تهران در میان غیر خوشحال‌ترین شهر‌های جهان
کد خبر: ۲۲۴۷۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 October 07    -    ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
گزارش جهانی خوشحالی شهروندان یکی از راه حل های توسعه پایدار سازمان ملل متحد است که در ژوئیه ۲۰۱۱ توسط مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای با عنوان "رضایت: به سوی تعریف جامعی از توسعه آن را تعریف کرد.

گزارش جهانی خوشحالی شهروندان یکی از راه حل های توسعه پایدار سازمان ملل متحد است که در ژوئیه ۲۰۱۱ توسط مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای با عنوان "رضایت: به سوی تعریف جامعی از توسعه آن را تعریف کرد.

در این ارزیابی از کشورهای عضو دعوت شده تا رضایت مردم خود را بسنجند و از داده‌ها برای راهنمایی سیاست عمومی استفاده کنند. در این شاخص از صفر تا 10 رضایت عمومی و میزان خوشحالی شهروندان از عوامل مختلف زندگی و کیفیت آن مورد ارزیابی قرار میگیرد.

در این گزارش شهر تهران با کسب امتیاز 4.7 از 10 در رتبه 155 جهان در میان 186 شهر بزرگ جهان ارزیابی شده و در ردیف غیرخوشحال ترین شهرهای جهان مانند باماکو(مالی)، تونس، اسکندریه (مصر) قرار گرفته است.

برخی از شهرهای خوشحال جهان و منطقه به شرح زیر هستند:

هلسینکی رتبه 1 جهان

زوریخ رتبه 4

اسلو رتبه 7

تل آویو رتبه 8

تورنتو رتبه 13

ملبورن رتبه 14

واشنگتن رتبه 18

ابوظبی رتبه 35

مدینه رتبه 46

سنگاپور رتبه 49

کویت رتبه 60

منامه رتبه 61

دوحه رتبه 63

مسکو رتبه 76

آنکارا رتبه 98

باکو رتبه 108

تهران رتبه 155

 

مرکز مطالعات خلیج فارس:

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
1
1
شادی در کشور ما که خدود یک سوم از ایام سال عزاداری های دینی و ملی جریان دارد یک حواسته بدون جواب است. این ایام عبارتند از: 10 روز اول ماه محرم + 40 روز از عاشورا تا اربعین + 9 روز تا شهادت امام هشتم + هفته فاطمیه + 14 و 15 حرداد + هفته دفاع مقدس + 30 روز ماه مبارک رمضان + دهه فجر + بیش از ده روز عزاداری برای شهادت سایر امامان تا سوم آنها. جمع بزنید می شود بیش از 115 روز. در سایر ایام هم برای شادی هزار و یک شرط است. مثلا مشهدی ها اصلا اجازه کنسرت ندارند.
ناشناس
|
Malaysia
|
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
0
2
چون معیار اصلی و شاید تنها معیار، خوداظهاری افراد است، کاملا طبیعی است که تهران آخر باشد.
این نشان می دهد که مردم بهشان درواقع خیلی هم خوش می گذرد، منتهی همش بیخودی شکایت می کنند. شاید بهترین مثال واثبات برای آن، سنگاپور است؛ که بلحاظ نظم و ترتیب و خدمات شهری تقریبا بهترین شهر جهان است، اما اینجا 49 است.
البته در سنگاپور، بیشتر یک فرهنگ سختگیر و خرده گیر چینی حاکم است که هم دولت و هم مردم، بشدت از همدیگر انتظار دارند.
ولی در تهران، این حس که "چقدر ما بدبختیم" یک چیز ظاهری و یک دفاع روانی است...بطور خیلی خلاصه، یعنی "مابدبختتریم از آنیم که خودمان یا دیگران ما را به بیشتر از آن (بدبختی) تهدید کنند".
یعنی با ادعای اینکه "[نگران نباشید، چون:] دیگه از این بدتر نمیشه" از روح و روان خودشان نسبت به شرایط ناخوشایند و مشکلات بیرونی، محافظت می کنند.
البته ناگفته پیداست که این روش محافظت روانی، که بر تصویر واقعی از جهان پیرامونی هم مبتنی نیست، خود، عوارض شدید خاص خودش را دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار