النور لامبرت ، تأثیرگذارترین چهره‌ صنعت مد آمریکا و جهان
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۳۹۱۴
تاریخ انتشار: 2016 January 09    -    ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
النور لامبرت یکی از شناخته شده‌ترین این افراد است. از او به عنوان یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های صنعت مد آمریکا و جهان یاد می‌کنند.
النور لامبرت ، تأثیرگذارترین چهره‌ صنعت مد آمریکا و جهانزنان همواره به عنوان یک پای تأثیرگذار در متحول ساختن تاریخ مد محسوب می‌شوند. برخی از آنها به عنوان بنیان‌گذاران هفته‌های مد شاخص در گوشه و کنار جهان به شمار می‌آیند و اگرچه شماری از آنها از دنیا رفته‌اند اما همچنان ردپای تأثیرگذارشان در این صنعت روبه رشد و سودآور احساس می‌شود؛ النور لامبرت یکی از شناخته شده‌ترین این افراد است. از او به عنوان یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های صنعت مد آمریکا و جهان یاد می‌کنند. النور 100 سال عمر کرد و از این مدت، 70 سال آن را به طور بی‌وقفه و با تلاش زیاد صرف راه‌اندازی انستیتوهای مد کرد. حتی برخی عقیده دارند که النور لامبرت را می‌توان یکی از پایه‌های توسعه مد در آمریکا به شمار آورد.

النور لامبرت ، تأثیرگذارترین چهره‌ صنعت مد آمریکا و جهان

او در دهه‌های 20 و 30 میلادی نخستین بارقه‌های استعدادش را در دنیای مد به نمایش گذاشت، هر چند آن دوران دنیا درگیر تبعات تلخ جنگ جهانی اول بود. در آن دوران هنرمندان آمریکایی تلاش می‌کردند از رقبای اروپایی‌شان عقب نمانند و در این میان صنعت مد از جمله عرصه‌هایی بود که در آن هنرمندان زیادی پا به عرصه وجود گذاشتند.

النور لامبرت در دوران کاری خود یکی از چهره‌های برجسته در حوزه طراحی داخلی، مد و دیگر عرصه‌های هنر محسوب می‌شد و حتی کم نیستند کسانی که می‌گویند لامبرت مد را به بخش زنده‌ای از زندگی روزمره مردم در آمریکا تبدیل کرد. او که در ایندیانای آمریکا چشم به جهان گشود در جوانی وارد انستیتو هنر John Herron در ایندیاناپولیس و همچنین انستیتو هنر شیکاگو شد. او دروس مربوط به پیکره‌تراشی را نیز مطالعه می‌کرد و به تدریج به یک طراح حرفه‌ای در نیویورک تبدیل شد.

نخستین حرفه‌اش کار در یک آژانس تبلیغات در منهتن آمریکا بود که طی آن برنامه‌های مختلفی برای ناشران کتاب، گالری‌های هنری و هنرمندان ترتیب می‌داد. او همچنین مدیر رسانه‌ای موزه هنر آمریکای Whitney در اوایل دهه 30 میلادی بود. النور یکی از مؤسسان موزه هنر مدرن آمریکا نیز شناخته می‌شود.
این هنرمند در طراحی لباس حرفه‌ای قاطعانه خود را با شکوهی بی‌نظیر به نمایش می‌گذاشت. او اعتقاد داشت که طراحی لباس را باید هنر دست‌های افراد نابغه‌ای دانست که چهره شهرها را با نوع پوششی که روانه بازار می‌کنند متحول می‌کنند.
او دو بار در سال‌های 1959 و 1967 از سوی وزارت خارجه آمریکا مجوز برگزاری نمایش‌های مد در روسیه را دریافت کرد. اما این تازه بخشی از هنرنمایی بین‌المللی النور بود. او در ژاپن، آلمان، سوئیس، انگلیس، ایتالیا و استرالیا نیز نمایشگاه‌های مد برگزار می‌کرد.

از این هنرمند به عنوان بنیان‌گذار شورای طراحان مد آمریکا نیز یاد می‌شود. النور در سال 2003 از دنیا رفت.

مد آنلاین
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv