بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱
کد خبر: ۲۳۱۹۰۸
تاریخ انتشار: 2021 December 24    -    ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱

پوشیدنی‌های ساعت هوشمند یک سال سخت دیگر را پشت سر گذاشتند. سازندگان ساعت‌ها هنوز تلاش می‌کنند فناوری‌های جدید بیشتری را درون این پوشیدنی‌های کوچک بگنجانند و ویژگی‌ها بیشتر و سنسورهای بهتری به مشتریان ارائه دهند. اپل، سامسونگ، هواوی، شیائومی، گارمین و چندین شرکت نوپای دیگر، تازه‌ترین واچ‌های خود را در سال ۲۰۲۱ عرضه کردند...

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱«تابناک با تو» - پوشیدنی‌های ساعت هوشمند یک سال سخت دیگر را پشت سر گذاشتند. سازندگان ساعت‌ها هنوز تلاش می‌کنند فناوری‌های جدید بیشتری را درون این پوشیدنی‌های کوچک بگنجانند و ویژگی‌ها بیشتر و سنسورهای بهتری به مشتریان ارائه دهند.

اپل، سامسونگ، هواوی، شیائومی، گارمین و چندین شرکت نوپای دیگر، تازه‌ترین واچ‌های خود را در سال ۲۰۲۱ عرضه کردند و اکنون در پایان سال، مناسب‌ترین زمان برای معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند امسال است:

اپل واچ سری ۷

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱

اپل واچ سری ۶ در صدر فهرست بهترین اسمارت واچ‌های ما برای سال ۲۰۲۰ بود و در سال جدید هم مورد تحسین و کارشناسان و مصرف‌کنندگان قرار گرفت تا اینکه اپل واچ سری ۷ در ماه سپتامبر معرفی شد.

به طور خیلی ساده می‌توان گفت اگر شما یک گوشی آیفون در جیب دارید؛ این ساعت هوشمند برای شما است.

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱

هیچ به‌روزرسانی فنی جالبی در اپل واچ سری ۷ مشاهده نمی‌کنیم اما نمایشگر به طور قابل توجهی بهبود یافته است و اکنون مساحت آن ۲۰ درصد بزرگ‌تر از سری قبل شده است. صفحه‌نمایش رتینای استفاده شده در آن نیز روشن‌تر و واضح‌تر است.

واچ ۷ به جدیدترین سیستم‌عامل این شرکت مجهز است و شامل قابلیت‌های بهتری برای ردیابی تناسب اندام، انواع تمرینات جدید، تشخیص بهتر تمرین‌ها یا سقوط از ارتفاع، برنامه جدید Mindfulness و چند واچ فیس جدید به همراه پیشرفت‌هایی در اپلیکیشن‌های Messages و Photos است.

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱

روکش کریستالی ساعت هوشمند اپل ۵۰ درصد بیشتر شده است تا در برابر ترک خوردکی مقاوم‌تر باشد. واچ ۷ با استاندارد IP6X عرضه شده تا در برابر آب و گرد و غبار کاملا مقاوم باشد و کاربران بتوانند آن را در هنگام شنا بپوشند. اگرچه همان باتری ۱۸ ساعته قبلی را دارد اما ۳۳ درصد سریع‌تر شارژ می‌شود.

سامسونگ گلکسی واچ ۴

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱

اگر سیستم‌عامل روی گوشی شما اندرویدی است؛ در این صورت آخرین مدل ساعت گلکسی واچ سامسونگ برای شما یک انتخاب مناسب است. به‌ویژه اینکه آخرین نسخه سیستم‌عامل Wear OS گوگل را اجرا می‌کند که جایگزین پلتفرم تایزن سامسونگ شده است. البته، خود سامسونگ هم در توسعه Wear OS مشارکت داشته است.

گلکسی واچ ۴ از دوام MIL-STD-810G بهره می‌برد و با پردازنده‌ای ۲۰ درصد سریع‌تر، پردازنده گرافیکی قدرتمندتر و ۵۰ درصد رم بیشتر عرضه می‌شود. وضوح نمایشگر برای صفحه‌نمایش دایره‌ای Super AMOLED افزایش یافته و به ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل رسیده است. فقط در مدل Classic دارای یک قاب چرخان برای پیمایش سریع‌تر است. در عوض، گلکسی واچ ۴ معمولی دارای یک ناحیه لمسی در اطراف صفحه‌نمایش است.

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱

همانند دیگر دستگاه‌های اندرویدی، کاربران می‌توانند تجربه کاربری را با صدا یا ژست‌های حرکتی و بیکسبی کنترل کنند؛ می‌توان سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل را با سرویس‌های گلکسی تواما داشت و از فناوری eSIM استفاده کنند؛ به این معنی که کاربران می‌توانند گوشی‌های خود را در خانه بگذارند و فقط با ساعت سامسونگ بیرون بروند و به پیامک‌ها و تماس‌ها پاسخ دهند. با هر بار شارژ می‌توانید ۴۰ ساعت عمر باتری داشته باشید و با شارژر سریع جدید آن می‌توان ۳۰ دقیقه‌ای، عمر باتری ۱۰ ساعته داشت.

گلکسی واچ ۴ می‌تواند طیف گسترده‌ای از پارامترهای سلامتی را هنگام فعالیت یا در خواب ردیابی کند. سامسونگ در این ساعت از حسگر سه کاره BioActive استفاده کرده که برای پایش و نظارت بر فشار خون، ضربان قلب نامنظم و اکسیژن خون استفاده می‌شود و البته می‌تواند درصد چربی بدن، آب بدن، میزان متابولیسم پایه و ماهیچه‌های اسکلتی را محاسبه و با یکدیگر ترکیب کند تا به معیار سلامتی درستی برسد. این ساعت هوشمند می‌تواند با تلویزیون هوشمند سامسونگ جفت شود تا برخی داده‌ها روی صفحه‌نمایش بزرگ نمایش داده شود.

گارمین ونو ۲

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱

این ساعت اسپرت شیک که اتفاقا ساعت هوشمندی است؛ در دو گزینه ارائه می‌شود. مدل Venu 2 با کیس ساعت ۴۵ میلی‌متری و نمایشگر ۱.۳ اینچی با وضوح ۴۱۶ در ۴۱۶ پیکسل و مدل Venu 2S با کیس ۴۰ میلی‌متری و نمایشگر ۱.۱ اینچ و وضوح تصویر ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل!

هر دو نمایشگر از نوع AMOLED با Corning Gorilla Glass 3 هستند و می‌توانند به صورت اختیاری روی قابلیت همیشه روشن (always on) تنظیم شوند. این ساعت هوشمند با iOS و اندروید به خوبی جفت می‌شود و می‌تواند ضربان قلب، تنفس، اکسیژن خون، هیدراتاسیون و چرخه‌های خواب را کنترل کند. این ساعت هوشمند یک ویژگی Body Battery دارد که نشان می‌دهد بدن شما چقدر برای تمرین‌ها و فعالیت‌های روزانه «شارژ» است.

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱

بیش از ۲۵ برنامه ورزشی در این ساعت گنجانده شده است که شامل طیف وسیعی از فعالیت‌های داخلی و خارجی می‌شود؛ از جمله تمرینات ورک‌اوت HIIT با انیمیشن‌های روی صفحه که کار را جذاب‌تر می‌کند. این ساعت هوشمند می‌تواند با استفاده از سن تقویمی، فعالیت‌ها و ضربان قلب در حالت استراحت و درصد چربی بدن یا BMI، یک سن تناسب اندام ارائه می‌دهد. از حافظه داخلی برای ذخیره تعداد زیادی آهنگ استفاده می‌کند و کاربران تا ۱۱ روز می‌توانند از Venu 2 استفاده کنند که یک روز کمتر از Venu 2S است.

موبووی TicWatch E3

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱

این ساعت هوشمند نسبتا حجیم جزو اولین ساعت‌هایی است که با پردازنده اسنپدراگون Wear 4100 کوالکام عرضه شده و نسبت به مدل‌های قبلی خود بهبهود عملکرد چشم‌گیری دارد.

ساعت TicWatch E3 از سیستم‌عامل گوگل WearOS استفاده کرده ولی دارای نسخه نصب شده روی ساعت گلکسی واچ ۴ نیست و باید تا سال آینده منتظر ماند. صفحه‌نمایش این ساعت ۱.۳ اینچی خمیده با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل و قاب‌های نسبتا ضخیم و فقط در رنگ مشکی است. البته، می‌توانید بندهایی با رنگ‌های مختلف انتخاب کنید.

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱

از ویژگی NFC داخلی سود می‌برد؛ به این معنی که می‌توانید از پرداخت‌های بدون گوشی و تماس استفاده کنید. از استاندارد IP68 بهره می‌برد که برای شنا و فعالیت‌های آبی نیز مناسب می‌شود و با کلیدهای خارج از نمایشگر می‌تواند برخی ناوبری‌ها را انجام داد. باتری نسبتا کوچک ۳۸۰ میلی‌متر ساعتی دارد که یک روز کامل برای شما شارژ دارد.

در زمینه تناسب اندام و سلامتی، ساعت E3 می‌تواند مواردی مانند ضربان قلب، اشباع اکسیژن خون، میزان تنفس و مصرف اکسیژن، استرس و خواب را کنترل کند. ۲۰ حالت تناسب اندام حرفه‌ای را ردیابی کرده و به طور خودکار می‌تواند برخی فعالیت‌ها را تشخیص دهد و شروع به ثبت پارامترهای تمرینی کند.

هواوی واچ ۳

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱

هنوز هواوی نتوانسته است موفق گوشی‌های موبایل خود را در ساعت‌های هوشمند تکرار کند. این غول چینی ابتدا سیستم‌عامل ساعت LiteOS را روی ساعت Watch GT ارائه داد ولی موفق نبود و سراغ پلتفرم جدید HarmonyOS با ویژگی‌هایی کامل‌تر رفت و اکنون ساعت هوشمند واچ ۳ یکی از اولین محصولات مبتنی بر این سیستم‌عامل است.

این ساعت هوشمند دارای صفحه‌نمایش اولد ۴.۳ اینچی با وضوح تصویر ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسل و نرخ تازه‌سازی تصویر ۶۰ هرتز است که از لبه‌هایی گرد و قاب فولادی ضد زنگ سود می‌برد. این گوشی دارای یک تاج چرخشی شبیه به اپل و بازخوردهای لمسی در موقعیت ساعت ۲ برای پیمایش آسان علان‌ها و گزینه‌ها است. همچنین، دارای یک دکمه تخت قابل برنامه‌ریزی در موقعیت ساعت ۴ است.

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱

علاوه بر نظارت بر مواردی مانند ضربان قلب، دمای پوست، سطح اکسیژن خون و چرخه‌های خواب، ساعت واچ ۳ می‌تواند سطح استرس را نیز کنترل کند. پشتیبانی از بیش از صد حالت تمرینی از جمله ۱۹ حالت حرفه‌ای ورزشی و GPS برای دویدن را دارد و مانند ساعت گارمین معرفی شده در بالا، از استاندارد ۵-ATM برای شنا در عمق کم بهره می‌برد.

هواوی می‌گوید سه روز عمر باتری می‌دهد و اگر فقط چند ویژگی را فعال کنید؛ می‌تواند به صورت ترکیبی تا ۱۴ روز کار کند. این ساعت از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

با وجود اینکه هنوز پلتفرم HarmonyOS بسیار جوان است و این ساعت هوشمند در ایالات متحده به فروش نمی‌رسد؛ اما هم برای گوشی‌های اندرویدی و هم برای آیفون‌ها مناسب بوده و آینده بسیار روشن‌تری دارد.

سونتو ۹ پیک

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱

Suunto 9 Peak یک ساعت هوشمند و اسپرت از برند جدیدی است که موفق به دریافت جایزه ۹ Baro شده است. قیمت اولیه این ساعت ۵۶۹ دلار است ولی مدل‌های گران‌تری هم در بازار دارد. این مدل ساعت کوچک، نازک و مناسب افرادی است که می‌خواهند یک ماجراجویی را آغاز کنند.

ابعاد این ساعت ۴۳ در ۴۳ در ۱۰.۶ میلی‌متر و وزن آن ۵۲ گرم برای مدل‌های تیتانیومی یا ۶۲ گرم برای مدل‌های فلزی ضد زنگ و شامل بند سیلیکونی است.

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱

یک صفحه‌نمایش لمسی ماتریسی ۱.۲ اینچی با وضوح تصویر ۲۴۰ در ۲۴۰ پیکسل و روشنایی کافی است. سه کلید فیزیکی در سمت راست این ساعت تعبیه شده است و می‌تواند ۱۷۰ ساعت عمر باتری با جی‌پی‌اس فعال یا ۷ روز را قابلیت روشن بودن نمایشگر و ردیاب و اعلان‌های تلفن همراه به دست دهد. شارژ کامل این واچ یک ساعت بیشتر طول نمی‌کشد.

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱

سونتو ۹ پیک می‌تواند ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، استرس و خواب را ردیابی کند و بیش از ۸۰ فعالیت ورزشی را پشتیبانی خواهد کرد. هر ساعت سونتو با بسته‌ای از ابزارهای آموزشی از شرکت‌های Strava و Adidas و Komoot ارائه می‌شود که هزینه‌ای بیش از ۵۰۰ دلار دارند.

این ساعت را می‌توانید تا عمق ۱۰۰ متری زیر آب ببرید. برای اسمارت‌فون‌های اندروید و iOS مناسب است و می‌تواند کاملا یک ناوبری آفلاین به شما بدهد. دارای قطب‌نما و ارتفاع‌سنج دیجیتالی و نور پس‌زمینه LED خودکار است و اطلاعات دقیق آب و هوایی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

منبع: یک پزشک

آخرین اخبار