10 پیشنهاد سنجاق برای اسباب‌کشی راحت‌تر
کد خبر: ۲۲۰۴۸۶
تاریخ انتشار: 2021 August 21    -    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰

اسباب‌کشی پروسه‌ای پیچیده و طاقت‌فرسا است امّا می‌توان با رعایت چندین نکته، آن را راحت‌تر و کم دردسرتر انجام داد. در ادامه سنجاق شما را با ده پیشنهاد آشنا می‌کند تا اسباب‌کشی راحت‌تری داشته باشید. 

  1. قبل از اسباب کشی برنامه ریزی کنید:

قبل از شروع اسباب‌کشی، برنامه ریزی دقیقی انجام دهید و لیست کارها را بنویسید. ممکن است نوشتن برنامه هفتگی برای اسباب‌کشی به نظرتان کاری بیهوده و زیادی به نظر برسد، امّا اسباب‌کشی کار چندان پیش پا افتاده و آسانی نیست و اگر از قبل ندانید که چه باید بکنید، دقیقۀ نود کارها روی هم تلنبار می‌شوند و به سختی از پسشان برمی‌آیید.

  1. همۀ کارهای اسباب کشی را برای دقیقۀ نود نگذارید:

روز اسباب‌کشی، روزی پرکار خواهد بود پس سعی کنید همه چیز را برای آن روز نگذارید. ممکن است روز اسباب‌کشی بیش از آنچه که تصور کرده‌اید، طول بکشد و اگر بخواهید همۀ کارهای جمع‌آوری، جا به جایی و چیدن وسایل را در یک روز انجام دهید، از پا می‌افتید.

  1. از شر وسایل اضافی و غیرضروری خلاص شوید:

10 پیشنهاد سنجاق برای اسباب‌کشی راحت‌تر

اسباب‌کشی بهترین فرصت برای جمع‌آوری و خلاص شدن از شر وسایل اضافی است. اتاق به اتاق بگردید و وسایلی را که قصد دور انداختنشان و یا اهدا به دیگران دارید، جدا و جمع آوری کنید. سپس یا وسایل را به خیریه ببخشید یا در حراج‌های خانگی بفروشید. هم چنین با انجام این کار، وسایل کمتری برای جا به جایی خواهید داشت و همین امر باعث صرفه جویی در هزینه‌های باربری می‌شود.

  1. درباره شرکت باربری و اتوبار تحقیق کنید:

قبل از انتخاب شرکت خدمات باربری، تحقیق کنید و اطلاعات کافی بدست بیاورید. هیچ چیزی بدتر از خرابی وسایل حین جا به جایی و یک تیم غیرحرفه‌ای باربری نیست.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت باربری و اتوبار را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن شرکت باربری و اتوبار در تهران باشید می‌توانید سفارش برای باربری و اتوبار ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

  1. جمع آوری وسایل را زودتر شروع کنید:

10 پیشنهاد سنجاق برای اسباب‌کشی راحت‌تر

جمع آوری وسایل را به روزهای آخر موکول نکنید. هرچقدر دیرتر شروع به کار کنید، کار برایتان سخت‌تر و استرس‌زاتر خواهد شد. از وسایلی که خیلی ازشان استفاده نمی‌کنید، شروع کنید مثلاً وسایل مخصوص فصل مانند لباس‌های زمستانی یا تابستانی. سپس اتاق به اتاق شروع به جمع آوری وسایل دکوری، تابلوهای نقاشی و چیزهایی از این قبیل کنید. اگر سر فرصت جمع آوری و بسته بندی وسایل را شروع کنید، زمان بیشتری را صرف این کار خواهید کرد درنتیجه وسایل با دقت بیشتری جمع و بسته بندی خواهند شد و احتمالاً کمتر در جا به جایی آسیب خواهند دید. اگر خودتان وقت یا حوصلۀ این کار را ندارید، از شرکت‌های خدماتی کمک بگیرید.

  1. هر چیزی را مکتوب در دسترس داشته باشید:

اگر از خدمات شرکت‌های باربری استفاده می‌کنید، بهتر است رسید و نوشته‌ای از هزینه‌های صرف شده و سایر اطلاعات داشته باشید تا سوءتفاهمی رخ ندهد. سوالات خود را از شرکت بپرسید تا از وقوع مشکلات احتمالی جلوگیری کرده باشید.

  1. دربارۀ بیمۀ وسایل و مسائل مالی باربری و اتوبار مطمئن شوید:

از قبل درمورد مسائلی مانند امکان کنسلی و بازپرداخت پول از شرکت سوال کنید. آیا اگر مشکلی برای اثاثیه به وجود بیاید، شرکت باربری گردن می‌گیرد یا نه؟ آیا وسایل تحت پوشش بیمه هستند؟ پاسخ به این سوالات باعث می‌شود تجربۀ بهتری داشته باشید.

  1. آدرس جدید خود را در اختیار باربری و اتوبار بگذارید:

حواستان باشد که آدرس جدید را به شرکت باربری بدهید. هم چنین می‌توانید با مراجعه به سایت و یا مراجعۀ حضوری، نسبت به تعویض آدرس خود در ادارۀ پست اقدام کنید. سایر عضویت‌ها و اشتراکات را می‌توانید با مراجعۀ به سایت‌های مربوطه، در جریان تغییر آدرس خانۀ خود قرار دهید.

  1. قبل از استقرار در منزل جدید، تغییرات مدنظرتان را انجام دهید:

همیشه نقاشی کردن خانۀ خالی و بدون وسیله، راحت‌تر است. اگر می‌توانید قبل از وارد کردن و چیدن وسایل، تغییراتی را که می‌خواهید، در خانۀ جدید پیاده کنید.

  1. روز اسباب‌کشی، قبل از شرکت باربری و اتوبار در محل حضور داشته باشید:

10 پیشنهاد سنجاق برای اسباب‌کشی راحت‌تر

ممکن است کارگران در روز اسباب‌کشی، از شما سوالاتی درمورد اینکه وسایل را در کامیون قرار دهند یا در ماشین، از شما داشته باشند؛ یا اینکه کدام جعبه را در کدام قسمت خانه قرار دهند تا بعداً برای شما چیدمانشان راحت‌تر شود. اگر در آن روز، شخصاً در طول پروسه در محل حضور داشته باشید، اسباب‌کشی راحت‌تر و سریع‌تر پیش می‌رود. در این صورت اثاثیه در محل‌هایی که می‌خواهید قرار می‌گیرند و خیالتان از بابت چیدمان آسوده می‌شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار