از توریسم یا گردشگری تولد چه می‌دانیم؟
کد خبر: ۲۲۱۶۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 September 04    -    ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۶
گردشگری تولد به معنی سفر به کشور دیگر با هدف تولد فرزند در این کشورهاست. دلیل اصلی گردشگری تولد این است به کودک تابعیت کشور مورد نظر را به دست بیاورد، زیرا این اتفاق به والدین کودک برای دستیابی به اقامت دائم در آن کشور، کمک می‌کند.

گردشگری تولد چیست؟!

گردشگری تولد چیست؟!اختصاصی تابناک با تو؛ دلایل و اسباب گردش‌های توریستی متفاوت است. برخی از آنها برای سرگرمی و برخی دیگر به دلایل فرهنگی_آموزشی است. یک نوع توریسم هم به نام "توریسم سیاه" معروف است و گردشگران به مناطق جنگ‌زده یا مناطقی که شاهد اتفاقات تراژدیک و تلخ بوده مسافرت می‌کنند. اما یک نوع گردشگری به نام "گردشگری تولد" Birth Tourism وجود دارد که به مقصد کانادا و ایالات متحده از محبوبیت بسیاری برخوردار است، درباره این گردشگری چه می‌دانیم؟

گردشگری تولد Birth Tourism

گردشگری تولد به معنی سفر به کشور دیگر با هدف تولد فرزند در این کشورهاست. دلیل اصلی گردشگری تولد این است به کودک تابعیت کشور مورد نظر را به دست بیاورد، زیرا این اتفاق به والدین کودک برای دستیابی به اقامت دائم در آن کشور، کمک می‌کند.

گردشگری تولد چیست؟!

گردشگری تولد علاوه بر کسب تابعیت، مزایای دیگری هم برای کودک دارد از جمله دریافت آموزش رایگان و والدین کودک نیز از نگهداری بهداشتی و خدمات سالمندان در آینده برخوردار می‌شوند.

برخی از چینی‌ها از این ترفند برای دور زدن سیاست دو فرزندی معروف استفاده می‌کردند. زیرا در چین به دلیل انفجار جمعیت، سیاست دو فرزندی وجود داشت و خانواده‌ها اجازه نداشتند بیشتر از دو فرزند به دنیا بیاورند.

گردشگری تولد چیست؟!

کانادا و ایالات متحده آمریکا از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تولد هستند.

هنگ کنگ مقصد برخی از چینی‌ها برای گردشگری هنگام تولد است. برخی از شهروندان چینی برای زایمان در هنگ‌کنگ و دریافت حق اقامت برای فرزندان خود سفر می‌کنند.

با رواج این روند، شرکتهای تخصصی "گردشگری هنگام تولد" شکل گرفتند که قبل از رسیدن مادر به بیمارستان برای زایمان و حتی پس از تولد، برنامه یکپارچه‌ای به او ارائه می‌دهند. در آنجا مراقبت‌های بهداشتی یکپارچه برای او و فرزند فراهم می‌شود، اما مادر باید قبل از ظاهر شدن علائم بارداری برای ویزای کشور مورد نظر اقدام کند، زیرا اخذ ویزا برای ورود به کانادا یا ایالات متحده به این راحتی نیست.

مادر همچنین تمام هزینه‌های زایمان گران و هزینه مراقبت‌های بعد از زایمان را بر عهده می‌گیرد، به ویژه اگر کشور مقصد کانادا باشد که بیمه درمانی آن برای گردشگران خارجی هزینه‌های زایمان را پوشش نمی‌دهد.

گردشگری تولد چیست؟!

گردشگری تولد در کشورهای مقصد

در تلاش برای جلوگیری و محدود کردن گردشگری هنگام تولد، کشورهای استرالیا، فرانسه، آلمان، ایرلند، نیوزلند، آفریقای‌جنوبی و انگلستان قوانین شهروندی خود را اصلاح کرده‌اند، در حال حاضر اکثر آنها فقط در صورتی که حداقل یکی از والدین شهروند این کشورها باشند، یا دارای اقامت دائم قانونی کشور باشد تابعیت را به کودک اعطا می‌کنند.

در آفریقا، کشورهایی مانند لسوتو و تانزانیا اجازه می‌دهند که تابعیت بدون قید و شرط اعطا شود. از جمله برخی از کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه می‌توان به فیجی، پاکستان اشاره کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زنبورک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
0
3
باید بنویسید: به عنوان نمونه رامبد جوان که ایران و ایرانی ها را خیلی دوست داره و همسرش.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار