تجدید قوا بعد از کرونا
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۳۳۴۱۸
تاریخ انتشار: 2022 January 08    -    ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv

دستان «بلد» را بگیرید و در شهر بچرخید

تجدید قوا بعد از کرونا

کرونا درس‌های سختی به ما داد. ویروسی که گویی آمده بود تا بشریت را تنبیه کند؛ تا یادمان بیاندازد چقدر با زمین بدرفتاری کرده‌ایم؛ چقدر راحت ممکن است از همه موهبت‌هایی که روزی برایمان عادی بودند محروم شویم و چگونه ممکن است دلمان برای یک پیاده‌روی بی‌دغدغه در کوچه و خیابان‌های شهر تنگ شود.

حالا اما گویی به پایان این تراژدی غم انگیز نزدیک می‌شویم. به لطف و مدد علم، واکسن‌هایی برای مقابله با این بیماری مرگ‌آور تولید شده و افراد بسیاری نیز توانسته‌اند با تزریق واکسن، آمادگی بدنی خود را در مقابله با این بیماری افزایش دهند. پزشکان و متخصصان معتقدند که گرچه بعید است کرونا برای همیشه از روی زمین محو شود، اما تا یکسال آینده دیگر کشندگی سابق را نخواهد داشت و تبدیل به یک بیماری جزئی با مشخصاتی شبیه سرماخوردگی خواهد شد.

حالا اگر به میان مردم بروید و از آنها بپرسید اولین کاری که دلشان می‌خواهد بعد از اعلام پایان کرونا انجام دهند چیست؟ بدون شک خواسته‌هایشان در راستای تجدید قوای جسمی و روحی خواهد بود.

بعضی‌ها که از دیدار و معاشرت با عزیزان‌شان محروم بوده‌اند، می‌گویند دلشان می‌خواهد به دیدار عزیزان و خانواده‌هایشان بروند و آنها را سخت در آغوش بفشارند. آنهایی که عاشق سفر و طبیعت هستند و دو سال مجبور به خانه‌ نشینی بوده‌اند، در اولین فرصت به سفر می‌روند. اما در این میان افراد بسیاری هستند که از ساده‌ترین امور روزمره نیز محروم شده بودند. اموری نظیر ورزش کردن، تفریح، رفتن به رستوران و کافه یا حتی آرایشگاه و اسپا.

البته متاسفانه کرونا باعث شده بسیاری از مشاغل و کسب و کارها جمع آوری شوند و مثلا اگر تا دو سال پیش یک کافه دنج سراغ داشتید که گاهی به آن سر می‌زدید و قهوه‌ای می‌نوشیدید، ممکن است آن کافه به دلیل کسادی بازار در ایام کرونا دیگر وجود خارجی نداشته باشد. با این‌حال نگران نشوید؛ باز هم بیشمار مراکز تفریحی و خدماتی در شهر هستند که منتظرند تا شما به رونق دوباره آنها کمک کنید و خودتان هم به آسایش و آرامش برسید. برای دسترسی به آدرس و مشخصات کامل این مراکز کافی است سری به «بلد» بزنید.

در «بلد» علاوه بر ارائه آدرس و مسیر دسترسی به فضاهای مختلف تفریحی، شما می‌توانید با خواندن نظرات افرادی که از خدمات آن مجموعه استفاده کرده‌اند از انتخاب خود اطمینان حاصل کنید.

این قابلیت برای صاحبان مشاغل و خدمات نیز کمک کننده است؛ به این ترتیب که افراد می‌توانند از طریق بارگذاری عکس و اطلاعات کافی درباره خدمات خود در نقشه «بلد»، مشتریان بالقوه را جذب و با ارائه خدمات با کیفیت، آنها را تبدیل به مشتریان دائمی خود کنند.

مراکز اسپا و استخر

خستگی روحی و روانی ناشی از دو سال خانه نشینی در ایام کرونا را بدون شک می‌توان با استفاده از خدمات یکی از سالن‌های اسپا و ماساژ از تن به دور کرد.

در این مراکز خدمات مختلفی از جمله انواع ماساژ، استخرهای روباز و روبسته یا حوضچه‌های اختصاصی در محیطی آرامش بخش ارائه می‌شود و گاهی حضور یکی دو ساعته در چنین مراکزی می‌تواند خستگی روحی ماه‌ها خانه نشینی را در شما کاهش دهد.

از معروفترین مراکز اسپا و ماساژ در تهران می‌توان به مرکز اسپا «نیلوفر آبی»، «اسپا «هانا» و مرکز «حس خوب زندگی» اشاره کرد. این مراکز که در همه جای شهر وجود دارند در نقشه «بلد» نیز جانمایی شده‌اند. شما با یک جستجوی ساده در این اپلیکیشن می‌توانید نزدیک‌ترین مرکز اسپا و ماساژ را پیدا کرده و از خدمات آن استفاده کنید.

سالن‌های ورزشی

با وجود آنکه مربیان ورزشی بسیاری در سراسر دنیا در ایام کرونا به ارائه آموزش‌های ورزش در خانه پرداختند، با این‌حال فعالیت‌های جسمی در ایام کرونا بسیار محدود شد؛ زیرا دوستداران ورزش علاقه‌مند بودند در سالن‌های ورزشی و در محیطی شاداب به ورزش بپردازند.

 با کاهش محدودیت‌های کرونایی امید آن می‌رود سالن‌های ورزشی نیز به رونق قبل خود بازگردند و بار دیگر ورزش‌های گروهی از سر گرفته شود. ضمن اینکه در ایام پاییز و زمستان همواره مشکل آلودگی هوا وجود دارد و نمی‌توان در محیط باز ورزش کرد.

باشگاه انقلاب از دیرباز به عنوان بزرگ‌ترین مرکز ورزشی شهر تهران شناخته می‌شود و سالن‌های متعدد عمومی و خصوصی برای ورزش دارد. همچنین در اغلب مراکز خرید بزرگ تهران نیز سالن‌های مجهز ورزشی طراحی شده است. در بسیاری از مجموعه‌های اسپا نیز سالن ورزشی تعبیه شده است.

«بلد» آدرس و مشخصات اغلب باشگاههای ورزشی را در نقشه جانمایی کرده است؛ اما اگر در منطقه شما سالن ورزشی هست که هنوز در «بلد» ثبت نشده، می‌توانید آن را معرفی کرده و به اهالی محله خود کمک کنید تا از خدمات آنجا استفاده کنند.

مراکز تفریحی

در دوران کرونا کودکان بیشترین آسیب را دیدند. بچه‌هایی که در اولین سال‌های زندگی باید تجارب خود را از دنیا افزایش دهند و با همسن و سال‎های خود بازی کنند؛ دو سال در سختگیرانه‌ترین قرنطینه‌ها در چهاردیواری خانه‌ها ماندند و حالا کم کم زمان آن می‌رسد که دوباره به دنیای جذاب کودکی بازگردند و با همسن و سالان خود معاشرت کنند.

مراکز تفریحی مخصوص کودکان، از بهترین اماکن برای آشنایی بچه‌ها با یکدیگر است. بچه‌ها در محیط‌های بازی یاد می‌گیرند با یکدیگر معاشرت کرده و اجتماعی شدن را تمرین کنند.

شهربازی‌های سرپوشیده در اغلب نقاط تهران برای بازی و سرگرمی کودکان تعبیه شده‌اند؛ این فضاها اغلب در مراکز بزرگ خرید از شرق (هپی سیتی و آناهید) تا غرب (سرزمین عجایب) تا جنوب (تیراژه) و شمال (فان لند و فان تایم) قرار دارند و شما می‌توانید نزدیک‌ترین مرکز به محل زندگی خودتان را از طریق «بلد» پیدا کرده و روز شادی برای فرزندتان رقم بزنید.

پارک‌ها، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، باغ کتاب و مراکزی از این دست را نیز می‌توانید با جستجو در نقشه «بلد» به آسانی پیدا کنید.

اما علاوه بر کودکان، بزرگسالان نیز به تفریح نیاز دارند. سالن‌های سرپوشیده بازی و تفریح، سالن‌های بیلیارد و بولینگ، گالری‌ها، سالن‌های تئاتر و سینما و به طور کلی مراکز فرهنگی از جمله فضاهایی هستند که می‌توانند آغازگر دوباره معاشرت افراد با یکدیگر شوند.

در «بلد» می‌توانید آدرس و اطلاعات کامل اعم از ساعت کاری و نحوه دسترسی به این مراکز را به آسانی به دست آورید و با یک برنامه‌ریزی مختصر، همراه با دوستان‌تان بار دیگر فعالیت‌های تفریحی و فرهنگی را از سر بگیرید.

مراکز خرید

چه کسی می‌تواند ادعا کند که در ایام کرونا دلش برای خرید تنگ نشده است؟ گرچه با شیوع کرونا خریدهای آنلاین با سرعت بالایی در میان مردم جا افتاد و افراد خیلی زود یاد گرفتند که به فروشگاه‌های آنلاین اعتماد کنند، اما هنوز هم هستند بسیاری افراد که حاضر نمی‌شوند لذت خرید حضوری را با راحتی خرید آنلاین معاوضه کنند.

مرکز خرید پالادیوم، ارگ تجریش، روشا و تندیس از معروف‌ترین‌های شمال تهران هستند. تیراژه، کوروش، بام‌لند، ایران‌مال، میلاد نور و گلستان، مگامال و اوپال در غرب تهران شناخته شده‌تر هستند. در شرق تهران سیوان سنتر، سون سنتر و دنیای نور؛ در جنوب تهران نیز مجتمع تجاری زمرد، خلیج فارس، شانزه‌لیزه و پاساژ بزرگ اطمینان از معروف‌ترین مراکز خرید تهران هستند.

برای پیدا کردن مهمترین و بزرگترین مراکز خرید شهرتان سری به «بلد» بزنید. در «بلد» هم آدرس و مسیر دستیابی به مراکز خرید را به دست می‌آورید و هم می‌توانید با استفاده از گزینه حمل و نقل عمومی یا ترکیبی، بدون استفاده از وسیله نقلیه شخصی به این مراکز بروید.

رستوران‌ها و کافه‌ها

شکم‌گردی همواره از جذاب‌ترین تفریحات ما بوده و هست؛ در ایام کرونا اغلب رستوران‌ها به حالت نیمه تعطیل درآمدند یا فقط خدمات بیرون‌بر داشتند؛ اما حالا که دیگر یاد گرفته‌ایم با رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی به رستوران و کافه برویم نباید خودمان را از یک پذیرایی آسان و بی‌دردسر در فضایی آرامش‌بخش محروم کنیم.

وقت آن رسیده است که قرارهای دوستانه و عاشقانه در کافه‌ها را از سر گیریم و زبان‌مان را با طعم‌های جدید آشنا کنیم.

خسته شدیم از بس غذای سرد شده را در خانه تحویل گرفتیم و مجبور شدیم دوباره در مایکروفر گرم کنیم تا قابل خوردن شود. لذت اصلی غذای رستورانی مربوط به قسمتی است که به صورت کاملا گرم و با هنر گارنیش صاحب رستوران یا سرآشپز، مقابل دیدگان‌مان قرار گیرد. آن وقت است که گیرنده‌های چشایی می‌توانند بیشترین لذت را از خوردن نصیب‌مان کنند.

ناگفته پیداست که می‌توانید آدرس و مسیر دسترسی به تمامی رستوران‌ها و کافه‌های شهرتان را در «بلد» جستجو کنید. پس از انتخاب رستوران یا کافه مورد نظرتان، همچنین می‌توانید نظرات دیگر کاربران را بخوانید یا عکس‌های مربوط به فضای کافه یا رستوران را نیز مشاهده کنید و به این ترتیب انتخابی کاملا آگاهانه داشته باشید.

شما دوست دارید چه مواردی را به این لیست اضافه کنید؟

چشمان‌تان را ببندید و دنیای بدون کرونا را تصور کنید؛ آنگاه به یاد بیاورید که روزهای خوش قبل از کرونا را چگونه می‌گذراندید و این روزها برای تجدید قوای جسمی و روحی به چه چیزی بیش از همیشه نیاز دارید.

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv