درخواست قصاص برای قاتل سنگ‌پرانِ تهران
کد خبر: ۲۳۴۲۷۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 17    -    ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
خانواده دو جانباخته حادثه سنگ پرانی در بزرگراه‌های تهران برای مرد سنگ انداز تقاضای قصاص دارند.
خانواده دو جانباخته حادثه سنگ پرانی در بزرگراه‌های تهران برای مرد سنگ انداز تقاضای قصاص دارند.
 
«ما خواهان اشد مجازات هستیم و فقط قصاص می‌خواهیم». این تنها خواسته خانواده سمیه ستوده نیک‌نژاد، خانم معلم ۴۵ ساله‌ای است که ۹دی امسال و در اتوبان نواب، هدف سنگ‌پرانی‌های مرد ۴۵ساله‌ای قرار گرفت و جانش را از دست داد. قاتل پس از دستگیری توسط پلیس، مدعی شد می‌خواست با پرتاب سنگ از جامعه و ظلمی که طی این سال‌ها به او کرده بودند، انتقام بگیرد.
 
درخواست قصاص برای قاتل سنگ‌پرانِ تهران
 
قبل از خانم معلم هم راننده ۴۸ساله دیگری در بزرگراه شیخ فضل‌ا...، حدفاصل یادگار امام (ره) هدف برخورد سنگ او قرار گرفت و فوت کرد. قاتل در مدت سنگ‌پرانی، باعث مصدومیت شش نفر و تخریب هشت دستگاه خودرو شد. خانواده هر دو مقتول درخواست قصاص دارند.
 
ساعت ۷صبح ۹ دی، خانم معلم آماده شد تا برای انجام کاری دنبال یکی از اقوامش برود، بی‌خبر از این‌که حادثه‌ای هولناک در مسیر او کمین کرده بود. محمد نورمحمدی، پسردایی خانم معلم گفت: روز حادثه دختر دایی‌ام می‌خواست دنبال پدرم برود تا با هم به مراسم ختم یکی از اقوام در اراک بروند. پدرم منتظر بود، اما هر چه صبر کرد نیامد. با تلفن همراه او تماس گرفتم، ولی جواب نداد. نمی‌دانستیم چه اتفاقی برایش افتاده و به شدت نگران بودیم.
 
درحالی‌که دنبال او می‌گشتیم، ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه صبح با تلفن خودش با خانه تماس گرفتند. آقایی پشت تلفن خود را افسر آگاهی معرفی کرد و گفت خانمی با مشخصات دختر دایی‌ام به قتل رسیده و سریع به زیر پل ۹دی بیایید. با این خبر، همراه با دایی‌ام زیر پل رفتیم و بعد موضوع را به پدرم اطلاع دادم و او هم با یکی از دایی‌هایم به صحنه قتل آمدند.
 
او ادامه می‌دهد: زمانی که به زیر پل ۹دی رسیدیم، جسد دختردایی‌ام هنوز داخل خودرویش بود. قاتل یکی از سنگ‌ها را به سمت خودروی دختر دایی‌ام پرتاب کرده بود که به سرش اصابت کرده و درجا فوت شده بود. بعد از آن ما به دادسرای جنایی و پلیس آگاهی شکایت کردیم و پیگیر این قضیه بودیم. آگاهی هم می‌گفت در حال تحقیقات هستیم و گشت‌های پلیس را بیشتر کرده‌ایم. مدتی بعد به ما اعلام کردند قاتل دستگیر شده است. هنوز متهم را ندیده‌ایم تا با او صحبت‌کنیم، اما از تلویزیون مصاحبه‌اش را دیدیم که می‌گفت جامعه به او ظلم کرده و برای انتقام گرفتن از جامعه به این کار دست زده است.
 
نورمحمدی در پاسخ به این سؤال که از قتل نفر دوم اطلاع داشتند، گفت: ما همان روزی که خبر پخش شد، متوجه شدیم قبلا هم یک نفر دیگر را با سنگ‌پرانی کشته است، چون یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرده بود که یک نفر دیگر هم کشته شده، اما نمی‌دانستیم نفر دوم چه کسی است تا این‌که از طریق تلویزیون متوجه شدیم او ۳۵ روز پیش یک نفر دیگر را در بزرگراه یادگار امام به قتل رسانده است.
 
خاله سمیه هم با لحن غم‌انگیزی گفت: سمیه تک فرزند و ازدواج نکرده بود. پدرش سال‌ها قبل شهید شده بود و مادرش هم سال۹۱ به رحمت خدا رفت. حالا ما خانواده او محسوب می‌شویم. دیروز هم دوباره به دایره جنایی آگاهی رفتیم و شکایت‌کردیم. ما خواهان اشد مجازات و قصاص برای قاتل هستیم.
 
رضا اسماعیل‌زاده، دومین قربانی ماجرای سنگ‌پرانی در بزرگراه‌های تهران است. ۱۱آذر امسال بود که او نیز هدف سنگ‌پرانی قاتل قرارگرفت. به‌گفته برادر او، اسماعیل‌زاده همیشه از بزرگراه یادگار امام به محل کارش می‌رفت. وقتی رضا سرکارش حاضر نشد، همکارانش تماس‌گرفتند و از خانواده‌اش سراغ او را گرفتند. چند ساعت بعد به خانواده رضا اطلاع دادند او دچار سانحه شده است، اما وقتی به محل حادثه رسیدند، متوجه شدند رضا بر اثر برخورد بلوک سیمانی جانش را از دست داده است.
 
برادرش‌گفت: رضا یک پسر ۱۴ساله دارد و حالا نگران آینده او هستیم. ما اشد مجازات را برای متهم خواهانیم تا خون برادرم پایمال نشود.
روزنامه جوان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
1
15
این سنگ پران مشکل روحی و روانی شدید داره یا حبس ابد بدون مرخصی یا قصاص چاره دردش هست چون آزاد بشه بازهم امکان داره بصورت دیگه ای قتل انجام بدهد ......دست خودش نیست روانیه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
نه، روانی نیست. برای اینکه از اعدام خلاص بشه خودش رو روانی جا زده.
حمید کلباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
0
13
طبق آمارهای دولتی یک چهارم مردم ایران مشکلات روحی روانی دارند و تا زمانی که این شیرین عقلها مداوا نشوند باز هم شاهد وقوع این جنایات خواهیم بود
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
تشخیص و درمان روان نژندی معیارهای خاص خودش رو داره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
0
2
اتفاقا به خاطر همین دلیلی که آورده حتما مستحق مرگه. آخه اینهمه ملت دچار بدبختی و بدشانسی میشن باید برن آدم بکشند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
0
3
قصاص جزای کسی است که به عواقب کار خود نمی اندیشد.
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
0
0
این تصاویر از متهم مشکوک است یک نفر را با موی ژولیده از پشت نشان میدهیم و میگوییم این متهم است . باید شفاف تر عمل کرد . اگر واقعا با تائید پزشکی قانونی روانی است مه محجور را قصاص نمی کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
0
4
فقط اعدام
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
0
0
فقط کافیه بگه شیشه کشیدم به هفته نمیکشه آزاد میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار