عکس روز: وداع با المپیک با ژستی متفاوت
کد خبر: ۲۱۹۶۲۹
تاریخ انتشار: 2021 August 14    -    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها. و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

عکس روز: وداع با المپیک با ژستی متفاوتتابناک باتو ـ با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها. و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

عکس روز: وداع با المپیک با ژستی متفاوت

وداع با المپیک با ژستی متفاوت
ورزشکاران اعزامی به المپیک ۲۰۲۰ رفته‌رفته ژاپن را ترک می‌کنند. اِویتا گریسکناس از تیم ژیمناستیک ریتمیک آمریکا هم همین‌طور. او سفر خود به توکیو را با ژستی متفاوت در برابر دوربین خبرنگاران در فرودگاه به پایان برد؛ ژستی که احتمالا برای این ورزشگاه حرفه‌ای هیچ زحمتی ندارد. بدرود المپیک!

عکس روز: وداع با المپیک با ژستی متفاوت

در جستجوی موطنی جدید
در پی پیشروی‌ طالبان هزاران نفر از شهروندان افغانستان خانه و کاشانه خود را ترک کرده‌اند. هند یکی از مقصد‌های پناهجویان افغان است. در این عکس یکی از محلات در جنوب دهلی نو دیده می‌شود که به طور استعاری به "کابل کوچک" شهرت یافته است. برخی افغان‌ها با زدن رستوران و فروشگاه در این محله می‌کوشند غذا‌ها و محصولات مورد علاقه هموطنان مهاجر خود را عرضه کنند.

عکس روز: وداع با المپیک با ژستی متفاوت

ترکیب ماهی تازه و انرژی خورشیدی
پنل‌های خورشیدی نیاز به مساحت زیادی برای جمع‌آوری انرژی دارند. اما برای پرورش ماهی نیز نیاز به محل مناسب و کافی است. در هایان چین این دو کار با یکدیگر ادغام شده‌اند. بدین ترتیب که پنل‌ها در حوضچه‌های بزرگ پرورش ماهی نصب شده‌اند. اما تکنسین‌ها برای رسیدگی به پنل‌ها باید از قایق استفاده کنند.

عکس روز: وداع با المپیک با ژستی متفاوت

مجسمه چهره سران گروه هفت از پسماندهای الکترونیکی
تندیس سران گروه هفت در شهر استاکپورت بریتانیا نصب شده و جو راش، هنرمند بریتانیایی در ساختن آن از اثر هنری "مانت راشمور" در آمریکا الهام گرفته است. نام تندیس "مانت ریسایکل‌مور" است تا کنایه‌ای باشد از تأثیر پسماندهای الکترونیکی بر اقلیم و پیامدهای زیست‌محیطی تصمیمات سران هفت کشور برتر صنعتی جهان. این تصویر شامل چهره‌های نخست‌وزیران ایتالیا و کانادا، صدراعظم آلمان و رئيس‌جمهور آمریکا است.

عکس روز: وداع با المپیک با ژستی متفاوت

استقبال از المپیک به سبک ژاپنی
گفته می‌شود که بسیاری از ژاپنی‌ها از برگزاری بازی‌های المپیک در توکیو خشنود نیستند. اما از سوی دیگر ورزشکاران و روزنامه‌نگار می‌گویند که مردم ژاپن با گشاده‌رویی و مهربانی از آنان پذیرایی می‌کنند. برای نمونه این زن ژاپنی با نصب پرچم کشورهای مختلف بر کیمونوی خود (لباس سنتی زنان) شادمانی‌اش را از بازی‌های المپیک نشان می‌دهد.

عکس روز: وداع با المپیک با ژستی متفاوت

با لباسی از پر در جشنی مذهبی
به سختی می‌توان قضاوت کرد که آیا این لباس شایسته جشن یادبود فرانسیس قدیس است یا نه. اما مردی که این لباس پری را بر تن دارد قول داده بود در صورتی که از یک عمل جراحی دشوار جان سالم به در برد، برای یک‌بار هم شده این لباس را بر تن کند. در پاراگوئه هر ساله جشنی برای بزرگداشت فرانسیس قدیس برگزار می‌شود، به‌رغم ماهیت مسیحی این مراسم برخی از شرکت‌کنندگان نمادهای بومی و مذهبی را در هم می‌آمیزند.

عکس روز: وداع با المپیک با ژستی متفاوت

جشنواره بالون‌ها در فرانسه
گفته می‌شود که Mondial Air Ballons 2021 بزرگ‌ترین فستیوال پرواز با بالون در جهان است. این فستیوال در هاگویل در فرانسه برگزار شد که بین شهر‌های نانسی و متز قرار دارد. ۳۲۰ بالون رنگارنگ تقریبا همزمان از این نقطه در فرانسه به پرواز درآمدند تا سبکبالی در آسمان را به تصویر بکشند. فستیوال مزبور هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و به مدت ده روز ادامه دارد.

عکس روز: وداع با المپیک با ژستی متفاوت

آزادی از دست‌ رفته
کوبایی‌های تبعیدی در برابر کاخ سفید در واشنگتن تجمع و تظاهرات کرده‌ و از دولت آمریکا خواسته‌اند، سیاست خود در قبال کوبا را با تحولات روز تطبیق دهد. کوبا در این روزها شاهد اعتراضاتی بی‌سابقه بوده است. در این کشور وضعیت دارو و مایحتاج عمومی روز به روز بدتر می‌شود و همه‌گیری کرونا به وخامت اوضاع دامن زده است. حکومت کوبا با خشونت و بازداشت با معترضان برخورد کرده است.

عکس روز: وداع با المپیک با ژستی متفاوت

شاهدان خاموش مهلکه پناهجویی
معلوم نیست که سرنشینان این قایق‌ها به مقصد رسیده‌اند یا نه. دار و ندارشان را می‌دهند تا با قایق‌های اغلب ابتدایی و ناایمن خود را از فرانسه به بریتانیا برسانند. کانال مانش حالا که ۷ ماهی از سال ۲۰۲۱ می‌گذرد به اندازه کل سال گذشته شاهد عبور خطرناک این پناهجویان بوده است. رقمشان شاید تا پایان سال به ۲۰ هزار نفر برسد، اگر زنده سر از مقصد دربیاورند.

عکس روز: وداع با المپیک با ژستی متفاوت

پهپاد مسافربری
این تصویری از وسیله‌ای نقلیه نیست که در فیلم‌های علمی‌تخیلی به کار رفته باشد. "سیتی ایرباس" که ۲۳۰۰ کیلو وزن دارد، واقعی است و محصول مشترک ایرباس و زیمنس. این تاکسی هوایی که پهپادی مسافربر محسوب می‌شود، در حال حاضر دوران آزمایشی را می‌گذارند. "سیتی ایرباس" به‌طور عمودی بلند می‌شود و فرود می‌آید و در درازمدت نیز قرار است بدون خلبان حرکت کند.

عکس روز: وداع با المپیک با ژستی متفاوت

خداحافظی "دختر بادپای ایران" از المپیک توکیو
فرزانه فصیحی، دونده دوی صد متر که به "دختر بادپای ایران" شهرت دارد، تنها نماینده زن از ایران در رشته دو ومیدانی در المپیک توکیو بود. او پس از موفقیت در دوره پیش‌مقدماتی به مرحله مقدماتی رسید، اما در این مرحله در رتبه هشتم جای گرفت و از ادامه رقابت‌های المپیک بازماند. زنان دونده ایران باید با پوشش کامل در مسابقات حاضر شوند. سنگینی و محدودیت این پوشش در راندمان و نتیجه رقابت ورزشکار بی‌تاثیر نیست.

عکس روز: وداع با المپیک با ژستی متفاوت

روبات‌ها سالن بسکتبال را فتح می‌کنند
چه کسی بهترین بسکتبالیست تاریخ به شمار می‌آید؟ مایکل جردن؟ لبران جیمز؟ در مسابقات المپیک توکیو اما "نوع" کاملا دیگری نقش‌آفرین اصلی میدان است و توانایی خود را به نمایش می‌گذارد. این روبات یک چشمی می‌تواند همچون استفن کری در بهترین دوران زندگی‌اش بدون هیچ مشکلی هر پرتاب سه امتیازی را به ثمر رساند.

عکس روز: وداع با المپیک با ژستی متفاوت

وقتی تعادل از دست می‌رود
فاصله امری نسبی‌ است. حتی ۱۰۰ متر نیز می‌تواند فاصله‌ای بس طولانی و خطرناک باشد، بخصوص زمانی که شما بر روی نوار یا طنابی چندسانتی‌متری و در هوای آزاد هستید. در این عکس ورزشکاری در جمهوری چک می‌خواسته مهارت خود در "اسلک لاین" به نمایش بگذارد که البته در این‌کار موفق نبوده است. او در ارتفاع ۵۰ متری این ناکامی را تجربه کرد. آنجایی که تعادل از دست می‌رود اهمیت کمربند ایمنی تازه فهمیده می‌شود.

عکس روز: وداع با المپیک با ژستی متفاوت

آب‌تنی با گاومیش‌ها
دمای هوا در عراق در این روزها به حدود ۴۵ درجه سانتیگراد رسیده است. این کودکان برای رهایی از گرمای سوزان در رود دیاله آبتنی می‌کنند. دیاله به دجله می‌ریزد. کودکان از گاومیش‌هایی که برای خنک‌شدن تن به آب زده‌اند، به عنوان سکوی پرش استفاده می‌کنند.

عکس روز: وداع با المپیک با ژستی متفاوت

دایره اسرارآمیز در گندم‌زار
این اولین بار نیست که دایره‌ای در مزارع گندم در ایالت بایرن مشاهده می‌شود. در سال ۲۰۲۰ نیز در ۳۰ کیلومتری همین منطقه در نزدیکی دریاچه "آمر" نیز چنین دایره‌ای برای دومین بار دیده شده بود. در سال ۲۰۱۴ نیز دایره مشابه‌ای در مزرعه‌ای دیگر کشف شده بود. آیا این نقش‌ها اتفاقی هستند یا پیامی خاص برای ما دارند؟ هنوز روشن نیست که چه کسی طراح و خالق این نقش‌ها در مزارع گندم است.

عکس روز: وداع با المپیک با ژستی متفاوت

جشن رنگ‌ها در تبت
قبایل کوچ‌نشین در تبت فرصت‌ کمی برای ملاقات با بستگان و دوستان را دارند. این قبایل هر ساله در اوایل ماه اوت زمانی که گل‌ها شکوفه می‌دهند، با برپایی جشن در منطقه‌ای جمع می‌شوند و دیدارها را تازه می‌کنند. اوج این مراسم مسابقه اسب‌سواری است که در آن مردان مهارت‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

عکس روز: وداع با المپیک با ژستی متفاوت

سرنوشت نامعلوم کلیسای سنگی لالی‌بلا
جنگجویان منطقه تیگرای با حمله به ناحیه امهارا کلیسای سنگی لالی‌بلا را تصرف کردند. این کلیسا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. کلیسای لالی‌بلا در قرن ۱۲ میلادی ساخته شده و یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها برای پیروان کلیسای ارتدوکس اتیوپی به شمار می‌آید. آمریکا به طرف‌های درگیر هشدار داده که از تخریب آثار باستانی خودداری کنند.

عکس روز: وداع با المپیک با ژستی متفاوت

 

جشن قایق‌های بادبانی بر روی آب
قایق‌های بادبانی از کشورهای همسایه در وارنه‌مونده آلمان گرد هم می‌آیند تا جشنی بزرگ را برگزار کنند. وارنه‌مونده که دروازه ورودی شهر روستوک است در دریای بالتیک قرار دارد. به‌رغم پاندمی کرونا صدها قایق بادبانی که برخی بسیار قدیمی هستند بندرگاه شهر را تسخیر می‌کنند. بیش از ۱۵ هزار نفر در این جشن سالانه شرکت می‌کنند.

 

عکس روز: وداع با المپیک با ژستی متفاوت

گریز از طالبان
طالبان همچنان در حال ادامه پیشروی‌های خود برای به تصرف درآوردن شهرهای بیشتر افغانستان است و درگیری‌ها میان این گروه و نیروهای دولتی شدت یافته‌اند. اعضای این خانواده اهل هرات اندک دارایی‌ خود را جمع کرده و برای یافتن سرپناهی به دور از گلوله و خمپاره، ترک خانه و کاشانه کرده است.

منبع: dw.com

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار