زنان معروفی که سوژه فیلمها شدند
کد خبر: ۲۱۴۳۷۳
تاریخ انتشار: 2021 June 15    -    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
ما اغلب زنان برجسته تاریخ را به عنوان شخصیت های اصلی و موضوع بسیاری از فیلم ها می بینیم، می بینیم آنها مردان را با زیبایی خود مجذوب خود می کنند و این مردان به نوبه خود به نام عشق دنیا را تغییر می دهند، اما در زندگی واقعی همه چیز به این سادگی ها نیست.

زنان معروفی که سوژه فیلمها شدند

زنان معروفی که سوژه فیلمها شدنداختصاصی تابناک با تو؛ ما اغلب زنان برجسته تاریخ را به عنوان شخصیت های اصلی و موضوع بسیاری از فیلم ها می بینیم، می بینیم آنها مردان را با زیبایی خود مجذوب خود می کنند و این مردان به نوبه خود به نام عشق دنیا را تغییر می دهند.

اما در زندگی واقعی همه چیز به این سادگی ها نیست، البته مشهور و جذاب ساختن این زنان به چیزی بیش از عشق و عاشقی نیاز دارد و باید چیز دیگری وجود داشته باشد که باعث شود نام آنها در تاریخ ثبت شود و ما آنها را در فیلم ها ببینیم. بنابراین در اینجا ما تصمیم گرفتیم تا ظاهر واقعی زنان مشهور زیبا را با بیوگرافی مختصر هر یک از آنها به شما نشان دهیم.

1. بانی پارکر

زنان معروفی که سوژه فیلمها شدند

عکس: بانی و کلاید / برادران وارنر ، ایست نیوز

در دوران رکود بزرگ در ایالات متحده، زن و شوهری عاشق به نام بانی و کلاید سارقان مشهور جهان شدند و داستان آنها سر  زبان هر آمریکایی بود. خلاصه اینکه این دو نفر در خانه یک دوست مشترک با یکدیگر ملاقات کردند بانی پارکر پیشخدمت و از زندگی تکراری و ملال آور خود متنفر بود. به نظر او می رسید که کلاید بارو دقیقاً همان مردی است که هرگز از او دلزده نخواهد شد یا با او خسته نخواهد شد و زندگی خود را خارج از قانون با او آغاز کرد.

کارنامه زندگی بانی با زندگی در کنار چنین مردی کاملا سیاه شد و روزنامه ها از او نه تنها به عنوان یک سارق، بلکه به عنوان قاتل یک پلیس یاد کردند، اگرچه اثبات نشده بود که وی در هیچ یک از قتل ها دست داشته است. در سال 1967، حدود 33 سال بعد، فیلم بانی و کلاید اکران شد و موفق به دریافت دو جایزه اسکار شد و بازیگر آمریکایی (فی دناوی) در نقش این مجرم مشهور آمریکایی ایفای نقش کرد.

2. لینا کاوالیری

زنان معروفی که سوژه فیلمها شدند

عکس: La donna più bella del mondo / GESI Cinematografica ، ایستنیوز

لینا کاوالیری خواننده اپرا ایتالیایی است که کار خود را به عنوان خواننده رستوران آغاز کرد و آن را در تئاترهای معروف سراسر جهان به پایان رساند. او یکی از اولین مدل های عکاسی بود و کارتهایی که تصاویر او را در خود داشت در تمام شهرهای اروپا فروخته می شد.

ژنرال روسی "مارشال الكساندر ایوانوویچ باریاتینسكی" او را دوست داشت، اما شاهنشاه اجازه ازدواج با او را نداد. کاوالیری از آن زمان چندین بار ازدواج کرده است اما در هیچ یک از این روابط  خوشبخت نبود. 

بازیگر ایتالیایی (Gina Lollobrigida) شخصیت این خواننده اپرای بین المللی را در فیلم زیبا اما خطرناک در سال 1955 بازی کرد.

3. باربارا رادزویل

زنان معروفی که سوژه فیلمها شدند

عکس: Epitafium dla Barbary Radziwillówny / Zespol Filmowy "Perspektywa"، قلعه سلطنتی واول / ویکی پدیا

باربارا رادزویل ملکه لهستان و دوشس بزرگ لیتوانی بود. وی با پادشاه لهستان و دوك بزرگ لیتوانی (Zygmunt II August) ازدواج كرد كه او را دیوانه وار دوست داشت. اما مادرشوهرش بونا اسفورزا از او متنفر بود به طوریکه گمان می رود مادرشوهرش کسی بود که باربارا را هنگام ملکه شدن مسموم کرد. پس از مرگ باربارا، پادشاه غمگین دیگر هرگز با مادرش صحبت نکرد.

افسانه ای به نام (باربارا) وجود دارد که براساس آن گفته می‌شود روح او هنوز در قلعه نسویس جایی که "زگمونت دوم اوت" زندگی می‌کرد هنوز پرسه می‌زند،  این قلعه جایی بود که دوک رون همسرش را احضار کرد تا روح همسر محبوبش را حداقل یک بار دیگر ببیند و یک جلسه احضار ترتیب می دهد. روح باربارا در قلعه ماند و به شوهرش قول داد كه او در همان جا خواهد ماند تا آنها بتوانند با هم باشند.  متأسفانه زگمونت در شهر دیگری درگذشت و روح آنها را برای همیشه جدا نگه داشت.

در سال 1982، داستان ملکه در فیلم Epitafium dla Barbary Radziwiłłówny روایت شد. نقش اصلی را بازیگر لهستانی (آنا دیمنا) بازی کرد.

4. آنه بولین

زنان معروفی که سوژه فیلمها شدند

عکس: The Other Boleyn Girl / فیلمهای BBC ، © ناشناس / ویکی پدیا

"آنه" همسر دوم پادشاه انگلیس هنری هشتم بود. هنری هشتم با دیدن آنه جوان بلافاصله عاشق او شد و این عشق در نگاه اول چنان شدید بود که هنری توانست همسر اولش را به خاطر او طلاق دهد. چنین کاری در  آن زمان آسان نبود. آنه با هنری ازدواج کرد و چهره واقعی او بعد از ازدواج نمایان شد.

او عاشق مجالس ولخرجی و مهمانی بود. پادشاه مرد احمقی نبود و خیلی زود متوجه اشتباه خود شد و به دنبال معشوقه دیگری به نام جین سیمور رفت و سپس آن۶ بولین را به جرم خیانت به اعدام محکوم کرد. داستان غم انگیز ملکه انگلیس را می توان در The Other Boleyn Girl مشاهده کرد.  (ناتالی پورتمن) در فیلم شخصیت آنه را به تصویر کشید.

5. والیس سیمپسون

زنان معروفی که سوژه فیلمها شدند

عکس: ما / Lionsgate ، Eastnews

در سال ۱۹۳۶ پادشاه انگلیس ادوارد هشتم تصمیم گرفت فقط برای ازدواج با یک بازیگر زن والاس‌سیمپسون آمریکایی که دو بار طلاق گرفته بود استعفا دهد. وقتی آنها یکدیگر را ملاقات کردند، ادوارد ۳۶ ساله بود و والیس فقط یک سال از او کوچکتر بود. در آن زمان او واقعاً یک زن متاهل بود، اما این مانع از ابراز احساسات شاهزاده در دیدار دوم نشد. این رابطه به سرعت ایجاد شد و این دو نفر از راه رفتن در جمع با هم ترس نداشتند.

پس از مرگ پدرش، ادوارد قرار بود پادشاه شود اما هرگز این کار را نکرد. که نزدیکانش دو گزینه به او پیشنهاد کردند یا اینکه عاشق والاس باشد یا حکومت کردن را انتخاب کند. او عشق را انتخاب کرد. این زوج تا زمان مرگ ادورارد بر اثر سرطان  در سال 1972 با هم زندگی می‌کردند. فیلمی در مورد داستان عشق بین بازیگر آمریکایی و پادشاه انگلیس توسط مدونا با نام WE منتشر شد، نقش والیس سیمپسون توسط بازیگر انگلیسی  آندره رایسبوروگ ایفا شد.

6. ماتا هاری

زنان معروفی که سوژه فیلمها شدند

عکس: ماتا هاری / رسانه استار ، ایست نیوز

مارگاریتا گرترودا "گرتچی" زله، معروف به ماتا هاری رقاص، روسپی و جاسوس بود. پس از ازدواج ناموفق او به پاریس نقل مکان کرد. در آنجا، ماتا هاری شروع به اجرای رقص های شرقی کرد و به سرعت به یک ستاره مشهور تبدیل شد. این شرایط به او فرصت دسترسی به مردان ثروتمند را فراهم کرد. بسیاری از مردان می‌خواستند وقت خود را با ماتا هاری بگذرانند، اما او فقط ثروتمندترین و قدرتمندترین افراد را انتخاب می‌کرد.

در طول جنگ جهانی اول، این زن رقصنده توسط اطلاعات آلمانی استخدام شد و او در کسوت جاسوس هم  همان شیوه زندگی را در بسیاری از کشورهای اروپایی حفظ کرد، اما اکنون برای یک هدف اضافی و آن هم جاسوسی.

وی خبرچین فرانسوی ها شد اما در فرانسه خیانت وی شش ماه لو رفت و  او تحت پیگرد قانونی قرار گرفت و اعدام شد. یک مجموعه تلویزیونی به نام ماتا هاری وجود دارد که در آن نقش اصلی را فرانسوی واهینا جیوکانتی بازی کرده‌است.

7. ملکه ویکتوریا

زنان معروفی که سوژه فیلمها شدند

عکس: The Young Victoria / GK Films، Henry Pierce Bone / ویکی پدیا

در زمان سلطنت ملکه ویکتوریا (1837 تا 1901)، انگلیس رونق گرفت و مردم او را به خاطر آنچه انجام داده بود دوست داشتند اما محبوبیت او دلایل دیگری هم داشت. ویکتوریا به تدریج از نفوذ سلطنت در زندگی مردم عادی می‌کاست و نمونه ای از شخصی بود که می‌تواند بدون تجمل زندگی کند.

ملکه عاشق شوهرش آلبرت بود و او نیز او را دوست داشت و این زوج با هم 9 فرزند داشتند که با اعضای خاندان های سلطنتی دیگر در سراسر اروپا ازدواج کردند. فیلمی به نام ویکتوریای جوان وجود دارد که بازیگر زن امیلی بلانت در نقش ملکه بازی می کند.

8. ایسادورا دانکن

زنان معروفی که سوژه فیلمها شدند

عکس: La Danseuse / Les Productions du Trésor ، Charles L. Ritzmann / ویکی پدیا

ایسادورا دانکن رقاص و همسر مشهور سرگئی یسنین شاعر روسی بود. او به سراسر ایالات متحده و اروپا سفر کرد اما همیشه به تدریس حرفه خود فکر می‌کرد. او در سال 1921 به امپراتوری روسیه رفت و در آنجا فرصتی برای افتتاح یک مدرسه رقص پیدا کرد و از نظر مالی به آن کمک کرد و این‌ها زمانی بود که او با یسنین آشنا شد و با او ازدواج کرد.

این ازدواج مدت زیادی دوام نیاورد و شاعر در سال 1923 از زندگی با رقصنده معروف خسته شد و تصمیم گرفت که او را طلاق دهد زیرا او قبلاً در جامعه مورد توجه بود. فیلمهای زیادی درباره این رقصنده مشهور آمریکایی وجود دارد و شاید آخرین آن فیلمی با بازی دختر جانی دپ بازیگر زن لیلی-رز دپ با عنوان "رقاص" در سال 2016 باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار