ممنوع الکاری پزشک معروف با بیش از ۱۳ میلیون دنبال کننده
کد خبر: ۲۲۹۹۷۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2021 December 04    -    ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰
«در ۳۰ سال زندگی حرفه‌ای‌ام، هیچ‌وقت هیچ حکم یا اخطاری در مورد روش جراحی یا مراقبت از بیمارهایم توسط هیچ مقاماتی علیه خودم نداشته‌ام.» AHPRA مدت کوتاهی پس از پخش این مستند، تحقیقاتی را در مورد لانزر آغاز کرد. در بیانیه‌ای در وب‌سایت AHPRA در ۳۰ اکتبر آمده است که لانزر موافقت کرده است تا زمانی که تحقیقات ادامه دارد، کار پزشکی در استرالیا انجام ندهد.

ممنوع الکاری پزشک معروف با بیش از ۱۳ میلیون دنبال کننده

ممنوع الکاری پزشک معروف با بیش از ۱۳ میلیون دنبال کنندهاختصاصی تابناک باتو ــ به گزارش سیدنی مورنینگ هرالد، دکتر دانیل آرونوف، جراح زیبایی و ستاره تیک تاک، از انجام جراحی زیبایی در استرالیا منع شده است. آرونوف، به خاطر ویدوئو‌های جالب خود در تیک تاک مانند ویدئو رقص و محتوای آموزشی خود در حیطه پزشکی و همچنین ویدئو‌هایی از اقدامات او در حین عمل جراحی، بیش از ۱۳ میلیون دنبال کننده در تیک تاک جمع کرده بود. اما همین امر سبب شد تا این پزشک به دستور مرکز پزشکان بهداشت استرالیا از انجام انواع جراحی‌های زیبایی منع شود. همچنین مرکز AHPRA آرنوف را موظف به حذف پست‌های رسانه‌های اجتماعی اش کرد.

طبق گزارش‌های Four Corners، حساب او در تیک تاک دو هفته پیش ناپدید شد. حساب اینستاگرام او که در آن بیش از ۵۰۰۰۰۰ دنبال کننده داشت و صفحه OnlyFans او نیز حذف شده اند. نیوزویک گزارش داد که این امر به دنبال دستور AHPRA برای حذف تمام مطالب موجود در رسانه‌های اجتماعی مربوط به روش‌های عمل زیبایی و جراحی‌های او است.

AHPRA با ۱۵ هیئت ملی استرالیا همکاری می‌کند تا پزشکان ثبت نام شده در این کشور را تحت نظارت خود قرار دهد. وب سایت آن‌ها در این رابطه می‌گوید یکی از اهداف این مرکز مدیریت شکایات و نگرانی‌های مطرح شده در مورد پزشکان است.

این ممنوعیت به دنبال بحث و جدل پیرامون مالک کلینیک ملبورن که آرونوف در آن کار می‌کرد و توسط دکتر دانیل لانزر اداره می‌شد، صورت گرفت. یک مستند تحقیقاتی مشترک در ماه اکتبر توسط نشریات استرالیایی The Sydney Morning Herald, The Age, and the Australian Broadcasting Corp. 's، ادعا‌هایی مبنی بر سوء رفتار پزشکان را گزارش کرد و چندین بیمار گفتند که جراحی‌های ناموفق آن‌ها با درد همراه بوده یا به دنبال درمان‌های بیشتر هستند.

یکی از بیماران به نام دونا پترسون در این مستند گفت که پس از دیدن او در تلویزیون برای عمل لیپوساکشن سینه ثبت نام کرد. او گفت که به نظر می‌رسد این روش یک روش جایگزین کم تهاجمی برای جراحی کوچک کردن سینه باشد. اما او گفت که به مدت دو سال با درد‌های طاقت فرسایی روبرو بوده و باید تحت عمل جراحی اصلاحی قرار گیرد. به گفته Australian Broadcasting Corp، پترسون در سال ۲۰۰۲ با موفقیت از لانزر شکایت کرد و او به پرداخت غرامت محکوم شد.

ممنوع الکاری پزشک معروف با بیش از ۱۳ میلیون دنبال کننده

لانزر در بیانیه‌ای ویدیویی در این مستند گفت: «در ۳۰ سال زندگی حرفه‌ای‌ام، هیچ‌وقت هیچ حکم یا اخطاری در مورد روش جراحی یا مراقبت از بیمارهایم توسط هیچ مقاماتی علیه خودم نداشته‌ام.» AHPRA مدت کوتاهی پس از پخش این مستند، تحقیقاتی را در مورد لانزر آغاز کرد. در بیانیه‌ای در وب‌سایت AHPRA در ۳۰ اکتبر آمده است که لانزر موافقت کرده است تا زمانی که تحقیقات ادامه دارد، کار پزشکی در استرالیا انجام ندهد.

پس از این مستند، آرونوف، کارمند سابق یکی از کلینیک‌های لانزر، نیز تحت نظارت قرار گرفت. یکی از بیماران به نام جکی به برنامه خبری استرالیایی "A Current Affair "گفت که پس از انجام عملی برای برداشتن چربی اضافی اطراف فک و گردن خود که در طی آن بیدار بود، احساس درد کرد. لیپوساکشن چانه را می‌توان با بیهوشی موضعی یا عمومی انجام داد، اما در این عمل از روش جراحی در حالت بیداری استفاده شده بود. در حالی که این روش به عنوان راهی برای کنترل بیشتر بیمار در حین عمل جراحی تبلیغ می‌شود، اما در واقعیت این کار می‌تواند درمانگاه‌ها را از تقبل هزینه‌هایی مانند هزینه‌های متخصص بیهوشی بی نیاز سازد.

جکی گفت: «من آنجا دراز کشیده بودم و می‌لرزیدم، در شوک بودم، درد داشتم و از کاری که او با من انجام داده بود آسیب دیده بودم در حالی که این دکتر در آن طرف در اتاق مشغول درست کردن یک ویدیوی تیک تاکی بود. من به عنوان بیمار آن‌ها آنجا دراز کشیده بودم، احساس می‌کردم دارم می‌میرم و او پشت در در حال سرگرم کردن مردم بود.» جکی همچنین ادعا کرد که این روش ناراحتی‌های عصبی نیز برای او به همراه داشته است.

آرونوف در یک بخش خبری در ۲۴ نوامبر به “A Current Affair" گفت که از سمت خود استعفا داده و مدتی مرخصی گرفته است.

طبق گفته Australian Broadcasting Corp، در طول محرومیت آرونوف از عمل جراحی، او می‌تواند تحت نظارت یک سرپرست مورد تایید AHPRA باشد، در این صورت مجاز خواهد بود تا به عنوان یک پزشک عمومی مجددا کار خود را آغاز کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شلتوک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
2
52
بسیار حکم مناسبی داده اند! یک سری آدمهای بی مایه همه چیز رو به سخره گرفته اند...زندگی مردم و درد و درمان و حریم خصوصی دیگران رو وسیله ای برای کسب شهرت کاذب و کثیف قرار داده اند!
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
2
17
تعهد به سلامت بیمار یک اصل است دقت و تبحر اصلی دیگر .... در ایران پاره ای ؟ از دکترهای گرامی آنچنان دنبال بیزینس از طریق حرفه خود هستند که میتوان کاملا فهمید تعهد خود را فدای بیزینس کرده و نیز تبحری که لازم است را نیز با تجوه به بیزینس فدا کرده و دوره انداخته اند ... و بدتر سازمان و وزرات خانه متولی این امر هم هیچ دقدقه ای در این مورد ندارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
1
2
کسی که با مسخره بازیهاش و دلقک بازی هاش زندگی اون بیمارِ بنده خدا رو به خطر میندازه و از این طریق میخواد خودش رو معروف کنه تا در اصل مشتری بیشتری برای خودش جذب کنه حقشه حسابی تنبیه بشه امیدوارم دیگه به هیچ عنوان اجازه هیچ گونه فعالیت پزشکی به این موجود داده نشه تا هم برای خودش و هم برای بقیه درس عبرتی بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار