ماسکی معجزه آسا برای ترمیم موهای آسیب دیده
کد خبر: ۲۳۹۸۲۳
تاریخ انتشار: 2022 March 19    -    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مو‌ها با رنگ کردن مکرر، استفاده زیاد از سشوار و سایر عوامل آسیب می‌بینند بنابراین لازم است برای پیشگیری و ترمیم مو‌ها از ماسک‌های مختلفی استفاده نمود در ادامه همراه با ما شوید تا درباره بهترین ماسک برای ترمیم مو بیشتر بخوانید.

هدایای عجیب و غریبی که سلبریتی ها به یکدیگر داده اند؛ از آدامس جویده شده تا جزیره شخصی«تابناک با تو» - مو‌ها با رنگ کردن مکرر، استفاده زیاد از سشوار و سایر عوامل آسیب می‌بینند بنابراین لازم است برای پیشگیری و ترمیم مو‌ها از ماسک‌های مختلفی استفاده نمود در ادامه همراه با ما شوید تا درباره بهترین ماسک برای ترمیم مو بیشتر بخوانید.

ماسکی معجزه آسا برای ترمیم موهای آسیب دیده

ماسک برای ترمیم مو

ماسکی معجزه آسا برای ترمیم مو‌های آسیب دیده:

دو قاشق عسل – یک قاشق روغن زیتون – یک قاشق سرکه سیب

مواد ذکرشده در بالا را در کاسه‌ای بریزید و کاملا باهم ترکیب کنید. از این ماسک به مو‌های شسته نشده وخشک بزنید. ابتدا آن را به ریشه‌ها و سپس تمام مو‌ها را آغشته کنید. مو‌ها را با یک گیره جمع کنید و به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه صبرکنید. بعد از آن مو‌ها را کاملا شامپو بزنید و اگر مایل بودید می‌توانید از نرم کننده نیز استفاده کنید.

ماسک ترمیم کننده مو با روغن زیتون و آووکادو

روغن زیتون منبعی غنی از اسید‌های چرب امگا-۳ است. این اسید‌های چرب نقش مهمی در رشد، درخشش و استحکام مو دارند. این روغن همچنین با داشتن اثر آنتی‌اکسیدانی، برای مقابله با رادیکال‌های آزاد که باعث آسیب به مو می‌شوند بسیار مفید است.

آووکادو نیز دارای اسید‌های آمینه و پروتئین‌هایی است که سبب تحریک رویش مو می‌شوند. این میوه همچنین باعث مرطوب شدن مو‌های خشک و نرم شدن و رفع خشکی پوست سر می‌شود؛ بنابراین این ماسک برای مو‌های آسیب دیده و خشک می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

ماسکی معجزه آسا برای ترمیم موهای آسیب دیده

آنچه برای تهیه این ماسک لازم دارید:

۱ عدد آووکادو (رسیده و له‌شده)

۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

برای آبرسانی بیشتر، می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری عسل نیز به این مواد اضافه کنید.

طرز تهیه:

مواد را در مخلوط‌کن بریزید و مخلوط کنید. مو‌های تمیز و نمناک‌تان را به دسته‌های کوچک تقسیم کرده و ماسک را روی آن‌ها بمالید. سپس موهایتان را با کلاه حمام بپوشانید و به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه صبر کنید. در نهایت موهایتان را مثل همیشه با شامپو بشویید و از نرم کننده مو استفاده کنید.

ماسک مو خانگی با تخم مرغ، سس مایونز، روغن زیتون و عسل

سس مایونز را علاوه بر ساندویچ، روی موهایتان نیز می‌توانید استفاده کنید! چربی‌های موجود در سس مایونز، به مو کمک می‌کنند تا رطوبت را بهتر جذب کند، در حالی‌که اسید‌های چرب آن فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کنند. روغن زیتون و عسل هم خاصیت آنتی‌اکسیدانی و مرطوب‌کنندگی دارند. پروتئین تخم مرغ نیز به تقویت و ترمیم مو کمک می‌کند.

این ماسک مو، گزینه مناسبی برای مو‌های فر است تا رطوبت کافی را برای جلوگیری از وز شدن آن‌ها فراهم کند.

آنچه برای تهیه این ماسک لازم دارید:

۱ عدد تخم مرغ

۲ قاشق غذاخوری سس مایونز

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱ قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه:

مواد را با هم مخلوط کنید. مو‌های تمیز و نمناک‌تان را به دسته‌های کوچک تقسیم کرده و ماسک را روی آن‌ها بمالید. سپس موهایتان را با کلاه حمام بپوشانید و به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه صبر کنید. در نهایت موهایتان را مثل همیشه با شامپو بشویید و از نرم کننده استفاده کنید.

نکته: استفاده زیاد از روغن زیتون باعث سنگین شدن مو‌های فر و در صورتی که ضخامت مو‌ها کم باشد، باعث کاهش حالت فنری آن‌ها می‌شود؛ بنابراین اگر مو‌های فر، اما نازک دارید، مقدار و تعداد دفعات استفاده از روغن زیتون را بسته به واکنش موهایتان به آن، تنظیم کنید.

آرایشیک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار