واتر ملون چیست؟
کد خبر: ۲۲۴۹۷۹
تاریخ انتشار: 2021 December 24    -    ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰

واتر ملون چیست؟

هندوانه قرمز خوشمزه همچنین منبع قوی از آنتی اکسیدان کاروتن است که لیکوپن نامیده می‌شود. این آنتی اکسیدان‌ها در بدن حرکت کرده و رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند. رادیکال‌های آزاد موادی در بدن هستند که می‌توانند آسیب زیادی به ما وارد کنند.

واتر ملون چیست؟

در این پست ما به شما طریقه‌ی درست کردن واتر ملون برى را آموزش میدهیم، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

مواد لازم

اندازه

مقدار / کالری

هندوانه

یک چهارم یک هندوانه کوچک

۱۰۰ گرم / ۲۳ کالری

آبمیوه‌های قرمز

یک فنجان

نامشخص

توت فرنگی تازه

۵ عدد

۱۰۰ گرم / ۳۵ کالری

یخ

۵ مکعب

۱۰۰ گرم / ۰ کالری

شکر

مقدار کمی

۱۰۰ گرم / ۴۰۰ کالری

 

روش تهیه واتر ملون برى:

*. ۴ عدد توت فرنگی همراه آبمیوه‌های قرمز و هندوانه قاچ شده را با شکر و یخ به داخل میکسر بریزید، سپس به مدت ۳۰ ثانیه با سرعت بالا میکس کنید و با تکه‌های هندوانه و توت فرنگی لیوان تان را تزیین کنید.

*. نکته سلامت: هندوانه به دلیل میزان بالای آبی که در خود دارد. تقریبا درصد- و ارزش کالری آن جزو باارزش‌ترین میوه‌ها دسته بندی می‌شود.

واتر ملون چیست؟

فوت آشپزی:

*. اگر از توت فرنگی یخ زده استفاده می‌کنید، میزان یخ را کاهش دهید.

خواص هندوانه:

*. هندوانه قرمز خوشمزه همچنین منبع قوی از آنتی اکسیدان کاروتن است که لیکوپن نامیده می‌شود. این آنتی اکسیدان‌ها در بدن حرکت کرده و رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند. رادیکال‌های آزاد موادی در بدن هستند که می‌توانند آسیب زیادی به ما وارد کنند.

*. این مواد می‌توانند کلسترول را اکسید کرده و باعث شود که به دیواره رگ‌های خونی چسبیده و موجب ضخیم‌تر شدن آن شود و این عمل می‌تواند منجر به سکته قلبی شود. لیکوپن که رنگ قرمز زیبا را به هندوانه می‌دهد به کاهش خطر سرطان پروستات هم کمک می‌کند.

*. جالب است بدانید که هندوانه تنها میوه‌ای است که نسبت به میوه‌ها و سبزی جات دیگر دارای مقدار بیشتری بتاکاروتن است. هندوانه میوه‌ای است که حاوی میزان بالایی الکترولیت سدیم و پتاسیم است که آن را از طریق عرق دفع می‌کنیم.

منبع: آکاایران

آخرین اخبار