ماندگارترین استایل‌های تاریخ سینما
کد خبر: ۲۱۴۵۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 June 16    -    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
به هر حال در تاریخ سینما فیلم‌هایی هستند که به سبب طراحی لباس قوی، بیشتر از فیلم‌های دیگر در اذهان ثبت شده‌اند و بدون شک دیدن این لباس‌ها برای شما خالی از لطف نخواهد بود. درادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ۸ استایل ماندگار در تاریخ سینما را به شما معرفی کنیم.

اگر سلبریتی‌ها در دوران نئاندرتال وجود داشتند«تابناک با تو» - تا به حال برایتان پیش آمده که یک لباس خاص در یک فیلم سبب گردد که آن فیلم در ذهنتان ماندگار شود؟ فرقی ندارد که شما از آن دسته افرادی باشید که از پوشش کاراکتر‌های یک فیلم الهام بگیرید و آن را تحسین کنید، یا جزء افرادی باشید که نگاه چندان ویژه‌ای به آن‌ها ندارید، به هر حال در تاریخ سینما فیلم‌هایی هستند که به سبب طراحی لباس قوی، بیشتر از فیلم‌های دیگر در اذهان ثبت شده‌اند و بدون شک دیدن این لباس‌ها برای شما خالی از لطف نخواهد بود. درادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ۸ استایل ماندگار در تاریخ سینما را به شما معرفی کنیم.

۱. کارول، ۲۰۱۵

ماندگارترین‌ترین استایل‌های تاریخ سینما

  • عنوان اصلی: Carol
  • کارگردان: تاد هینز

سندی پاول، طراح صحنه فیلم کارول برای طراحی لباس‌های این فیلم، که داستان آن در دهه ۵۰ میلادی اتفاق می‌افتد، از عناصر بسیار زیبا و در عین حال تجملاتی برای به تصویر کشیدن یک زن پر نفوذ در آن زمان کمک گرفته است. کیک بلانشت، بازیگر نقش کارول در این فیلم، زنی ثروتمند و زیباست که به خوبی با پوشش و استایل خود قدرت‌نمایی می‌کند.

کمد لباس‌های کارول به بهترین نحو ممکن نشان می‌دهند که او موقعیت اجتماعی بسیار خوبی دارد و در عین حال نیز به شدت به تیپ و استایل خود اهمیت می‌دهد. اما مهم‌تر از لباس‌های کارول، اکسسوری‌های زیبا و گران‌قیمت او هستند که در فیلم خودنمایی می‌کنند. از جواهرات مجلل و دستکش‌های چرم گرفته تا روسری‌ها و کلاه‌های شیک، همه و همه استایل شخصیت کارول را به یکی از ماندگارترین استایل‌های تاریخ سینما بدل کرده‌اند. کت‌های خز شخصیت کارول از ماندگارترین لباس‌های تاریخ سینما به حساب می‌آید.


۲. آسیایی‌هایی خرپول، ۲۰۱۸

ماندگارترین‌ترین استایل‌های تاریخ سینما

  • عنوان اصلی: Crazy Rich Asians
  • کارگردان: جان ام چو

استایل‌های دو بازیگر اصلی این فیلم، یعنی جما چان و میشل یئو، سبب گشته‌اند که فیلم آسیایی‌های خرپول، که اقتباسی از کتاب پرفروش کوین کوآن با همین نام است، در خاطر مردم مانده و به یکی از ماندگارترین استایل‌های تاریخ سینما بدل شود. طراح لباس این فیلم، مری‌ای وات، از لباس‌های مشهورترین و بزرگترین خانه‌های مد، مانند رالف و روسو به نوعی استفاده کرده است که به نظر می‌رسد تک تک لباس‌ها به صورت کاملا سفارشی و مخصوص کاراکتر‌های فیلم آماده شده‌اند. از کت و شلوار‌های راه راه جذاب گرفته تا پیراهن‌های پف دار با رنگ‌های خیره‌کننده، این فیلم را به یکی از فیلم‌های ماندگار تبدیل کرده است. پیراهن توری پف دار آبی رنگ در این فیلم یکی از پیراهن‌های معروف تاریخ سینماست.


۳. داستان عامه پسند، ۱۹۹۴

ماندگارترین‌ترین استایل‌های تاریخ سینما

  • عنوان اصلی: Pulp Fiction
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو

استایل میا والاس، با بازی اوما تورمن در این فیلم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به استایل‌های ساده و در عین حال جذاب علاقه‌مندید و سعی می‌کنید از فیلم‌ها الگوبرداری کنید، این فیلم کاملا مناسب شماست. بدون شک به‌یادماندنی‌ترین استایل این بازیگر در این فیلم مربوط به سکانسی است که به همراه جان تراولتا در یک کافه به رقص می‌پردازند. میا والاس در این سکانس یک پیراهن سفید ساده را با یک شلوار پارچه‌ای راسته به بهترین شکل ممکن ترکیب کرده و استایلی زیبا و شیک را ساخته است. این سکانس و استایل اوما تورمن در این سکانس از ماندگارترین استایل‌های تاریخ سینما به حساب می‌آیند.


۴. پلنگ سیاه، ۲۰۱۸

ماندگارترین‌ترین استایل‌های تاریخ سینما

  • عنوان اصلی: Black Panther
  • کارگردان: رایان کوگلر

فیلم پلنگ سیاه در بخش‌های مختلفی مود تحسین و تشویق مخاطبین و منتقدان قرار گرفت. این فیلم همچنین توانست جایزه اسکار بهترین طراحی لباس را برای روث‌ای کارتر به ارمغان آورد. این طراح صحنه‌ی خبره، لباس‌های ظریف و پر جزئیات این فیلم را به بهترین نحو ممکن طراحی کرده و در این راه از لباس‌های قدیمی و سنتی مردم آفریقا الهام گرفته است. تاج‌ها و شنل‌ها در این فیلم به خوبی طراحی شده‌اند. استایل آنجلا بست در نقش ملکه راموندا یکی از زیباترین و ماندگارترین استایل‌های تاریخ سینما به حساب می‌آید که برای طراحی آن از کلاه‌های زولوی قدیمی با طرح‌های سه بعدی الهام گرفته شده است.


۵. صبحانه در تیفانی، ۱۹۶۱

ماندگارترین‌ترین استایل‌های تاریخ سینما

  • عنوان اصلی: Breakfast at Tiffany’s
  • کارگردان: بلیک ادواردز

مگر می‌شود درباره فیلم‌هایی که لباس‌های ماندگار در آن‌ها به کار رفته‌اند صحبت کنیم و فیلم صبحانه در تیفانی اشاره نکنیم؟ بدون شک آدری هیپبورن افسانه‌ای در این فیلم یکی از زیباترین نقش‌هایش را ایفا کرده و استایل شخصیت هالی گلایتلی در این فیلم را به یکی از ماندگارترین استایل‌های تاریخ سینما تبدیل کرده است. یکی از ماندگارترین لباس‌های این بازیگر در فیلم صبحانه در تیفانی، لباس مشکی جذبی است که توسط اوبر دو ژیوانشی طراحی شده است. ترکیب زیبای این لباس با گردنبند الماس، دستکش‌های مخملی و عینک اورسایز استایل این بازیگر را در اذهان مردم ماندگار کرده است.


۶. خانواده اشرافی تنبام، ۲۰۰۱

ماندگارترین‌ترین استایل‌های تاریخ سینما

  • عنوان اصلی: The Royal Tenenbaums
  • کارگردان: وس اندرسن

وس اندرسون به عنوان کارگردانی شناخته می‌شود که در تمام فیلم‌های خود از رنگ‌ها و لباس‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده می‌کند تا بتواند با کمک آن‌ها داستان فیلم و شخصیت‌های فیلم را شرح دهد. فیلم خانواده اشرافی تنبام نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و جینت پالترو در نقش مارگو تنبام از سال ۲۰۰۱ تاکنون یکی از خوش استایل‌ترین شخصیت‌های سینما بوده است. این شخصیت، زیبایی استایل خود را مدیون عناصری همچون یک کیف دستی هرمس، پیراهن راه راه تنیس، کت بلند و سنجاق سر‌های زیبایش در این فیلم است.


۷. ماهوگانی، ۱۹۷۵

ماندگارترین‌ترین استایل‌های تاریخ سینما

  • عنوان اصلی: Mahogany
  • کارگردان: بری گوردی

دیانا راس در این فیلم نقش یک دانشجوی پرتلاش به نام تریسی چمبرز را ایفا می‌کند که تبدیل به یک سوپرمدل جهانی شده و بعد‌ها یک طراح لباس مشهور می‌شود. لباس‌های او در ابتدای فیلم تا حدودی فقیرانه است و با پیش رفتن فیلم لباس‌های این شخصیت تجملی‌تر و زیباتر می‌شود. استایل‎های جسورانه، مژه‌ها و آرایش خیره‌کننده و پیراهن‌های پر زرق و برق دست به دست یکدیگر می‎دهند تا استایل این شخصیت را تبدیل به یکی از ماندگارترین استایل‌های تاریخ سینما کنند.


۸. گتسبی بزرگ، ۲۰۱۳

ماندگارترین‌ترین استایل‌های تاریخ سینما

  • عنوان اصلی: The Great Gatsby
  • کارگردان: باز لورمن

گتسبی بزرگ، یک فیلم اقتباسی از باز لورمن است که چه به لحاظ طراحی صحنه و چه به لحاظ طراحی لباس بار‌ها و بار‌ها مورد تحسین قرار گرفته است. شنیدن نام این فیلم بسیاری از شما را به یاد ثروت و تجملات می‌اندازد. این تجملات به خوبی در لباس‌های کاراکتر‌های فیلم نیز مشهودند. طراح لباس گتسبی بزرگ، کاترین در این فیلم از برند‌های مشهوری مانند پرادا و میو میو کمک گرفته است تا بتواند لباس‌های بازیگران این فیلم را کاملا مطابق پوشش‌های تجملاتی دهه ۲۰ میلادی طراحی کند و می‌توان گفت که در این راه کاملا موفق عمل کرده است. لباس پر زرق و برق شخصیت لیزی در مهمانی گتسبی، بدون شک یکی از ماندگارترین و البته زیباترین استایل‌های شخصیت‌های یک فیلم در تاریخ سینماست.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
0
9
من که نفهمیدم چی گفتی ولی محض احتیاط هر چی گفتی خودتی

آینه :)
ناشناس
|
Ukraine
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
0
1
آدری هپبورن شاهکار تمام ادوار تاریخ سینماست!
یک بازیگر زیبا خوش استایل با نمک با فیلم هایی که در تاریخ ماندگار شدن!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار