میلیاردر ژاپنی امروز به فضا می‌رود
کد خبر: ۲۳۰۵۱۰
تاریخ انتشار: 2021 December 08    -    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
«یوساکو مائزاوا»، کارآفرین و میلیاردر ژاپنی، به‌زودی به آرزوی سفر به فضای خود خواهد رسید و برای نخستین بار از جو خارج خواهد شد.
 «یوساکو مائزاوا»، کارآفرین و میلیاردر ژاپنی، به‌زودی به آرزوی سفر به فضای خود خواهد رسید و برای نخستین بار از جو خارج خواهد شد. به گزارش وب‌سایت سی‌نت، بنیانگذار بزرگ و ثروتمند خانه پوشاک Zozo و دستیار تولید او امروز به‌عنوان بخشی از ماموریت سایوز MS-20به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) می‌روند.
 
میلیاردر ژاپنی امروز به فضا می‌رود
 
جاه‌طلبی‌های فضایی یوساکو مائزاوا در 4سال گذشته با اعلام اینکه او نخستین مشتری با پرداخت پول خواهد بود که با سفینه فضایی اسپیس‌ایکس به دور‌ماه سفر می‌کند، به‌خوبی مشخص شده است. این ماموریت با نام «ماه جان» (DearMoon) برای پرتاب در سال2023برنامه‌ریزی شده است و 8هنرمند را که بیشترین تعداد انسان برای یک سفر فضایی محسوب می‌شود، به سفر دور‌ماه خواهد برد. اما پیش از همه اینها، مائزاوا با سایوز روسی به خارج از سیاره می‌رود. پرتاب MS-20 قرار است در ساعت11:08امروز به وقت تهران از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان به فضا انجام شود. مائزاوا با یوزو هیرانو، دستیار تولید خود به فضا پرواز خواهد کرد و این ماموریت را برای کانال یوتیوب خود به شکل مستند منتشر خواهد کرد. الکساندر میسورکین، فضانورد آژانس فضایی روسیه، فرمانده این ماموریت خواهد بود که برای سومین بار به فضا سفر خواهد کرد. گردشگران پیش از بازگشت به زمین در کپسول سایوز به‌مدت 12روز در ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند ماند. مائزاوا در یک بیانیه مطبوعاتی در‌ماه مه گذشته گفته بود: «من خیلی کنجکاو هستم که زندگی در فضا چگونه است؟» مائزاوا و هیرانو هزینه این سفر را از طریق شرکت گردشگری فضایی Space Adventures پرداخت کرده‌اند. این شرکت 7مشتری را در 8ماموریت به فضا فرستاده است که چارلز سیمونی، مهندس نرم‌افزار مایکروسافت، 2 سفر در سال‌های 2007و 2009داشته است. شرکت گردشگری فضایی همچنین به‌دنبال پرتاب سایوز، 2فیلمبردار روسی را در‌ماه اکتبر به فضا فرستاد.
 
این زوج 12روز را در ایستگاه فضایی بین‌المللی گذراندند و فیلمی را با عنوان «چالش» تصویربرداری کردند که هنوز تاریخ اکرانی برای آن دریافت نشده است. همچنین انتظار می‌رود «تام کروز» برای عکاسی به مدار زمین برود و ناسا و اسپیس‌ایکس با شراکت هم، آقای «ماموریت غیرممکن» را به فضانوردی درجه یک تبدیل کنند! موضوع گردشگری فضایی این روزها به یکی از داغ‌ترین مباحث در میان افراد ثروتمند در دنیا تبدیل شده . شرکت‌های مختلف برای کسب درآمد از این راه برنامه‌ریزی‌های بسیاری را انجام داده‌اند. پیش‌تر 2 شرکت بزرگ ویرجین گالکتیک و بلو اوریجین برنامه‌های خود را برای توریسم فضایی آغاز کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد در این حوزه از دیگران جلوتر باشند.
همشهری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار