تاکنون کرونا جان چند نفر را درجهان گرفت؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۲۰۴۰۰
تاریخ انتشار: 2021 August 20    -    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۱۰ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۱۴۹ نفر رسیده، مرگ چهار میلیون و ۴۱۷ هزار و ۶۰۸ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۱۸۸ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۴۴۹ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
 
 
بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۳۸.۲ میلیون مبتلا و بیش از ۶۴۳ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
 
هند نیز با آمار بیش از ۳۲.۳ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۰.۴ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۵۷۲ هزار و هند با بیش از ۴۳۳ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.
 
بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:
 
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ آمریکا ۳۸,۲۳۱,۷۸۷ ۶۴۳,۱۱۲
۲ هند ۳۲,۳۵۸,۸۲۹ ۴۳۳,۶۲۲
۳ برزیل ۲۰,۴۹۴,۲۱۲ ۵۷۲,۷۳۳
۴ روسیه ۶,۶۸۴,۵۳۱ ۱۷۳,۷۰۰
۵ فرانسه ۶,۵۵۷,۳۵۶ ۱۱۳,۱۰۳
۶ انگلیس ۶,۳۹۲,۱۶۰ ۱۳۱,۳۷۳
۷ ترکیه ۶,۱۵۷,۷۷۲ ۵۳,۸۹۱
۸ آرژانتین ۵,۱۱۶,۸۰۳ ۱۰۹,۸۴۱
۹ کلمبیا ۴,۸۸۰,۵۱۶ ۱۲۳,۹۰۱
۱۰ اسپانیا ۴,۷۵۸,۰۰۳ ۸۳,۰۰۴

ایسنا

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv