چه‌کار کنید، اگر همسرتان بیشتر به موبایلش نگاه می‌کند تا به شما؟
کد خبر: ۲۲۸۵۱۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2021 November 17    -    ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
اگر همسرتان بیشتر به موبایلش نگاه می‌کند تا شما، باید اقدامی کنید. در این درس ما چند استراتژی را که از جا‌های مختلف گردآورده‌ایم، به شما ارائه می‌دهیم که می‌توانید از آن‌ها برای تغییر این نوع شرایط استفاده کنید. تردیدی نیست که فناوری تأثیر بسزایی بر نحوه تعامل مردم امروزی داشته است.

چه‌کار کنید، اگر همسرتان بیشتر به موبایل‌اش نگاه می‌کند تا به شما؟

چه‌کار کنید، اگر همسرتان بیشتر به موبایل‌اش نگاه می‌کند تا به شما؟«تابناک با تو» - اگر همسرتان بیشتر به موبایلش نگاه می‌کند تا شما، باید اقدامی کنید. در این درس ما چند استراتژی را که از جا‌های مختلف گردآورده‌ایم، به شما ارائه می‌دهیم که می‌توانید از آن‌ها برای تغییر این نوع شرایط استفاده کنید.

تردیدی نیست که فناوری تأثیر بسزایی بر نحوه تعامل مردم امروزی داشته است. استفاده از وسایل الکترونیکی مثل ایمیل، تلفن‌های همراه و شبکه‌های اجتماعی بیش از هر چه در روابط با دیگری/دیگران، تأثیر مثبت یا منفی دارد.

به‌عنوان‌مثال، وقتی از کسی دور می‌افتید، این فناوری‌ها (موبایل، شبکه‌های اجتماعی و ...)، می‌تواند به شما کمک کند تا همچنان روابطتان پابرجا بماند. بااین‌حال، می‌تواند به مشکل هم تبدیل شود. به‌عنوان‌مثال، وقتی‌که همسرتان بیشتر به موبایل خود نگاه می‌کند تا شما.

این وضعیت به‌سادگی ممکن است باعث مشاجره بین شما شود؛ زیرا سَر کردن همسرتان در موبایل درواقع به این معنی است که شما را نادیده می‌گیرد و اگر به‌موقع اقدامی انجام ندهید، ممکن است مشاجره‌های کوتاه و بلند بر سر آن، آن‌قدر ادامه یابد تا رابطه را مستهلک و خسته کند.

هیچ‌چیز بدتر از خسته شدنِ دو سوی رابطه از همدیگر نیست. این حدی آستانه‌ای است که گذر از آن ممکن است دیگر بازگشتی نداشته باشد. به این معنا که در مقطعی از زمان، رابطه غیرقابل‌دفاع و ادامه شده و منجر به جدایی می‌شود.

چه‌کار کنید، اگر همسرتان بیشتر به موبایل‌اش نگاه می‌کند تا به شما؟

گرفتار فابینگ شده‌اید؟

آیا احساس می‌کنید که شریک زندگی‌تان هیچ توجهی به شما نمی‌کند، زیرا دائماً سرگرم چک کردن موبایل خود است؟ اگر این‌طور است، شما احتمالاً قربانی فابینگ هستید*.

این ترکیبی از دو کلمه phone و snubbing است و برای بیان پدیده‌ای خاص در روابط افراد تحت تأثیر موبایل استفاده می‌شود؛ به‌عبارت‌دیگر، زمانی که یکی از طرفین رابطه زناشویی یا عاطفی، توجه بیشتری به تلفن خود می‌کند تا مکالمه واقعی با شریک زندگی خود، ما با پدیده فابینگ مواجه هستیم. حقیقت این است که، این مشکل در جامعه امروزی که فناوری نقش مهمی در آن ایفا می‌کند، روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

از این نظر، فابینگ می‌تواند در بسیاری از موقعیت‌ها ظاهر شود.

مطالعه‌ای در مورد میزان استفاده از تلفن همراه و رضایت شریک زندگی نشان داد که فابینگ باعث کاهش خوشبختی می‌شود. کسانی که سطوح بالاتری از فابینگ را گزارش کردند نیز از رابطه خود رضایت کمتری داشتند.

به همین ترتیب، محققان علائم بیشتری از استرس، اضطراب و افسردگی را در آن‌ها مشاهده کردند (González-Rivera، Segura-Abreu و Urbistondo-Rodríguez، ۲۰۱۸).

در مطالعه‌ای مشابه در سال ۲۰۲۰، محققان نسبت فابینگ با برخی متغیر‌های روان‌سنجی را بررسی کردند. آن‌ها دریافتند که رفتار فابینگ، تأثیر مثبت و فزاینده‌ای بر اضطراب، افسردگی، جسمانی شدن، تنهایی و خصومت بر جای می‌گذارد.

اگر همسرتان بیشتر به تلفن همراه خود نگاه می‌کند تا شما، توصیه می‌شود اقدام کنید. به‌این‌ترتیب، شما از تبدیل‌شدن این رفتار به چیزی جدی‌تر از زمانی که شروع شده بود، جلوگیری می‌کنید.

به یاد داشته باشید، اگر بتوانید قبل از وخیم شدن اوضاع به آن‌ها رسیدگی کنید، اغلب می‌توانید از وقوع بسیاری از بحران‌ها جلوگیری کنید یا حداقل از آن‌ها بگریزید.

چه‌کار می‌توانید بکنید؟

فابینگ چیزی نیست که ساده گرفته شود. درواقع، در روابط زناشویی این شیوه توزیع توجه به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم به بسیاری از روابط پایان داده است؛ بنابراین اگر متوجه شدید که گرفتار فابینگ شده‌اید، وقتش رسیده که اقدام کنید. در اینجا چند ایده وجود دارد:

چه‌کار کنید، اگر همسرتان بیشتر به موبایل‌اش نگاه می‌کند تا به شما؟

۱. با شریک زندگی خود صحبت کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که در شرایطی آرام مسأله را مطرح کنید. شما نیاز به گفتگو دارید؛ بااین‌حال، مطمئن شوید که زمان و مکان مناسب را برای توضیح احساس خود در مورد آنچه در حال رخ دادن است، انتخاب کرده‌اید. درواقع، بهتر است در فضایی آرام و صمیمی که هیچ مزاحمتی وجود ندارد، با همسر یا شریک خود گفتگوی رودررو داشته باشید.

این مکالمه باید به شما کمک کند تا برخی از مشکلاتی را که ممکن است قبلاً متوجه آن‌ها نشده‌اید، شناسایی کنید. به‌عنوان‌مثال، ممکن است متوجه شوید که در بلاتکلیفی گیرکرده‌اید و این دلیل مشکل است. یا شاید همسرتان برای پرهیز از ارتباط با شما، توجه بیشتری به موبایل خود دارد.

۲. با کنار گذاشتن گوشی موافقت کنید

مردم اغلب عادت دارند هم‌زمان با گفتگو با دیگران به تلفن خود هم مشغول باشند. درواقع، آن‌ها حرف‌ها را می‌شنوند، اما واقعاً گوش نمی‌دهند، زیرا هم‌زمان در حال تایپ یا چت کردن هستند. بنابراین، جزئیات و نکته‌های ظریف مکالمه را از دست می‌دهند.

یکی از راه‌های جلوگیری از این امر این است که طرفین هنگام گفتگو گوشی خود را دور از خود بگذارند. درواقع، در مکالمات چهره به چهره، همیشه بهتر است که موبایلتان خاموش باشد. به‌این‌ترتیب از مشکلات ارتباطی بسیاری جلوگیری می‌شود.

۳. استفاده از فناوری را محدود کنید

امروزه فناوری تقریباً در تمام عرصه‌های زندگی بشر وجود دارد. مردم تمایل دارند از گوشی‌های خود تا زمان خواب استفاده کنند. درحالی‌که این می‌تواند بسیار مضر باشد. به همین دلیل، وضع قوانین خاصی در مورداستفاده از اینترنت و تلفن همراه ضروری است.

به‌عنوان‌مثال می‌توانید با همسر و شریک خود توافق کنید که تبلت یا تلفن را به اتاق‌خواب نیاورد. به خاطر داشته باشید که اتاق‌خواب شما فضایی صمیمی است که هردوی شما در آن سهم دارید و حضور موبایل یا تبلت و نگاه کردن به آن‌ها می‌تواند کیفیت صمیمیت را در رابطه شما از بین ببرد.

۴. فعالیت‌های "بدون گوشی" ترتیب دهید

گاهی اوقات، بی‌حوصلگی یا روال زندگی روزانه می‌تواند عاملی کلیدی در بروز مشکلات ارتباطی باشد. ازاین‌رو، راه‌حل این است که اوقاتی را با حذف هرگونه فناوری ارتباطی برای گذراندن با همسر یا شریک زندگی خود تعیین کنید.

این نه‌تن‌ها به عدم توجه همسرتان به شما کمک می‌کند، بلکه پیوند بین شما را نیز تقویت می‌کند. درواقع، سعی کنید چند روز دلپذیر را بدون حضور گوشی یا تبلت باهم به انجام کاری بپردازید که هر دو از آن لذت ببرید.

چه‌کار کنید، اگر همسرتان بیشتر به موبایل‌اش نگاه می‌کند تا به شما؟

۵. از مشاور کمک بگیرید

گاهی اوقات، دلایل عمیق‌تر و پیچیده‌تری برای مشکلات خاص در روابط زناشویی وجود دارد. در این موارد بهترین راه، در صورت توافق طرفین، کمک گرفتن از متخصصان است. درواقع، مشاوران روابط زناشویی، منابع و تکنیک‌هایی دارند که به شما امکان می‌دهد هر نوع تعارض را در رابطه خود کشف کنید.

از این نظر، درمان نه‌تن‌ها برای پرداختن به عمل فابینگ مفید است، بلکه برای هر موضوع دیگری نیز مفید خواهد بود.

درنهایت، به خاطر داشته باشید که اگر همسرتان بیشتر به موبایل خود نگاه می‌کند تا به شما، مطمئناً نباید به‌هیچ‌وجه وسوسه شوید که خودتان را دست‌کم بگیرید. درواقع، یک گرایش تأسف‌بار برای مردم وجود دارد که اغلب فکر می‌کنند این نوع مشکلات از این واقعیت ناشی می‌شود که آن‌ها دیگر به‌اندازه کافی برای شریک زندگی خود جذاب نیستند. اگر متوجه شدید که این نوع افکار را تجربه می‌کنید، باید عزت‌نفس خود و همچنین درک خود را در نظر بگیرید.

منبع: سواد زندگی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
2
2
ساعت مشخص کنید مثلا روزی حداکثر 2 ساعت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
4
اگر همسري بود و به گوشي بيشتر توجه شد، حق با شماست. شوربختانه الان گوشي نه تنها جاي همسر بلكه جاي والدين و خواهر و برادر را هم گرفته است، ادمها تنهاتر شده اند و اين ميان نقش روانشناسان قابل بررسي است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
0
اتفاقا برای زندگی من خیلی خوب شده است ...قبل همش جر و بحث داشتیم ‌الان کسی کاری به اون یکی تدارد همه تو گوشی خود هستیم ..اصلا حساس هم نیستیم .البته هیچ کس رنز هم ندارد .و گوشی باز است ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار