چرا تهیه بستنی انگور با طعم طبیعی غیرممکن است؟
کد خبر: ۲۲۰۹۷۳
تاریخ انتشار: 2021 August 27    -    ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴
دلیل اول مربوط به رنگ میوه است! انگور حاوی ترکیبی به نام آنتوسیانین منبع رنگدانه بنفش است، این ترکیب در حالی که یک آنتی اکسیدان قوی است، می‌تواند نحوه انجماد پوره انگور را تغییر دهد.

چرا تهیه بستنی انگور با طعم طبیعی واقعی غیرممکن است؟

چرا تهیه بستنی انگور با طعم طبیعی واقعی غیرممکن است؟اختصاصی تابناک با تو؛ آیا تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید چرا بستنی با طعم طبیعی انگور واقعی، وجود ندارد؟!

می‌توان گفت انگور تنها میوه‌ای است که طعم واقعی‌اش در تهیه بستنی وجود ندارد. اما چرا؟

در واقع، دو دلیل وجود دارد که چرا بستنی انگور به ندرت تولید و به فروش می‌رسد، هیچ کدام ربطی به شایعه عجیب و غریب ندارد که براساس آن سازمان غذا و دارو تولید آن را برای جلوگیری از بیمار شدن سگ ها ممنوع کرده است.

رنگدانه بنفش‌، بافت بستنی را تخریب می‌کند

چرا تهیه بستنی انگور با طعم طبیعی واقعی غیرممکن است؟

واقعیت (سمت راست) و آنچه انتظار داریم (سمت چپ)

دلیل اول مربوط به رنگ میوه است! انگور حاوی ترکیبی به نام آنتوسیانین منبع رنگدانه بنفش است، این ترکیب در حالی که یک آنتی اکسیدان قوی است، می‌تواند نحوه انجماد پوره انگور را تغییر دهد. این ماده، باعث تخریب ترکیب بستنی می‌شود و رنگ و طعم را تا حدودی تحت تأثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل است که اکثر شیرینی‌های با طعم انگور حاوی رنگهای غذایی مصنوعی هستند و عصاره رنگ طبیعی ندارند.

چرا تهیه بستنی انگور با طعم طبیعی واقعی غیرممکن است؟

اسیدی بودن انگور، باعث واکنش فاسد

دلیل دوم مربوط به اسیدی بودن انگور است که تبدیل آن به بستنی را دشوار می‌کند. اسید موجود در انگور، هنگامی که با محصولات لبنی مخلوط می‌شود، باعث واکنش شیمیایی (واکنش فاسد) می‌شود.

 بنابراین اسید آب انگور باید قبل از مخلوط کردن پردازش شود، که هرچند قابل دستیابی است، گامی گران است که طعم های دیگر مجبور نیستند از آن عبور کرده و آن را اجرا کنند.

چرا تهیه بستنی انگور با طعم طبیعی واقعی غیرممکن است؟

محتوای بالای آب در انگور تبدیل آن را به یک ماده خامه‌ای دشوار می‌کند. انگور دارای مقدار زیادی آب است، به همین دلیل خوردن آن با تشنگی مبارزه می‌کند و شما را برای مدت طولانی هیدراته نگه می‌دارد.

اما این بدان معناست که وقتی آن را برای تهیه بستنی فریز می کنید، به تکه های یخ زده تبدیل می‌شود. این ویژگی برای تهیه شربت انگور خوب هست اما برای بستنی با آن بافت نرم مناسب نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار