اگر صبحانه نمی خورید، حتما بخوانید
کد خبر: ۲۱۴۶۶۲
تاریخ انتشار: 2021 June 18    -    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
یک مطالعه جدید نشان می دهد بزرگسالانی که صبحانه را حذف می کنند، مواد مغذی اصلی را که بیشتر در مواد غذایی تشکیل دهنده وعده های صبح وجود دارد، از دست خواهند داد.
 تجزیه و تحلیل داده‌ها در مورد بیش از ۳۰ هزار بزرگسال آمریکایی نشان داد که حذف صبحانه به معنای از دست دادن کلسیم موجود در شیر، ویتامین C موجود در میوه و فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در غلات غنی شده است.
 
اگر صبحانه نمی خورید، حتما بخوانید
 
«کریستوفر تیلور»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی اوهایو، در این باره می‌گوید: «آنچه که ما مشاهده می‌کنیم این است که اگر غذاهایی که معمولاً در وعده صبحانه مصرف می‌شوند را نمی‌خورید، معمولاً تمایلی به مصرف آنها در ادامه روز هم ندارید.»
 
این مطالعه شامل ۳۰۸۸۹ بزرگسال ۱۹ ساله و بالاتر بود که بین سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۶ در نظرسنجی شرکت کرده بودند. محققان داده‌های حاصل از رژیم‌های غذایی ۲۴ ساعته شرکت کنندگان را تجزیه و تحلیل کردند.
 
نتایج نشان داد افرادی که صبحانه شأن را حذف کرده بودند ویتامین‌ها و مواد معدنی کمتری را نسبت به افرادی که صبحانه می‌خوردند، دریافت کرده‌اند. این اختلاف برای فولات، کلسیم، آهن و ویتامین‌های A ، B۱، B۲، B۳ ، C و D بیشتر مشخص بود.
 
به گفته تیلور: «میان وعده در واقع کمک به دریافت کالری یک وعده غذایی برای افرادی است که صبحانه را حذف می‌کنند. افرادی که صبحانه می‌خورند، کالری بیشتری نسبت به افرادی که صبحانه نمی‌خورند مصرف می‌کنند، اما وعده ناهار، شام و میان وعده برای افرادی که صبحانه را حذف کرده‌اند بسیار بیشتر بوده و از کیفیت پایین‌تری برخوردار است.»
 
 
 
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار