بیوگرافی کامل نفیسه روشن
کد خبر: ۲۱۵۶۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 June 28    -    ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵

بیوگرافی کامل نفیسه روشن

بیوگرافی کامل نفیسه روشننفیسه روشن بازیگر سینما و تلویزیون، متولد ۱۳۶۱/۲/۱۳ در تهران است. او فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی است. کار تئاتر را از کودکی در مدرسه شروع کرد و با بازی در نمایش به سوی سعادت از آموزش و پروش تقدیرنامه دریافت کرد. نفیسه روشن بازیگری را به صورت حرفه‌ای با بازی در سریال روزهای به یادماندنی به کارگردانی همایون شهنواز در سال ۱۳۸۱ شروع کرد که این سریال از شبکه یک سیما پخش شد. او مسیر بازیگر شدنش را چنین تشریح کرد: من ابتدا در کلاس های بازیگری آقای سمندریان شرکت کردم، چون دوست داشتم الفبای همه چیز را بدانم. برادرم چون کارگردان بود در این راه کمک بسیار زیادی به من می‌کرد و کتاب‌‎‌های مختلفی را درباره بازیگری به من پیشنهاد می‌داد.

نفیسه روشن اولین فرزند خانواده است، او دو برادر کوچک تر هم دارد که یکی از آنها کارگردان سینماست. نفیسه روشن می‌گوید من از همان کودکی به بازیگری علاقه‌مند بودم و زمانی که تصمیم گرفتم بازیگر شوم خانواده ام نه تنها جلوی من را نگرفتند بلکه مشوق من نیز در این راه بودند. او در سال ۱۳۹۱ با آقایی به نام بهنام که خلبان بود ازدواج کرد ولی هنوز خبری از بچه دار شدن آنها نیست. از علایق او می‌توان به سوارکاری، تیراندازی، ماشین سواری اشاره کرد. روشن در رشته‌های تیراندازی و سوارکاری حرفه‌ای است، گاهی اوقات برای تفریح به پیست رالی می‌رود، مدتی هم فوتبال و تنیس روی میز بازی می‌کرده است. وی جزو بازیگران نترس و شجاع سینمای ایران به حساب می آید، سلفی های زیادی با حیوانات اهلی و وحشی دارد، روشن علاقه خاصی به حیوانات دارد و در تشریح دلیل این علاقمندی می گوید: من و خانواده ام در زمان جنگ در بوشهر زندگی می‌کردیم و آنجا به قدری با حیواناتی مثل روباه، سمور، مار و... روبرو شده بودم که دیگر از حیوانات هراسی نداشته و ندارم. او علاوه بر بازیگری درصنعت مد نیز فعالیت دارد و با شرکت های بزرگی برای تبلیغات محصولاتشان همکاری می کند، روشن پُزر لباس عروس، لوازم آرایشی، مانتو، شال و روسری است. او درباره شخصیت خود می گوید من بسیار شیطنت می کردم بطوریکه از دیوار راست بالا می رفتم، شیطنت هایم پسرانه بود و جالب اینکه اسباب بازی هایم نیز پسرانه بودند، هر کس که من را می دید می گفت تو مثل پسرها هستی، راست هم می گفت من واقعا شبیه پسرها بودم، یکی دیگر از صفات من در کودکی حیوان آزاریم بود مثلا گنجشک ها را با تیر کمان می زدم و یا سبیل گربه ها را با قیچی می بریدم چون یکبار یکی از آنها جوجه من را خورد، مادرم همیشه برای من جوجه می خرید و من طناب به گردن آنها می انداختم و به گردش می بردم. در یک بازه زمانی اخباری درباره طلاق نفیسه روشن و همسرش در فضای مجازی منتشر شد که روشن آن را تکذیب کرد و گفت من این موضوع را به صورت جدی از دستگاه های قضایی پیگیری خواهم کرد، طلاق برای زن بد نیست ولی من دوست ندارم کسی در زندگی شخصیم دخالت کند. یکی از آرزوهای او گرفتن سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر است.

بیوگرافی کامل نفیسه روشن

فعالیت های سینما و تلویزیون او عبارتند از: بازی در سریال های روزهای به یادماندنی به کارگردانی همایون شهنواز (۱۳۸۱)، تب سرد به کارگردانی علیرضا افخمی (۱۳۸۲)، کمکم کن به کارگردانی قاسم جعفری (۱۳۸۳)، روزگار قریب به کارگردانی کیانوش عیاری (۱۳۸۳)، خوش رکاب به کارگردانی علی شاه حاتمی (۱۳۸۴)، باران بهاری به کارگردانی مسعود رشیدی (۱۳۸۴)، کلانتر به کارگردانی محسن شاه محمدی (۱۳۸۴)، سال های برف و بنفشه به کارگردانی سعید سلطانی (۱۳۸۵)، اغما به کارگردانی سیروس مقدم (۱۳۸۶)، مثل هیچکس به کارگردانی عبدالحسن برزیده (۱۳۸۷)، ماه عسل به کارگردانی شاهد احمدلو (۱۳۸۸)، ساختمان ۸۵ به کارگردانی مهدی فخیم زاده (۱۳۸۹)، دار و ندار به کارگردانی مسعود ده نمکی (۱۳۸۹)، پنج کیلومتر تا بهشت به کارگردانی علیرضا افخمی (۱۳۹۰)، زمانی برای عاشقی به کارگردانی محمد حسین لطیفی (۱۳۹۲)، برابر با اصل به کارگردانی جلال الدین دری (۱۳۹۳) و بازی در فیلم های شاخه گلی برای عروس به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی (۱۳۸۳)، آوای زمین به کارگردانی مهرداد خوشبخت (۱۳۸۴)، مسافر به کارگردانی محمد دستگردی (۱۳۸۴)، مادر زن سلام به کارگردانی خسرو ملکان (۱۳۸۵)، ماموریت بهار به کارگردانی حسن لفافیان (۱۳۸۶)، چند متر آن طرف‌تر به کارگردانی فریدون فرهودی (۱۳۸۶)، این پرونده مختومه نیست به کارگردانی مهرداد خوشبخت (۱۳۸۶)، کابوس به کارگردانی سیروس مقدم (۱۳۸۷)، پیوند به کارگردانی سعید عالم زاده (۱۳۸۷)، سرگرد به کارگردانی کاظم معصومی (۱۳۸۷)، یازده و هفت دقیقه به کارگردانی رضا حسنی (۱۳۸۸)، ول کن دستمو به کارگردانی مجتبی چراغعلی(۱۳۸۸)،انسان ها به کارگردانی محسن توکلی (۱۳۸۹)، چک به کارگردانی کاظم راست گفتار (۱۳۹۰). فعالیت های او در شبکه خانگی عبارتند از: نفر دهم به کارگردانی محمد جواد کاسه ساز (۱۳۸۸)، الم شنگه به کارگردانی حسن قناعت (۱۳۸۹)، آقای زرنگ به کارگردانی اکبر صادقی (۱۳۸۹)، کات کلانتری به کارگردانی علی میری رامشه (۱۳۹۰)، تهران دربست به کارگردانی سپهر محمدی (۱۳۹۴)، مانکن به کارگردانی حسین سهیلی زاده (۱۳۹۸).


نفیسه روشن درباره تغییر رشته اصلی‌‌اش به بازیگری گفت: من از کودکی عاشق بازیگری بودم ولی پدرم همیشه می‌گفت مثل دکتر اصفهانی باش، او هم یک دکتر خوب و هم یک خواننده خوب است، تو هم می‌توانی هم یک بازیگر خوب و هم یک وکیل خوب باشی، اگر یک روزی در بازیگری به مشکل برخوردی می‌توانی با تحصیلات خود شغل دیگری را انتخاب کنی و از آن راه، کسب درآمد کنی.

نفیسه روشن درباره خطرات و سختی های شغل همسرش می‌گوید: بعضی از وقت ها به او نیاز دارم و دوست دارم که کنارم باشد ولی نیست مثل همین عید امسال که من سفره هفت سین را با کلی وسواس چیدم ولی او کنارم نبود، اگر از او هم بپرسی او هم همین جواب را خواهد داد که زمانی که من هستم خانمم نیست و زمانی که خانمم هست من نیستم، داستان زندگی ما داستان یکی بود، یکی نبود اول قصه‌هاست ولی به خاطر عشق و علاقه‌ای که به هم داریم با این سختی‌ها و مشکلات کنار هم زندگی می‌کنیم و به هم آرامش می‌دهیم.

او درباره باند بازی در سینما و تلویزیون گفت:من برای بازی در نقش اول دو فیلم قرارداد بستم ولی بعد از مدتی متوجه شدم که من از آن فیلم حذف شده ام، بعدها فهمیدم که یک خانم نقش من را چند صدمیلیون تومان خریده است.

بیوگرافی کامل نفیسه روشن

فیلم سینمایی
سال نام فیلم کارگردان نقش
۱۳۹۷ با تو می‌مانم محمدرضا یکانی
۱۳۹۶ لازانیا حسین قناعت سحر
تخته گاز محمد آهنگرانی دکتر روانشناس
۱۳۹۵ زیر سقف دودی پوران درخشنده آرایشگر
۱۳۹۵ مایا ببر مازندران هادی رحیمی خواص
۱۳۹۴ باران تابستانی رضا محمدی
۱۳۹۴ در راه خانه عروس افشین صادقی
۱۳۹۴ پلکان مرگ عباس مرادیان
۱۳۹۳ پاشنه بلند ۲ محسن منشی زاده سحر
۱۳۹۳ بلوف ۲۰۱۴ محسن درمنش
۱۳۹۲ تتل و راز صندوقچه وحید گلستان
۱۳۹۱ شاه دزد سید محسن میرحسینی
۱۳۹۰ گنجشک و قناری رحیم بهبودی فر اکرم
۱۳۸۹ چک کاظم راست‌گفتار نسترن
۱۳۸۹ آقای زرنگ اکبر صادقی آرزو
۱۳۸۸ انسان‌ها محسن توکلی رؤیا
نفر دهم محمدجواد کاسه ساز بهاره
ول کن دستمو مجتبی چراغعلی
کات کلانتری علی میری رامشه
۱۳۸۷ مامان بریم خواستگاری محمدرضا آلادین
۱۳۸۴ مادر زن سلام خسرو ملکان


مجموعه تلویزیونی
سال نام مجموعه کارگردان توضیحات پخش
۱۳۸۱ روزهای بیاد ماندنی همایون شهنواز، تورج منصوری شبکه ۱
۱۳۸۲ فقط به خاطر تو اکبر منصور فلاح شبکه ۳

۲۵ قسمت پخش در ماه رمضان
۱۳۸۳ کمکم کن قاسم جعفری شبکه ۲

۳۰ قسمت پخش در ماه رمضان
۱۳۸۳ تب سرد علیرضا افخمی شبکه ۳

۲۴ قسمت
۱۳۸۳ غریبانه قاسم جعفری شبکه تهران

۱۳ قسمت
۱۳۸۳ مردان کوچک اکبر منصور فلاح شبکه ۲

۲۹ قسمت
۱۳۸۳ خوش غیرت علی شاه حاتمی شبکه ۱

۱۴ قسمت پخش در نوروز ۸۴
۱۳۸۴ او یک فرشته بود علیرضا افخمی شبکه ۲

۲۸ قسمت پخش در ماه رمضان
۱۳۸۴ کلانتری ۹۹ سعید عالم زاده شبکه تهران

۶۰ قسمت
۱۳۸۴ مسافری از گرونگول مرتضی متولی شبکه ۲

۱۳ قسمت کودک و نوجوان
۱۳۸۴ کلانتر ۲ محسن شاه محمدی شبکه ۱

۱۷ قسمت اپیزود مسافر خوشبختی
۱۳۸۵ باران بهاری مسعود رشیدی شبکه ۱

۱۳ قسمت
۱۳۸۵ بایرام مسعود نوابی شبکه ۱

۱۵ قسمت پخش در نوروز
۱۳۸۵ سالهای برف و بنفشه سعید سلطانی شبکه ۳

۲۰ قسمت
۱۳۸۶ اغما سیروس مقدم شبکه ۱

۳۰ قسمت پخش در ماه رمضان
۱۳۸۷ مثل هیچ‌کس عبدالحسن برزیده شبکه ۲

۳۰ قسمت پخش در ماه رمضان
۱۳۸۸ ماه عسل شاهد احمدلو شبکه ۲

۱۵ قسمت پخش در نوروز
۱۳۸۸ دارا و ندار مسعود ده نمکی شبکه تهران

۱۴ قسمت پخش در نوروز
۱۳۸۹ عملیات ۱۲۵ (سری دوم) محمدرضا آهنج شبکه تهران

۱۸ قسمت
۱۳۸۹ قفسی برای پرواز یوسف سیدمهدوی شبکه ۱

۳۲ قسمت
۱۳۸۹ ساختمان ۸۵ مهدی فخیم زاده شبکه ۲

۲۷ قسمت
۱۳۹۰ پنج کیلومتر تا بهشت علیرضا افخمی شبکه ۳

۲۴ قسمت پخش در ماه رمضان
۱۳۹۰ فرات مازیار میری شبکه ۲

۱۰ قسمت
۱۳۹۱ عملیات ۱۲۵ (سری سوم) مسعود آب پرور شبکه تهران

۲۵ قسمت
۱۳۹۱ یه تیکه زمین مهدی کرم پور شبکه ۲

۱۷ قسمت
۱۳۹۱ در بند اروند سیامک صرافت شبکه ۳

۷ قسمت
۱۳۹۲ زمانی برای عاشقی محمدحسین لطیفی شبکه تهران

۱۰ قسمت
۱۳۹۳ برابر با اصل سید جلال الدین دری شبکه ۱

۱۴ قسمت
۱۳۹٧ بچه مهندس علی غفاری شبکه ۲

۳۰ قسمت
۱۳۹۷ بهترین نقش زندگی محسن دامادی شبکه ۳

۷ قسمت
۱۳۹٨ شش قهرمان و نصفی حسین قناعت شبکه تهران(۵)

۱۵ قسمت

منبع: صبا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
0
11
زور زورکی میخواید این خانم رو بیارید سرخط خبرا!!! چند میگیرید اینقدر براش تیتر میزنید شیطونا؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
آره واقعا عجیبه هر روز یه خبری از این میذارن بعد که میخونی میبینی اصلا خبر نبوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار