طرز تهیه کتلت ماهی یک غذای دریایی متفاوت
کد خبر: ۲۱۴۵۲
تاریخ انتشار: 2015 December 17    -    ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
پياز را پوست بكنيد و ريز خرد كنيد. سيب‌زميني‌ها را بشوييد و آب‌پز كنيد. ماهي را ريز خرد كنيد. سير را هم ريز رنده كنيد.
مواد لازم براي 4 نفر

500 گرم ماهي بدون استخوان و تيغ
2 عدد سيب‌زميني متوسط
1 پيمانه آرد سوخاري
 4 /1 پيمانه جعفري خرد شده
1 عدد پياز متوسط
2 حبه سير
به ميزان لازم نمك و فلفل و ادويه
3 عدد تخم‌مرغ
به ميزان لازم روغن براي سرخ كردن
1 پيمانه آرد سفيد

طرز تهیه کتلت ماهی یک غذای دریایی متفاوت

طرز تهیه:

1  پياز را پوست بكنيد و ريز خرد كنيد. سيب‌زميني‌ها را بشوييد و آب‌پز كنيد.  ماهي را ريز خرد كنيد. سير را هم ريز رنده كنيد.
2 پياز را در كمي روغن تفت دهيد، تا جايي كه شفاف شود. بعد ماهي و سير را اضافه كنيد و به همراه پياز تفت دهيد. ادويه دلخواه را هم بيفزاييد و كمي تفت دهيد، بعد مواد را از روي حرارت برداريد.
3 سيب‌زميني آب‌پز شده را با پشت چنگال به صورت پوره درآوريد يا با رنده ريز، رنده كنيد، بعد در كاسه‌اي بريزيد. پياز و ماهي خنك شده را به كاسه اضافه و مخلوط كنيد.
4 جعفري خرد شده و نمک و فلفل  را هم اضافه و با ديگر مواد مخلوط كنيد. يكی از تخم‌مرغ‌ها را در ظرف بشكنيد و  با ديگر مواد تركيب كنيد تا يكدست شوند.
5 در كاسه‌اي ديگر دو عدد تخم‌مرغ باقي‌مانده را بشكنيد و با چنگال بزنيد. در يك بشقاب پودر سوخاري بريزيد و در بشقاب ديگر آرد.
6 از مايه كتلت ماهي به اندازه يك نارنگي برداريد و در دست به شكل گرد و پهن فرم دهيد. ابتدا کتلت را  در آرد بزنيد تا خوب همه جاي آن آردي شود.
7 حالا از آرد بيرون بياوريد و به مايه تخم‌مرغ آغشته كنيد، سپس به عنوان مرحله آخر در پودر سوخاري بزنيد. همه مايه را به همين صورت آماده كنيد.
8 در تابه‌اي روغن بريزيد و روي حرارت بگذاريد. كتلت‌هاي آماده را در روغن سرخ كنيد. وقتي هر دو طرف كتلت‌ها سرخ شدند آنها را از روغن بيرون بياوريد و روي دستمال آشپزخانه بگذاريد تا روغن اضافي آن گرفته شود. بعد با سبزيجات دلخواه سرو كنيد.

آشپزی مثبت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار