پیامک انبوه چیست و نحوه ارسال آن چگونه است؟
کد خبر: ۲۱۷۲۰۹
تاریخ انتشار: 2021 July 16    -    ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
وفق مصوبه ۲۱ شورای عالی فضای مجازی و مصوبه ۳-۲۷۰ کمیسون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال پیامک انبوه از شماره شخصی تخلف محسوب می‌گردد. در صورت ارسال اینگونه پیامک ها، پیامک خروجی شما مسدود می‌گردد.

پیامک انبوه چیست و نحوه ارسال آن چگونه است؟

احتمالا شما هم پیام زیر را دریافت کرده اید:

"مشترک گرامی.

وفق مصوبه ۲۱ شورای عالی فضای مجازی و مصوبه ۳-۲۷۰ کمیسون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال پیامک انبوه از شماره شخصی تخلف محسوب می‌گردد. در صورت ارسال اینگونه پیامک ها، پیامک خروجی شما مسدود می‌گردد.

با تشکر"

منظور پیام فوق آن است که از خط شخصی خود ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی انجام ندهید و به جای آن از پنل اس ام اس استفاده نمایید. برای روشن شدن موضوع بر روی عبارت پنل اس ام اس آبی رنگ کلیک نمایید:

پنل اس ام اس

احتمالا زمانیکه شما دغدغه‌ی معرفی محصولات، سرویس و یا خدمات خود را به افراد مختلف داشته اید و به دنبال بهترین و نوین‌ترین شیوه‌ی بازاریابی بوده اید، با کلمه‌ی "ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی" برخورد کرده اید و گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار گرفته که باعث سردرگمی شما شده است. اما دلیلی ندارد که این موضوع را پیچیده کنیم. ما در اینجا هستیم تا با توضیحات مختصر و مفید مسئله را ساده‌تر کنیم و کمک کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرید.

پیامک انبوه چیست؟

یکی از تاثیر گذارترین روش‌های بازاریابی، ارسال اس ام اس تبلیغاتی به انبوهی از مخاطبان از طریق بستری نرم افزاری است. بدین منظور می‌توانید به بانک‌های شماره موبایل پنل پیامکی ارسال انجام دهید و یا اینکه به شماره‌های جمع آوری شده توسط دستگاه ذخیره شماره تماس مشتریان ارسال اس ام اس انبوه انجام دهید.
ارسال پیامک انبوه چگونه کار می‌کند؟

جهت ارسال و دریافت پیام کوتاه به صورت انبوه (Bulk)، نرم افزاری موردنیاز است. این نرم افزار می‌تواند تحت وب به صورت آنلاین داخل یک وب سایت باشد که کاربر با داشتن یک حساب کاربری از آن استفاده کند یا یک نرم افزار تحت سیستم عامل باشد که در هر صورت نیازمند اتصال به اینترنت است.

نام این نرم افزار‌های تحت وب برای ارسال پیامک و دریافت آن، پنل اس ام اس است [پنل اس ام اس چیست]. این بستر نرم افزاری به کاربران امکان می‌دهد در داخل سایت تعداد زیادی شماره تلفن همراه ذخیره کنند و این شماره‌های تلفن را می‌توان به روش‌های مختلف جهت ارسال پیامک انبوه مدیریت کرد. اکثر سامانه‌های پیامکی اجازه آپلود لیست شماره‌های تلفن همراه را با استفاده از یک فایل متنی یا فایل CSV می‌دهند.

پیامک انبوه چیست و نحوه ارسال آن چگونه است؟

برخی از سامانه‌های پیامکی پیشرفته همچون همکاران اس ام اس می‌توانند به طور خودکار هر شماره تکراری را حذف کرده و انواع ابزار و سرویس‌های متنوع مدیریت و نحوه نمایش اعتبار هزینه‌های ارسال انبوه پیامک را از طریق سامانه پیامکی به اطلاع شما برسانند. با استفاده از ویژگی‌های پیشرفته نرم افزاری، می‌توان برنامه‌های ارسال پیامک‌ها را در زمان‌های خاص و یا روزانه ارسال کرد و پیامک انبوه یا (bulk) را می‌توان در شبکه‌های تلفن همراه ملی و بین المللی ارسال کرد.

مزایا ارسال پیامک انبوه

هدف دیده شدن پیامک تبلیغاتی است و برای رسیدن به آن چه چیزی بهتر از ارسال پیامک انبوه!

بهتر است بدانیم، ۸۸ درصد از پیامک‌های انبوه ارسال شده توسط گیرندگان این نوع از پیام‌ها دیده می‌شود و اگر پیامک تبلیغاتی شما شامل پیشنهاد‌های خاص و جدید باشد باعث برانگیخته شدن حس کنجکاوی مخاطب و پیگیری پیامک تبلیغاتی می‌شود [پیامک تبلیغاتی چیست].
وقت و هزینه برای هر بیزینسی، چه آنکه نوپاست و یا حتی آنکه مدت هاست مشغول به کاراست اهمیت زیادی دارد.

اینکه بتوانید در مدت زمان اندک صدای کسب و کارتان را به گوش مخاطبان برسانید و در این راه هزینه‌ی مقرون به صرفه‌ای داشته باشید برگ برنده‌ای برای شما خواهد بود که ارسال اس ام اس انبوه می‌تواند این زمینه را برای شما فراهم کند.

هدفمند بودن سرویس ارسال پیامک انبوه

از جمله مزیت‌های ارسال پیامک انبوه از طریق پنل پیامکی آن است که می‌توانید با جداسازی مخاطبان براساس شغل سن، جنسیت، منطقه و یا صنف خاص به اثر گذاری هر چه بهتر این نوع از پیامک‌های تبلیغاتی کمک کند.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از افراد امروزه از تلفن همراه استفاده می‌کنند و این حجم روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود؛ لذا ارسال و دریافت پیامک هم از این قاعده مستثنی نیست و ارسال اس ام اس انبوه می‌تواند حجم زیادی از مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد.

لازم به ذکر است شما با داشتن آمار پیامک‌های انبوه ارسالی می‌توانید به تحلیل آن‌ها بپردازید و با توجه به بازخورد‌های موجود راهکار‌های مناسبی را اتخاذ کنید.

 

خب، تا اینجا با ارسال اس ام اس انبوه، اینکه چگونه کار می‌کند و چه مزیت‌هایی را دارد آشنا شدیم. اما پی بردن به اینکه هدفتان را از ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه چیست و چرا برای ارسال پیامک تبلیغاتی از این نوع سرویس می‌خواهید استفاده کنید مهم است.

هدف از ارسال پیامک انبوه

معمولا مخاطبان این نوع سرویس ارسال پیامک، به دنبال این اهداف هستند:

- فروش و بازاریابی

- اطلاع رسانی

- نظرسنجی
فروش و بازاریابی از طریق پنل پیامکی

اس ام اس تبلیغاتی عموما نامی است که به پیامک‌های انبوهی که در حوزه‌ی فروش و بازاریابی ارسال می‌شوند تعلق می‌گیرد. اس ام اس تبلیغاتی در این حوزه به دو دسته تقسیم بندی می‌شود:

دسته‌ی اول: ارسال اس ام اس تبلیغاتی به تمام افراد

در این حالت مخاطب ما عموم مردم است و پیامک تبلیغاتی ارسال شده بیشتر جنبه‌ی معرفی محصولات، خدمات و یا بیزینس را دارد.

دسته‌ی دوم: ارسال اس ام اس تبلیغاتی به افراد خاص از گروه

در این حالت ما با شناسایی بازار هدف مورد نظر، اس ام اس تبلیغاتی خود را هدفمند ارسال می‌کنیم. چون ارسال هوشمندانه‌ای را طبق معیار‌های مشخص انجام می‌دهیم، صد در صد نتایج مطلوب تری را دریافت خواهیم کرد.

اطلاع رسانی

اطلاع رسانی می‌تواند به شیوه‌های گوناگون وجود داشته باشد: بیلبورد، تراکت، روزنامه و مجله، صدا و سیما و هم چنین اطلاع رسانی از طریق پیامک از این جمله اند. با این حال اطلاع رسانی از نوع اس ام اس دارای مزیت‌هایی است که اگر بیشتر از سایرین نباشد کمتر هم نیست.

اطلاع رسانی در قالب بیلبورد‌ها علاوه بر اینکه دارای هزینه‌های گزافی است که هر شرکت و استارتاپ نوپایی از عهده آن بر نمی‌آید، نیازمند مکان یابی مناسب نصب، صرف زمان زیاد و نیز طراحی گرافیکی حرفه‌ای است. چالش‌هایی که می‌تواند از بازدهی مطلوب بکاهد و ما را از نتایج دلخواه دور کند. در مقابل اطلاع رسانی در قالب اس ام اس انبوه نه تنها دارای هزینه‌ای کمتر از سایرین است بلکه سایر موانعی که در اطلاع رسانی بیلبوردی با آن مواجه هستیم را هم ندارد.

همانطور که گفته شد و امروزه به عینه آن را در زندگی خودمان هم می‌بینم، حضور پر رنگ گوشی‌های هوشمند است. تنها یک نوتیفیکیشن پیامک لازم است تا ما را به سمت تلفن همراه کشانده و شروع به خواندن پیام کنیم.

نظر سنجی

پیامک انبوه در این حوزه بیشتر به دنبال گرفتن فیدبک از جانب مشتریان است و کمتر جنبه‌ی تبلیغاتی دارد. استفاده از اس ام اس انبوه برای نظر سنجی حس اعتماد را به مخاطب می‌دهد. اینکه نظرات او برای شما مهم است و همینطور شما برای بهبود هر چه بهتر محصول در تلاشید.

پیامک انبوه چیست و نحوه ارسال آن چگونه است؟

نکات حرفه ای برای بازاریابی اس ام اس انبوه

در ادامه قصد داریم به معرفی ۴ نکته حرفه‌ای برای بازاریابی اس ام اس انبوه بپردازیم. این نکات در کمتر جایی به آن اشاره شده و بکارگیری آن در پیشبرد اهداف شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
استفاده فرستنده از یک شناسه منحصربفرد به منظور افزایش تعامل

به منظور شناخت فوری برند توسط مخاطبان از یک شناسه منحصربفرد استفاده کنید. با این کار گیرندگان وقتی پیامی را دریافت می‌کنند که از طرف برند شماست آن را سریع باز می‌کنند. این امر موجب افزایش نرخ باز شدن پیام‌های شما در دفعات بعدی می‌شود.

نظارت بی وقفه بر کمیپن پیامکی انبوه

کمپین پیامکی انبوه خود را بی وقفه نظارت کنید. اثربخشی و تعامل فردی گیرندگان را تجزیه و تحلیل کنید. برای فعالیت‌های هدفگذاری مجدد شما، برنامه ریزی‌های هدفمند جدید، برقراری ارتباطات بیشتر و بیشتر مطابق با سلایق مخاطبان شما مفید خواهد بود.

محتوای پیام خود را غنی کنید

محتوای پیام خود را با نمونه متن پیامک تبلیغاتی ارائه شده غنی کنید و محصولات و خدمات خود را زنده کنید! استفاده از تصاویر و فیلم‌ها با کیفیت بالا، روشی ایده آل برای افزایش درگیر کردن مخاطبان و نمایش کامل محصولات و خدمات شماست.

چند کانال بازاریابی انتخاب کنید

کمپین‌های بازاریابی ایمیل خود را با ادغام در بازاریابی پیام کوتاه قوی‌تر کنید و ببینید نرخ باز شدن ایمیل شما بالا می‌رود و از افزایش تعامل کانال‌ها لذت می‌برید. برای گیرندگان ایمیل خود پیامک ارسال کنید تا به آن‌ها اطلاع دهید که یک پیشنهاد منحصر بفرد یا تبلیغی در صندوق ورودی منتظر آنهاست و ببینید عملکرد کمپین شما به سطح بعدی رفته و از سطح بالای نرخ بازگشت سرمایه (ROI) لذت ببرید!

در این مقاله سعی شد تا از یکی از روش‌های بازاریابی یعنی ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی به نحوه صحیح صحبت شود. تا شما دارندگان کسب و کار، محصولات و سرویس‌های کاربردی به طریقی درست به معرفی و تبلیغات بپردازید و با اتکا به دانش و آگاهی تصمیمات لازم را بگیرید.

اگر شما قصد استفاده از قابلیت‌های شگفت انگیز ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی را دارید، کافیست با خرید پنل اس ام اس و فعال کردن هر یک از پنل‌های مورد نظر خود به راحتی ارسال اس ام اس انبوه انجام دهید.

همکاران اس ام اس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار