هشدار درباره افزایش اختلالات روانی
کد خبر: ۲۲۲۴۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 September 25    -    ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
انجمن علمی روان‌درمانی ایران طی نامه‌ای در مورد پیامد‌های ناشی از اختلالات روانی هشدار داده است.این انجمن رکود اقتصادی و بیکاری فزاینده، کاهش شدید درآمد خانوار‌ها و تشدید نابرابری اقتصادی را از دلایل افزایش این اختلالات در جامعه ایران برشمرده و خواستار اقدامات ضروری از سوی وزارت بهداشت شده است.

هشدار درباره افزایش اختلالات روانی

هشدار درباره افزایش اختلالات روانیتابناک باتو ـ انجمن علمی روا‌ن‌درمانی ایران درباره افزایش اختلالات روانی هشدار داد.

انجمن علمی روان‌درمانی ایران با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت، با اشاره به افزایش موارد اختلالات روانی در کشور خواستار تصمیم‌های لازم و اقدامات ضروری شده است.

انجمن علمی روان‌درمانی ایران طی نامه‌ای در مورد پیامد‌های ناشی از اختلالات روانی هشدار داده است.
این انجمن رکود اقتصادی و بیکاری فزاینده، کاهش شدید درآمد خانوار‌ها و تشدید نابرابری اقتصادی را از دلایل افزایش این اختلالات در جامعه ایران برشمرده و خواستار اقدامات ضروری از سوی وزارت بهداشت شده است.

در این نامه آمده است، در شرایطی که قشر‌های تهیدست و محروم در دومین سال پیاپی شیوع کرونا به "انزوا و کاهش ارتباطات اجتماعی روی آورده‌اند، یا با از دست دادن شغل و کاهش درآمد مواجه بوده‌اند، و حمایت‌های اجتماعی پیشین را نیز از دست داده‌اند" روند افزایشی این اختلالات بدیهی است.

در این نامه "مطالبه‌گری برای بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی با توجه به تبعات آن بر سلامت جامعه" از وظایف اصلی وزارت بهداشت خوانده و تأکید شده که این نهاد باید "سلامت روان و جلب مشارکت انجمن‌ها و مجامع علمی مرتبط" را در اولویت خود قرار دهد.

هشدار درباره افزایش اختلالات روانی

انجمن علمی روان‌درمانی ایران وزارت بهداشت را به تصمیم‌هاگیری‌های لازم در مقابله با اختلالات روانی دعوت کرده و خواستار تدابیر مناسب، برنامه‌ریزی‌های لازم و اجرا و نظارت بر این برنامه‌ها شده است.

در دو سال گذشته بدتر شدن شرایط اقتصادی و همه‌گیری کرونا بر مشکلات ایرانیان افزوده و به افسردگی در سطح جامعه دامن زده‌اند. بسیاری از کارشناسان در مورد کاهش امید به زندگی و افزایش میل به خودکشی هشدار داده‌اند.

آن‌ها با اشاره به پیامد‌های مشکلات اقتصادی و عدم مهار به‌موقع شیوع کرونا ابراز نگرانی کرده و در مورد اختلالات روانی دوران پساکرونا که شامل اقشار وسیعی از جامعه خواهد شد ابراز نگرانی کرده‌اند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
0
5
چی بگیم که منشتر کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
0
1
توی ایران و خاورمیانه کار از هشدار گذشته...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار