تعیین شیوه جدید تاثیر معدل در کنکور سراسری
کد خبر: ۲۳۵۰۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 26    -    ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
با تصویب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاح مصوبه «سنجش و پژوهش دانشجویان»، معدل سال‌های تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان تأثیر قطعی در کنکور پیدا می‌کند.
با تصویب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاح مصوبه «سنجش و پژوهش دانشجویان»، معدل سال‌های تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان تأثیر قطعی در کنکور پیدا می‌کند.
 
هشتصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر سه‌شنبه(۵ بهمن) برگزار شد. دستور اصلی این جلسه اصلاحات در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سیاست‌های سنجش و پژوهش دانشجویان بود.
 
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بر این موضوع تأکید داشتند که هیچ‌گونه تعارضی بین مصوبه این شورا با مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد سیاست‌های سنجش و پژوهش دانشجویان وجود ندارد و این مصوبات مکمل یکدیگر هستند. ضمن این‌که شورای عالی از سال ۱۳۶۷، مصوباتی در خصوص کنکور داشته است.
 
در دستور قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعمال تاثیر قطعی معدل سال دوازدهم در سال ۱۴۰۲ به تصویب رسیده بود و امروز هم قرار شد که تاثیر قطعی سال یازدهم در سال ۱۴۰۳ و تأثیر قطعی سال دهم در سال ۱۴۰۴ اجرایی شود.
 
بر اساس این مصوبه، ۶۰ درصد معدل دوره دوم دبیرستان برای دروس عمومی و تخصصی در کنکور نقش دارند و محتوای کنکور سراسری نیز تنها به دروس تخصصی تعلق پیدا می‌کند و تأثیر دروس عمومی در امتحانات دوره متوسطه نمایان می‌شود. نحوه محاسبه سهم سه سال متوسطه دوم مبتنی‌بر آئین‌نامه اجرائی خواهد بود که به تصویب شورای سنجش و پذیرش دانشجو خواهد رسید.
 
همچنین، در این جلسه رئیس‌جمهور گزارشی از ابعاد علمی، فرهنگی و مذهبی سفر خود به روسیه ارائه کرد و موضوع ۵ هزار دانشجوی ایرانی در این کشور که عموماً در رشته‌های پزشکی مشغول تحصیل هستند، مطرح و مقرر شد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشکلات این دانشجویان را مورد بررسی قرار دهد.
ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
0
1
در صورتی عادلانه است که امتحانات این ََ سال سراسری باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار