تاثیر کیوی بر قند خون و درمان دیابت چیست؟
کد خبر: ۲۳۱۳۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 December 18    -    ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کیوی یکی از میوه‌های پرخاصیت است که برای درمان و پیشگیری از انواع بیماری‌ها و مشکلات جسمی، توصیه می‌شود. اما تاثیر کیوی بر قند خون و درمان دیابت به طور خاص مورد توجه قرار گرفته است و به افرادی که از این مشکل مزمن رنج می‌برند، توصیه می‌شود. بیایید دلایل این تاثیر را دقیق‌تر بررسی کنیم.

تاثیر کیوی بر قند خون و درمان دیابت چیست؟

تاثیر کیوی بر قند خون و درمان دیابت چیست؟«تابناک با تو» - کیوی یکی از میوه‌های پرخاصیت است که برای درمان و پیشگیری از انواع بیماری‌ها و مشکلات جسمی، توصیه می‌شود. اما تاثیر کیوی بر قند خون و درمان دیابت به طور خاص مورد توجه قرار گرفته است و به افرادی که از این مشکل مزمن رنج می‌برند، توصیه می‌شود. بیایید دلایل این تاثیر را دقیق‌تر بررسی کنیم.


تاثیر کیوی بر قند خون

اگر چه افراد مبتلا به دیابت از خوردن بسیاری از موادغذایی خوشمزه منع می‌گردند، اما این قاعده شامل میوه جذاب کیوی نمی‌شود! این میوه نه تنها برای دیابتی‌ها مضر نیست که مصرف آن توصیه نیز می‌گردد. اما تاثیر کیوی بر قند خون به چه دلایلی است؟

میوه سبز کیوی دارای قند طبیعی متشکل از گلوکز و فروکتوز است. این ساختار قندی، فرآیند متابولیز آهسته‌تری را طی کرده و به این دلیل برای بیماران دیابتی کاملا مفید خواهد بود.

پایین بودن سطح گلیسمی در کیوی نیز به عنوان شاخصی برای متعادل سازی چربی‌زایی، عمل می‌کند. چربی‌زایی و تولید بی‌رویه چربی در بدن، به اختلال تولید انسولین منجر شده و رفته رفته زمینه دیابت قطعی را فراهم می‌سازد. اما کیوی با داشتن سطح گلیسمی پایین، میزان چربی‌زایی را محدود کرده و اختلال در ترشح انسولین را به تعویق می‌اندازد.

همین طور در صورتی که بدن شما شروع به تجربه اختلال در آزادسازی انسولین کرده باشد، مصرف کیوی می‌تواند به شکل یک روش درمانی عمل کرده و این وضعیت را بهبود بخشد.

به علاوه از آن جایی که کالری این میوه پایین بوده و حاوی مقادیر زیادی فیبر است، می‌توان آن را در شمار خوراکی‌های طبیعی کاهنده وزن قرار داد.

تاثیر کیوی بر قند خون و درمان دیابت چیست؟

زمان صحیح مصرف کیوی

علی‌رغم خواص فوق العاده کیوی و تاثیر آن بر قند خون و درمان دیابت؛ اشتباه در زمان مصرف آن، می‌تواند باعث مشکلات معده شود. ترش و اسیدی بودن کیوی، میل کردن آن با معده خالی را ناخوشایند می‌سازد. به همین دلیل توصیه می‌شود که از مصرف کیوی با معده کاملا خالی پرهیز کرده و آن را پس از صرف حداقل یک وعده غذایی سبک یا میان وعده، میل نمایید.


سایر خواص کیوی

کیوی دارای مقادیر زیادی از ویتامین‌های گروه A، E و C است. این میوه خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و در مقابل رادیکال‌های آزاد مهاجم به بدن، فوق العاده قوی ظاهر می‌شود. اسید فولیک موجود در کیوی نیز قابل توجه بوده و به تولید پادتن در ساختار دفاعی بدن انسان کمک می‌کند.

برای برخورداری حداکثری از خواص کیوی به ویژه دریافت ویتامین ث آن، می‌توانید پوست این میوه را نیز مصرف کنید. اگر چه بیشتر افراد کیوی را پوست کنده و پوست پرزدار آن را کنار می‌گذارند، اما با شستشوی صحیح و زدودن پرز‌های سطح پوست میوه، می‌توانید پوست آن را نیز میل کرده و از میزان ویتامین C بیشتری برخوردار شوید.

از دیگر خواص کیوی می‌توان به درمان یبوست، رفع افسردگی، آرامش بخشی، بهبود هضم غذا، کاهش وزن و تناسب اندام، سلامت و افزایش استحکام استخوان‌ها، رفع کم خونی و … اشاره کرد.

 

جمع بندی

کیوی به دلیل ساختار قندی طبیعی، پایین بودن سطح گلیسمی، رفع اختلال در آزادسازی انسولین و کم کالری و فیبردار بودن آن برای بیماران دیابتی مفید بوده و توصیه می‌گردد. با این حال باید در زمان مصرف آن دقت کرد و به خاطر ترش و اسیدی بودن این میوه، هرگز با شکم خالی مصرف نشود. این میوه سرشار از ویتامین C و ویتامین‌های دیگر است و سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.

منبع: انگیزه

برچسب ها: کیوی ، قند ، قند خون ، دیابت ، درمان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
amin
|
Australia
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
0
1
کیوی ها برگشت خورده مونده رو دست اقازاده ها حالا دارای خواص شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار