صورت تأیید پرونده، یعنی هیچگونه نقص، مغایرت، مشابهت و غیره در پرونده ثبت برند وجود ندارد و به همین دلیل پرونده متقاضی برای صدور آگهی تقاضای ثبت و انجام سایر اقدامات قانونی به مراحل بعد ارجاع داده می‌شود. به شما این اطمینان را می‌دهیم که کلیه پرونده‌های محول شده به مؤسسه «الی ثبت» پس از ثبت درخواست اولیه بدون هیچگونه نقص یا مغایرت تأیید شده‌اند. این امر نشان‌دهنده آمادگی کافی و تجربیات مؤثر کارشناسان و کادر این مجموعه است. یادآور می‌گردد که برای ثبت نهایی درخواست نام برند به سه آگهی نیاز دارید. در این مرحله تنها یک آگهی صادر می‌شود و پس از آن وارد مراحل بعدی خواهید شد.

ب: رد کامل

در بعضی از موارد مدارک و مستندات متقاضی ناقص است و به هیچ عنوان قابلیت پیگیری ندارد. در این‌گونه موارد تقاضای وی به‌طور کامل حذف می‌شود و امکان ثبت برند یا اعمال ثبت تغییرات شرکت وجود نخواهد داشت. به‌عبارت دیگر برای ثبت نام تجاری باید مجدداً درخواست خود را در سامانه ثبت نمود و کاستی‌های درخواست قبلی را برطرف ساخت. 

ج. نقص پرونده یا شباهت آن با پرونده‌های دیگر

گاهی اوقات پس از ثبت درخواست نام تجاری متوجه این موضوع خواهید شد که مدارک تکمیل نیست یا دچار مشکل شده است. در این دسته از موارد ثبت درخواست، پرونده جهت انجام ثبت تغییرات شرکت به متقاضی عودت داده می‌شود. تا پس از انجام تغییرات و رفع کاستی‌ها دوباره در جریان ثبت قرار بگیرد. در این راستا مؤسسه «الی ثبت» با در اختیار داشتن مشاوران و کادر با تجربه قادر است تا نواقص موجود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف نماید و پرونده متقاضی را جهت انجام سایر مراحل ثبت برند آماده سازد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام تجاری (برند) برای اشخاص حقیقی

براساس بخش‌نامه‌ها و قوانین وضع شده از سوی سازمان ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری جهت ثبت برند ارائه مدارک زیر لازم و ضروری است:

  • ارائه اصل و فتوکپی برابر با اصل تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه فتوکپی برابر با اصلی تأییدیه کدپستی محل سکونت و شرکت
  • ارائه اصل و فتوکپی برابر با اصل پروانه بهره‌برداری، مجوز فعالیت، مجوز تولید، پروانه کسب و غیره. برای ثبت برند بعضی از مشاغل ارائه نامه از واحد صنفی مربوطه الزامی است.
  • اصلی و فتوکپی برابر با اصل وکالتنامه محضری و رسمی جهت انجام امور شرکت توسط رئیس، نائب رئیس، مدیرعامل و هیئت‌مدیره شرکت.
  • ارائه تصویر علامت تجاری با ابعاد 8 × 8 سانتی‌متر به تعداد 15 عدد همراه با توضیح جداگانه
  • در صورتی‌که علامت تجاری لاتین یا غیر فارسی باشد، ارائه کارت بازرگانی به نام شخص دارنده مجوز فعالیت یا پروانه کسب الزامی است.

مدارک موردنیاز جهت ثبت برند تجاری برای اشخاص حقوقی یا شرکت‌ها

طبق قوانین و مصوبه‌های سازمان ثبت شرکت‌ها و مؤسسات حقوقی ارائه مدارک زیر برای ثبت برند از طریق مؤسسه elisabt لازم و ضروری است:

  • ارائه اصل و فتوکپی برابر با اصل پروانه بهره‌برداری، مجوز فعالیت یا پروانه کسب
  • فتوکپی برابر با اصل اولین روزنامه رسمی شرکت جهت مشاهده آگهی تأسیس
  • فتوکپی برابر با اصلی آخرین ثبت تغییرات شرکت و هیئت‌مدیره شرکت (البته نباید دوره آن منقضی شده باشد)
  • ارائه اصل و فتوکپی برابر با اصل تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضاء اوراق بهادار شرکت
  • ارائه اصل و فتوکپی برابر با اصل تمامی اعضای شرکت همراه با نوع امضاء
  • ارائه تصویر علامت تجاری ثبت شرکت با ابعاد 8 × 8 سانتی‌متر به تعداد 15 عدد همراه با توضیح جداگانه

هزینه ثبت برند

در خصوص ثبت نام تجاری نمی‌توان یک مقدار ثابت و مشخص را به‌عنوان هزینه ثبت شرکت یا برند در نظر گرفت؛ زیرا هزینه ثبت برند با توجه به نوع فعالیت، تعداد اعضاء، زمینه فعالیت، روند ثبت تغییرات شرکت و غیره متفاوت است. بدین‌صورت که هرچه شرایط کاری پیچیده‌تر باشد و تعداد شرکای بیشتر داشته باشید، به نسبت هزینه ثبت نام و نشان تجاری نیز افزایش می‌یابد.

 

ثبت برند تجاری با الی ثبت elisabt.ir

جمع‌بندی

اکنون که با شرایط، قوانین و مدارک موردنیاز ثبت برند آشنا شدید، می‌توانید متناسب با نوع کسب‌و‌کارتان اقدام به ثبت شرکت نمایید. به طبع هرچه روند ثبت‌نام و انجام مراحل آن با دقت بیشتری انجام شود، کمتر شاهد نقص و مشکل در روند ثبت نام تجاری خواهید بود و دیگر نیازی به صرف هزینه برای ثبت تغییرات شرکت نخواهید داشت. به امید اینکه مطالب ارائه شده مؤثر واقع گردیده باشد و با ثبت علامت تجاری بتوانید یک تغییر و تحول اساسی در زمینه جذب مخاطب بیشتر و افزایش درآمد ایجاد کنید.  https://elisabt.ir/ و اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت الی ثبت   شماره تماس:  02126710646

 

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv