توصیه‌های سنجاق برای اسباب‌کشی
کد خبر: ۲۱۷۰۱۹
تاریخ انتشار: 2021 July 13    -    ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

وقتی نوبت به اسباب کشی می‌رسد، انقدر کار بر سر افراد می‌ریزد که یکی از بهترین تصمیم‌ها، استخدام و کمک گرفتن از شرکت‌های باربری است. شما می‌توانید از خدمات مختلفی که این شرکت‌ها ارائه می‌دهند، استفاده کنید. نظیر جمع آوری و بسته بندی کل وسایل و یا فقط قسمتی از آن. اگر از نظر مالی در مضیقه نیستید، می‌توانید از خدمات حرفه‌ای نظیر جمع آوری و هم چنین باز کردن جعبه‌ها و چیدن وسایل استفاده کنید. قبل از هرکاری، میزان انرژی و زمانی را که صرف این پروسه خواهید کرد با هزینۀ و قیمت خدمات باربری مقایسه کنید تا بتوانید تصمیم درستی مبنی بر استخدام کارگر یا انجام تمام کارها توسط خودتان بگیرید.

توصیه‌های سنجاق برای اسباب‌کشی

ارزیابی خانه قبل از اسباب‌کشی :

در صورتی که قصد استفاده از خدمات شرکت‌های باربری را دارید، این شرکت‌ها ابتدا یک ارزیاب به محل می‌فرستند تا جزئیات خانه و وسایل شما را بررسی کند. آن‌ها لیستی از وسایلی که نیاز به بسته بندی شدن دارند نظیر مبلمان و اثاثیه، محتویات کابینت‌ها و کشوهای آشپزخانه تهیه می‌کنند. این روش نه تنها هزینۀ باربری را تخمین می‌زند بلکه مشخص می‌کند کدام وسایل از ارزش بیشتری برخوردارند و باید با دقت بسته بندی و حمل شوند. 

اشیای قیمتی مانند مدارک، آثار هنری و جواهرات به دقت ارزیابی می‌شوند تا بهترین روش حمل و بسته بندی برای آن‌ها در نظر گرفته شود. در نهایت این اشیا جداگانه بسته بندی می‌شوند تا شما آن‌ها را همراه به خود به مکان جدید ببرید. این وسایل با وسایل درون کامیون در یک جا قرار نمی‌گیرند تا احتمال گم شدنشان به حداقل برسد.

بسته بندی همۀ وسایل:

توصیه‌های سنجاق برای اسباب‌کشی

کارگران مخصوص بسته بندی، با دقت تمامی وسایل را در پوشش‌های ضدضربه بسته بندی می کنند تا حین حمل و نقل آسیب نبینند. قاب عکس و نقاشی از روی دیوارها جمع و فرش‌ها لوله می‌شوند تا برای جا به جایی آماده باشند. تمامی جعبه‌ها با توجه به مکان قرارگیری، برچسب زده می‌شوند تا پروسۀ قرارگیری آن‌ها در خانۀ جدید راحت‌تر صورت بگیرد.

معمولاً شرکت مربوطه زمان و هزینۀ تخمین زده شده را به شما اعلام خواهد کرد. به طور کلی این پروسه در یک روز کاری صورت می‌گیرد و با توجه به زمان صرف شده در این کار، قیمت نهایی به شما اعلام می‌شود. اگر برای اسباب کشی عجله دارید، از افراد بیشتری برای بسته بندی و جا به جایی بهره می‌گیرند و همین امر هزینه را بیشتر می‌کند. قبل از ورود کارگران و شروع کار، حتماً کودکان و حیوانات خانگی خود را نزد افراد مراقب و یا دوست و آشنا بگذارید تا در حین کار، مزاحم نباشند.

مسئلۀ اصلی اینجاست که آیا استخدام کارگر برای جا به جایی و بسته بندی می‌ارزد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال بایستی عوامل متعددی را در نظر بگیرید. مثلاً اگر برای بسته بندی نیاز داشته باشید که دو هفته از کار بیفتید و مرخصی بگیرید، پس عقلانی است که با صرف هزینه‌ای از افراد مشغول در این زمینه کمک بگیرید. بسته بندی وسایل علاوه بر زمان، نیازمند صرف هزینه‌هایی نظیر خرید وسایل مخصوص برای بسته بندی و غیره است و خود پروسۀ آماده سازی، هزینه‌بر می‌شود. دقت کنید که اگر مایلید خودتان دست به کار شوید، باید با برنامه ریزی دقیق این کار را انجام دهید. مثلاً ابتدا وسایلی را جمع کنید که اقلا تا هفتۀ بعد به آن‌ها نیاز نخواهید داشت. بسیاری از شرکت‌های خدماتی بسته بندی را در یک روز انجام می‌دهند و همین امر اعصاب شما را راحت می‌کند! و لازم نیست که روزها بین جعبه‌های مختلف زندگی کنید!

بسته بندی تنها یک سری از وسایل در اسباب کشی:

توصیه‌های سنجاق برای اسباب‌کشی

اگر بودجۀ کافی برای استخدام کارگر برای بسته بندی تمام وسایلتان را ندارید، می‌توانید از خدمات دیگری استفاده کنید. این خدمات شامل بسته بندی وسایلی نظیر وسایل شکستنی، آثار هنری، آینه و سایر وسایل ارزشمند می‌شود. مانند خدمات کامل، ابتدا یک ارزیاب به منزل شما فرستاده می‌شود و بعد از ارزیابی وسایل، قیمت نهایی را به شما اعلام می‌کند. از دیگر وسایلی که نیاز به دقت در حین بسته بندی و جا به جایی دارد، می‌توان به لوستر، عتیقه‌جات، ظروف چینی، آثار هنری نفیس و اثاثیۀ شکستنی اشاره کرد. به نظر کاملاً می‌ارزد که هزینۀ اضافی در قبال سالم رسیدن وسایل ارزشمندتان صرف کنید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت باربری و اتوبار را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن بهترین شرکتهای باربری و اتوبار در شمال تهران باشید می‌توانید سفارش برای کامیون بار ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

جابه‌جایی لوازم خانگی در اسباب‌کشی:

لوازم خانگی معمولاً نیاز به افراد متخصص برای جا به جایی و حمل و نقل دارند. بسیاری از شرکت‌های خدماتی این سرویس را به شما ارائه می‌دهند و کارگرانی مخصوص جا به جایی یخچال، گاز، خشک کن‌ها و ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی دارند. اگر این وسایل قبل از جا به جایی، به خوبی بسته بندی نشوند، شرکت‌های باربری مسئولیتی در قبال کار نکردنشان در خانۀ جدید ندارند پس حواستان به بسته بندی لوازم خانگی باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار