بحران جنسی در جامعه ایرانی/ هدف از ازدواج چیست؟
کد خبر: ۲۲۶۵۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2015 December 28    -    ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
bato-adv
bato-adv
اغلب پسران در مسأله ازدواج به دنبال ارضای نیازهای جنسی یا ساماندهی به مسائل جنسی خود هستند، این مسأله در کسانی که دچار خود ارضایی یا روابط نا‌سالم هستند نمود بیشتری دارد.
بحران جنسی در جامعه ایرانی/ هدف از ازدواج چیست؟ جامعه ما با وجود آموزه‌های دینی قوی درباره ازدواج و مغضوب بودن طلاق امروزه با بحران‌هایی همچون طلاق، طلاق عاطفی و ازدواج سفید رو‌به‌رو شده است.

به گزارش «تابناک باتو» یکی از مسائلی که سبب افزایش طلاق در جامعه شده، نداشتن هدف مناسب برای ازدواج یا داشتن اهداف نا مناسب است.

مهم‌ترین هدف برای ازدواج پاسخ به نداي فطرت و نيازهاي (روحي، رواني، جسمي) طبيعي انسان است.
تأمين آرامش روح و روان، حفظ نوع بشر و حفظ دین، رشد شخصيت و احساس مسئوليت اجتماعي، حفظ و ارتقاء امنيت و سلامت اخلاقى جامعه و ارضاى حس محبت كردن و مورد محبت قرار گرفتن از دیگر اهداف ازدواج است و اگر افراد در فرآيند ازدواج به یکی از این اهداف دست پیدا نکنند ازدواج آنان دست‌خوش آسیب می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که سبب می‌شود افراد به هدف خود از ازدواج دست‌ نیابند و ازدواج آنان به جدایی منجر شوند، نگاه تک بعدی به این اهداف است.

اغلب پسران در مسأله ازدواج به دنبال ارضای نیازهای جنسی یا ساماندهی به مسائل جنسی خود هستند، این مسأله در کسانی که دچار خود ارضایی یا روابط نا‌سالم هستند نمود بیشتری دارد.

اگر فردی تنها هدفش از ازدواج ارضای تمایلات جنسی باشد و دیگر مسائل برای او از اهمیت برخوردار نباشد به محض رو‌به‌رو شدن با مشکلات و ارضا نشدن خواسته‌هایش دچار پشیمانی می‌شود.

فردی که نیازهای جنسی خود را به راحتی ارضا می‌کرده است، وقتی ازدواج می‌کند و با انبوهی از مشکلات همچون هزینه‌های خانه و خانواده،‌ خستگی ناشی از کار زیاد و مانند آن رو‌به رو می‌شود دچار تردید می‌شود که آیا ازدواج راه‌حل مناسبی برای پاسخ به این غرایض بوده است؟

بیشتر دختران هدفشان از ازدواج مستقل شدن و مورد محبت قرار گرفتن است، در حالی که در فرآیند ازدواج به دلیل دخالت‌های بیجای اطرافیان، توقعات بیجا و مسائل مختلف دیگر همسر آنان زمان و توان کافی برای محبت کردن به همسرانشان پیدا نمی‌کنند.

از این ‌روی، این دسته از افراد در برخورد با مشکلات زندگی و دیدن بی‌مهری یا کم مهری از سوی همسر دچار پشیمانی می‌شوند.

برای حل این مشکل لازم است دوستان عزیز جوان قبل از ازدواج اهداف مناسب و شایسته‌ای برای خود در مسیر ازدواج ترسیم و از خیال‌بافی و رویا پردازی در این مسأله به شدت پرهیز کنند.
بهترین راه‌حل مطالعه کتاب‌های انتخاب همسر،‌ استفاده از فایل‌های صوتی و صوتی تصویری آموزشی و مراجعه به مشاوران آگاه است.

محمد هاشم نعمت الهی
مشاور مذهبی خانواده و ازدواج
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
3
8
زن و مرد تکه ها و نیمه هایی هستند که با هم کامل می شوند، مهمترین هدف مقدس ازدواج تداوم نسل و کامل شدن از ابعاد روحی و رسیدن به ارامش و برقراری رابطه عاطفی و محبت امیز و دوست داشتن ویژه است نه صرفا رفع نیازهای جنسی، هیچ نادانی برای اهداف جنسی ازدواج نمی کند مگر حیواناتی که دائما برای ارضا نیازهای جنسی در پی شرکای گوناگون هستند،
حمیدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
2
6
بسیار زیبا و‌ بجا در این مورد توضیحاتی داده شد.
به امید خوشبختی و سلامتیه تمامی جوانان این مرز و بوم
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
2
5
احسنت، واقعاً به طور دقیق متوجه مشکلات ازدواج جوانان شدید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
2
7
نه خیر همه دارن خودشونو خفه میکنن هیچکس از گناه خوشش نمیاد نیاز جنسی در زن و مرد مساویه ولی همسر نیست و تن به موقت دادن سخته کدوم کتاب تخیلی رو بخونن وقتی کسی رو واسه ازدواج ندارن سن بالا رفته و تنهایی و فشار فراوان اقتصادی و نیاز عاطفی و همراه و کمک و پناه و یاور داشتن به مردم فشار میاره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
0
6
مسیله ای به این اهمیت رو تنها با چند جمله جمع کردین؟ خسته نباشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
0
5
هدف اردواج هرچه که باشد نیاز جنسی هم جزیی از آن است
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv