پیش بینی مرگ بیماران کرونایی محقق شد
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۲۴۲۸۰
تاریخ انتشار: 2021 October 02    -    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که تغییرات رخ داده در فعالیت الکتریکی قلب می‌تواند به پیش بینی اینکه کدامیک از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بستری در بیمارستان بیشتر در معرض مرگ قرار دارند، کمک کند.
به گفته محققان بیمارستان «مانت ساینای نیویورک» که این مطالعه را انجام داده اند، این نشانگر زیستی به راحتی قابل اندازه گیری است و به طور بالقوه می‌تواند زمان مرگ بیماران را چند روز قبل از رخ دادن، پیش بینی کند.
 
هنگامی که بیمارستان‌ ها مملو از بیماران مبتلا به کووید -۱۹ است یکی از موضوعاتی که شرایط را برای پزشکان دشوارتر می‌سازد این است که باید توجه خود را بیشتر بر روی چه بیمارانی متمرکز کنند. اکنون مشخص شده تعدادی نشانگر زیستی که در خون وجود دارند می‌توانند به ارزیابی بیمارانی که بیشتر در معرض مرگ ناشی از ابتلا به این بیماری هستند، کمک کنند.
 
هرچند که جمع آوری و تجزیه و تحلیل آزمایش خون زمان می‌ برد اما این نشانگر زیستی جدید را می‌توان با استفاده از دستگاه الکتروکاردیوگرام ساده (EKG) اندازه گیری کرد. محققان ادعا می‌کنند این نشانگر زیستی می‌تواند به پیش بینی زودتر ( حداقل دو روز زودتر) مرگ بیماران مبتلا به این بیماری کمک کند.
 
«جاشوا لامپرت» نویسنده این مطالعه می گوید: نتایج این مطالعه به ما نشان داد کاهش شکل موج در دستگاه الکتروکاردیوگرام در طول بیماری کووید-۱۹  می‌تواند ابزار مهمی برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی باشد تا دریابند باید از کدام بیماران بیشتر  مراقبت کنند.
 
 ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذرماه ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.
 
جهش ویروس کرونا در انگلیس، برزیل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.
 
مشروح این مطالعه در مجله American Journal of Cardiology منتشر شده است.
 
منبع: ایرنا
 
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv